Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Duster (max)
Helt såld efter två avsnitt.

Nice! Kul att Josh Holloway får en vettig roll. Lägger direkt till på att se listan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trapped in a Dating Sim: The World of Otome Games is Tough for Mobs: Abslutade precis på avsnitt 6.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem

Silicon valley 6 säsonger - Detta är en komedi-serie om datanördar som startar företag i silicon valley. Den har en massa referenser till verkliga företag, personer, händelser och hur saker och ting (förmodligen) är i denna bransch. Den är otroligt rolig ibland men efter ett par säsonger blir det lite repetitivt med hur folk snor varandras affärsidéer och fuckar över andra hela tiden. Det roligaste är dock Big head, en lite sinneslös kille som bara glider med strömmen och ändå hamnar rätt hela tiden. Är man det minsta dator-intresserad så bör man kolla på denna. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Kolla igenom Andor igen. bästa serien jag sett. med stor marginal.

precis börjat kolla på the expanse. bara sett tre avsnitt så det är mycket introduktion av karaktärer och att lära känna dom lite. men det verkar lovande. mer action än jag hade förväntat mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Silicon valley 6 säsonger - Detta är en komedi-serie om datanördar som startar företag i silicon valley. Den har en massa referenser till verkliga företag, personer, händelser och hur saker och ting (förmodligen) är i denna bransch. Den är otroligt rolig ibland men efter ett par säsonger blir det lite repetitivt med hur folk snor varandras affärsidéer och fuckar över andra hela tiden. Det roligaste är dock Big head, en lite sinneslös kille som bara glider med strömmen och ändå hamnar rätt hela tiden. Är man det minsta dator-intresserad så bör man kolla på denna. 8/10

Har man jobbat i en tech-startup senaste årtiondet så inser man hur extremt träffsäker den är, och helt ärligt för mig blir den mer av en reality/horror mer än något roligt att se på

Dock fortfarande 8/10 av mig med

Permalänk
Medlem

Murderbot, ATV+

Har bara rullat tre avsnitt ännu.
Jag gillar den, synd att avsnitten bara är dryga 25 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Kolla igenom Andor igen. bästa serien jag sett. med stor marginal.

precis börjat kolla på the expanse. bara sett tre avsnitt så det är mycket introduktion av karaktärer och att lära känna dom lite. men det verkar lovande. mer action än jag hade förväntat mig

Har de äntligen lyckats med en Star Wars serie? Jag har försökt titta på The Mandalorian, Obi Wan och The Book of Boba Fett som referens men de var (enligt mig) inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Har de äntligen lyckats med en Star Wars serie? Jag har försökt titta på The Mandalorian, Obi Wan och The Book of Boba Fett som referens men de var (enligt mig) inte bra.

Precis så, Andor är undantaget. Fantastiskt, fantastiskt bra !

The Book of Boba Fett var en tragedi. Horribel.
Temuera Morrison verkade ha stelopererat käkarna öppen när han fixat sina löjligt bländvita fasadtänder. Karln verkade inte kunna stänga käften för att visa upp dom genom de få avsnitt jag orkade stå ut med elaändet.
The Book of Bobas Teeth

Förutom tänderna, skådespelet och storyn, fruktansvärt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sirens

https://www.imdb.com/title/tt31429675/

Ganska underhållande serie men det mystiska som är där hela tiden fick man inget direkt svar på..tråkigt slut.

3/5

Permalänk
Medlem

Tjae, Mandalorian är ju riktigt bra; Bobba Fett, Ahsoka och Kenobi är ganska bra - men Andor är jättebra. Skönt med en serie som använder en "värld" alla känner till men gör en egen story som är bra. Tycker att Star Trek och en del andra har att lära här.

Så, i dagarna har jag sett klart Andor säsong 2. Vill nog hävda att säsong 1 är bättre, men säsong 2 håller rätt bra. Klart sevärd serie.

Skrivet av Agima:

Har tittat igenom de sex första avsnitten av Andor, säsong 2, och tyvärr så lever den inte upp till första säsongen. Det är på inget sätt en dålig säsong utan serien är i sin helhet fortfarande den bästa i Star Wars-franchisen, men det är något som fattas som första säsongen hade. Kan dock inte precisera exakt vad det är.

"Mystery". Allt är redan förklarat och utlagt framför en när det gått ett fåtal avsnitt. Javisst händer saker, men det är ingen detektivhistoria längre precis.

Tycker nog ändå att det blir lite väl seg handling i säsong 2 där andra halvan är transportsträcka mot filmen Rogue One. Dedra Meero tappar greppet lite, Syril Karn får inte en tillräckligt stor story - han hade potential att bli den kanske mest intressanta karaktären och karaktärsutvecklingen i Andor, men, missat tillfälle får man väl säga.

