Någon som vet vad retro spel e värda

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad retro spel e värda

Jag har ett par xbox original ps2 o ps1 360 o 1 gamecube spel

Gamcube Baiten kaitos Eternal wings rätt så bra skick inga repor book och allt

Ps2
Baldure Gate Dark alliance 1 and 2
Final fantasy X och XII
Shin Megami Tensei digital devil saga 1 o 2 nästan helt nya skick
Onimusha Dawn Of Dreams helt nytt skick
Star wars bsttlefront 2 classsic
Black bra skick ina repor
Shin Megami Tensei Lucifers call bra skick inga repor
HAR MÅNGA MER SPEL PÅ PS2
PS1
Croc 1 väldigt bra skick
FINAL Fantasy VIII platinium
Alien Trilogy bra skick
Medal of honor
Xbox 360
Armored Core for answers bra skick
Nighty Nine Nights 2
Fable 1 2 3
Infinity Undescovery väldigt bra skick
Magna Carta 2 väldigt bra skick
Xbox Original
Kindom Under fire crusade
Kingdom under fire heroes
Ninja Gaiden
Shrek 2
Sudeki
Morrowin
Metal Dungeon
Alla jätte bra skick

Har många fler spel
Och konsoler
Xbox orginal
Ps1 orginal
Ps2 fat
Ps2 silver slim
Inga lådor
Sålder runt 86 spel med rare spel jag skrev bara några namn som jag tror e värda mycket av dom spel som jag sålde
Han i retro spel äffaren gave 3100 men jag tror spelen va mycket mer värda o han vill att jag skule lämna allt i äffaren så kunde kolla på mer men kände lite så att ska lämna dom där och bara gå hem men han skulle kolla på dom skulle jag få 3100 för snabb äffar skulle 3100 skulle komma på mitt konto idag pengarna e inte på mitt konto vad ska jag gör gå tillbaka till dom spel äffaren hetter SpelGalaxen

Alla spelen va testade några hade inga böker i sina fördral men nästan alla spel och fördral va riktigt bra skick

Permalänk

bästa är väl att kolla typ avslutade affärer på tradera för varje spel så får du ett ungefärligt värde på dem på svenska marknaden vilket generellt brukar ligga lite lägre än internationellt.

butiker som handlar med begagnat brukar i bästa fall betala ~50% av vad de tror de kommer kunna sälja dem för i butiken om äns det så har man ingen brådska att bli av med dem och vill ha så mycket som möjligt för dem är det bättre att försöka sälja dem privat.

men samtidigt mer jobb att sätta upp annonser, packa spel och skicka tvärs över sverige hit å dit och med risken att stå utan både pengar och spel om det är något ganska dyrt spel i listan som är scambegärligt. (aka köpsaren hävdar att det kom en tegelsten i paketen och blir återbetalad av tradera som sedan inkasser pengarna från dig metoden)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja säljer du dem individuellt själv så får du säkerligen mer än 3100 kr. Men det är väldigt mycket mer jobb också att sälja dem individuellt än att bara lämna in dem till affären.

Så vill du ha maximalt med pengar får du sälja dem individuellt, men om du ska göra det så lär dig använda punkt, kommatecken, göra