Dold text
Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Tycker nog ändå att det blir lite väl seg handling i säsong 2 där andra halvan är transportsträcka mot filmen Rogue One. Dedra Meero tappar greppet lite, Syril Karn får inte en tillräckligt stor story - han hade potential att bli den kanske mest intressanta karaktären och karaktärsutvecklingen i Andor, men, missat tillfälle får man väl säga.

Dold text

Angående Andor så var tanken att det skulle bli 5 säsonger. Det förklarar tyvärr det du spoilerskyddat.
Jag är glad för de två fantastiska säsonger vi fick men är samtidigt bedrövad över beslutet att kapa ner till två :/

Jag är väldigt besviken också då Syril var upplagt för något rejält. Med den korta tid de hade på sig så blev det så bra det kunde tycker jag. Samma med Dedra.
Elizabeth Dulau som Kleya Marki, hennes karaktär gav de mer plats än tänkt för hon var så fenomenal. Bra val!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Halt and Catch Fire, 4 säsonger.

https://www.imdb.com/video/vi1893839385/

En Tech serie om ett gäng nördar under 80-90 talet.

Bra dialog, story samt intressanta karaktärer.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Blev The last of us.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Precis så, Andor är undantaget. Fantastiskt, fantastiskt bra !

The Book of Boba Fett var en tragedi. Horribel.
Temuera Morrison verkade ha stelopererat käkarna öppen när han fixat sina löjligt bländvita fasadtänder. Karln verkade inte kunna stänga käften för att visa upp dom genom de få avsnitt jag orkade stå ut med elaändet.
The Book of Bobas Teeth
<Uppladdad bildlänk>
Förutom tänderna, skådespelet och storyn, fruktansvärt.

"Gillade" när de tog in "Power Rangers" i serien.
Ett fantastiskt desperat försök att få serien intressant....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

"Gillade" när de tog in "Power Rangers" i serien.
Ett fantastiskt desperat försök att få serien intressant....

<Uppladdad bildlänk>

Hahahahaha ! hade glömt det, eller så såg jag inte så långt.
Var väl ett försök att matcha dom bländande fasadtänderna
Enda positiva i Bobas Teeth var kungen Matt Berry som 8D8.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Into the west - Mästerlig western-serie av Steven Spielberg. Den följer en indian och en nybyggarfamilj in deras händelser under ett spann på 60-70 år. Framförallt skildrar den sioux-indiandernas historia på ett bra sätt. Ganska våldsam och känslosam. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Paradise säsong 1 - https://www.imdb.com/title/tt27444205/
8/10 - Såg alla avsnitt i sträck. Det var spännande och intressant. Har blivit förnyad för en säsong 2.

Motorheads säsong 1 - https://www.imdb.com/title/tt13723084/
7/10 - Rätt okej serie om man gillar den typen. Återigen såg jag alla avsnitt i sträck vilket innebär att jag tyckte den va bra.
Ganska säkert på att denna förnyas också.

Bosch: Legacy Säsong 3 - https://www.imdb.com/title/tt14168162/
8.5 - Älskar Bosch. Trist att detta var sista säsongen. Men kommer tydligen en ny spinoff som heter "Ballard" som baseras på den nya karaktären som heter "Renée Ballard" som dök upp i slutet av säsong 3. Spelas av Maggie Q. Tyvärr så är nog inte "Bosch" med i denna mer än kanske något gäst-inhopp.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Bad Thoughts
Netflix

Tom Segura har fått låta fantasin löpa fritt och skapa kortare scener/historier i klassisk Tom Segura anda. Dock märks det att han blivit mer städad mer åren, men för en del kanske detta är "edgy"... eller räknas som det på andra sidan atlanten där nakenhet och homosexualitet fortfarande är extremt tabu. Dock sevärd och då det är kortare avsnitt fungerar den ypperligt att se när man har lite tid över

The Bondsman
Amazon Prime

Bortkastad potential kan man nog säga om denna, väldigt mycket "we have supernatural at home". Man har lagt för mycket fokus på "familje-drama-dravel" och för lite på det serien faktiskt handlar om. Det är fullt möjligt att det skulle kunna ha blivit bättre i en säsong 2, men nu valde Amazon att inte förnya den... vilket jag faktiskt kan förstå.

Oavsett vad man "möter" handlar allt i slutändan ändå om "en kula i pannan så löser sig allt" och all annan tid läggs på det som borde varit "sidospåret". Besvikelse och bortkastad potential.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Into the west - Mästerlig western-serie av Steven Spielberg. Den följer en indian och en nybyggarfamilj in deras händelser under ett spann på 60-70 år. Framförallt skildrar den sioux-indiandernas historia på ett bra sätt. Ganska våldsam och känslosam. 8/10

Den har jag missat! Finns den på nån streamingstjänst? Eller är det andra alternativ som gäller?
Host host,menar givetvis att köpa dvd/bd box då 😝😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Den har jag missat! Finns den på nån streamingstjänst? Eller är det andra alternativ som gäller?

Det är *host host* box som gäller

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Den är rätt gammal. Och det var svårt att hitta nån med bra kvalitet. Den jag kollade på var nog 720p. Och jag hittade den i en bukt. Men det finns en DVD-box på Cdon.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Det är *host host* box som gäller

Skrivet av killawife:

Den är rätt gammal. Och det var svårt att hitta nån med bra kvalitet. Den jag kollade på var nog 720p. Och jag hittade den i en bukt. Men det finns en DVD-box på Cdon.se

Hehe,ok,får ut och handla då😝😄
Kollade imdb,verkar bra 😁

Permalänk
Medlem

Dept.Q

Netflix (Cold case, 9 avsnitt, Dolby Vision/Atmos).

En burdus men begåvad polis blir chef för en ny avdelning å tar sig an Edinburghs olösta fall med hjälp av en grupp udda kollegor.

Serien är lite seg i början å handlar bara om ett fall (finns lite inslag av annat fall).

7/10

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Dept.Q

Netflix (Cold case, 9 avsnitt, Dolby Vision/Atmos).

En burdus men begåvad polis blir chef för en ny avdelning å tar sig an Edinburghs olösta fall med hjälp av en grupp udda kollegor.

Serien är lite seg i början å handlar bara om ett fall (finns lite inslag av annat fall).

7/10

Gillade skådisar och upplägg, en bra polisthriller.

Respektabla och som jag tycker välförtjänta 8.3 på IMDB,
https://www.imdb.com/title/tt27995114/

För de som eventuellt "fastnar" så finns några danska som jag tycker bra filmatiseringar av några av de böcker (aldrig läst någon av böckerna) serien bygger på, det verkar som de fortfarande kan ses på Prime.

De äldre filmerna på Prime,
https://www.primevideo.com/-/sv/detail/Department-Q-The-Keepe...

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Andor är ganska kass. Har vissa upplyftande tillfällen, men knappt sevärd.

Senaste serie: omsyn av ST Enterprise.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

The last of us Season 2 - Välproducerad och följer storyn rätt bra. Det är lite mycket "teen-angst" bara, vilket drar ner intrycket lite. Annars har de följt upp första säsongen väldigt bra här. Lite dåligt att sluta på en cliffhanger tycker jag, när populära serier blir nerlagda titt som tätt. Men gillade man första säsongen så kommer man nog att gilla denna med. 8/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Devil's Plan [Säsong 2]
Netflix

Gillar du gameshows men är trött på att de antingen är helt fysiska element eller mediakåta uppmärksamhetsh**or som löser enkla och triviala problem och tror de är jättesmarta?

I så fall kan jag inte rekommendera denna serie nog!

Här har vi en gameshow vars deltagare faktiskt ÄR riktigt sabla smarta och spelar spel med och mot varandra i syfte att till slut stå som ensam vinnare. Allt är tillåtet utom våld och stöld, dvs är det helt okey att skapa allianser etc för att på så sätt försöka lista ut strategier och taktiker hur man kan neutralisera sina motståndare eller någon man specifikt vill bli av med.

Det är sällan jag skriver om en serie efter första säsongen, men med denna gör jag ett undantag då den är värd att uppmärksammas. Den är koreansk och därmed är de flesta spel ganska okända för en, så det är en fördel om man har lätt att lära sig och snabbt kan sätta sig in i grunderna.... för att på så vis åtminstone förstå vilka nyanser som finns och faktiskt inse hur förbannat intelligenta deltagarna faktiskt är.

Säsong ett var okey, men säsong två var riktigt bra, också ett av skälen till varför jag tar upp denna serie trots att det inte gäller dess första säsong.

Se denna om: Du har hyfsat lätt för att lära dig och sätta dig in i nya "spel" där strategi, matematik, logik och intelligens är "dina primära vapen".

Se denna inte om: Då denna skiljer sig ganska markant åt shower med fysiska element (alla vet om något är tungt, eller om man kan hoppa högt utan att man själv kan det)... så har man väldigt svårt att lära sig det ovan eller processar information ganska långsamt TROR jag man har ganska liten behållning av att se denna då det gör det extremt svårt att faktiskt förstå vad de gör. Vilket är lite av poängen med serien.

Man får även en väldigt tydlig insyn i det koreanska "samhället" och hur de hanterar sociala strukturer och relationer. Bland annat "måsten och plikten framför vad man själv vill" är fortfarande rätt frekvent i Sydkorea. Det ger serien ännu en aspekt jag personligen fann underhållande, hur de olika individerna reagerade gällande sina "allianser" då det även handlar om "vilka får mindre belöningar eller måste offras" etc.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Började kolla på Love, Death & Robots (2019) då många sagt att den är bra.
Såg 3 avsnitt på säsong 1 och gav upp. Förstår inte alls vad folk gillar med detta.
Kortfilmer som inte har med varandra att göra. Korta avsnitt, kastas in helt utan kontext.
Fattar inte grejen alls med det här.
2/10 från mig. Två tummar ned.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Handmaid's Tale, säsong 5. Tänkte efter säsong 4 att nu fick det vara nog, men nyfikenheten på vad som skulle hända vann och jag tog ett av mina sämre beslut i livet: "OK, jag ser femman också". S5 var seg, mycket utdragna närbilder på Elisabeth Moss när June hade ångest över någonting; att hon lämnat dottern i Gilead, att hon tappat nycklarna eller något annat hemskt i livet. Jag fick samma vibbar som i de senare säsongerna av Homeland. De fokuserade också mycket på närbilder på Claire Danes när det var uppförsbacke i livet. Det måste vara svårt för regissören att säga nej till sina huvudrollsskådespelare när de även är producenter för serien...

Undvik de senare säsongerna (4 och 5) av Handmaid's tale om du inte är självplågare!

Ja, ja, jag kunde jag inte låta bli att se på avslutande säsong 6 av Handmaid's Tale . Jag blev glatt överraskad! Bortsett från det sista avsnittet måste jag säga att S6 är mycket bättre än S4 och S5. Fortfarande mycket närbilder på Elisabeth Moss när det är motigt, men över lag var det mer "action", faktiskt lite spännande och inte alls lika segt som tidigare. Får höja betyget till 7/10.

Permalänk
Medlem

Black Mirror Säsong 2 Denna har fyra avsnitt:

1 Be right back: Denna handlar om en kvinna vars man dör i en olycka och hon kommer då i kontakt med en chat-tjänst där en ai använder all information om mannen som finns på internet för att skapa en profil som hon kan chatta med. Senare beställer hon en android-kopia av mannen men det blir snabbt olustigt. 6/10

2 White bear: Den här är helt knäpp. En kvinna vaknar upp helt desorientorierad och märker snabbt att hon förföljs av folk som filmar henne med sina mobiler och galningar som jagar henne med vapen. Till slut kommer hon fram till varför detta händer och det är inte särskilt trovärdigt. 5/10

3 The Waldo moment: - En kille som gör rösten åt en animerad björn finner sig indragen i en massa politik och det hela går givetvis åt helvete precis. 6/10

4 White christmas: - Denna är helt klart bäst och egentligen är det tre avsnitt i ett som handlar om samma teknik, inbyggda ögonkameror med en speciell teknik samt ett hjärn-implantat som låter en kopiera en persons personlighet och skapa en ai-variant av personen. I första avsnittet så följer vi en nörd som får hjälpt av John Hamm att ragga på tjejer med hjälp av sitt implantat. Det går åt helvete precis. I andra så får vi följa John Hamm när han plågar en stackars kopierad Ai till att slava för den hon är kopierad av. helt total-vidrigt och definitvt något ALLA företag skulle använda sig av om tekniken någonsin blir tillgänglig.
Det tredje är det klart bästa i denna säsongen. Det är grymt och även så otroligt sorgligt också. En man blir blockad av sin flickvän efter att ha fått veta att hon är gravid. När man har detta ögonimplantatet och blir blockad så kan man inte se personen som blockat en eller dennes barn. man kan inte ringa, messa eller ens se personen i gamla foton. Killen vet dock vart sitt ex bor så han åker dit år efter år vid Jul för att smygtitta på barnets gråa profil på avstånd och lämna små presenter. När hans ex till slut dör försvinner blocken och han kan åka dit och se sitt barn. Då visar det sig att

barnet inte är hans, utan en arbetskollega som hans ex vänstrat med och blivit olycklig över och hon har bara brutit kontakten med honom för att hon mår dåligt över det hela. Hennes far kommer olyckligt i vägen för mannen och han råkar döda honom. Han åker därifrån och barnet går ut i kylan och dör. Då visar det sig att John Hamm bara är en person som jobbar för polisen med att få ut en bekännelse och denna stackars killens ai-kopia är infängslad i en vintrig stuga i 1000 år medans killen ruttnar i en cell.

Dold text

En riktigt dyster syn på något som mycket väl skulle kunna bli verklighet inom kort. 9/10
Detta avsnittet är faktiskt ett av det bästa som man någonsin producerat inom Black mirror sfären.

Visa signatur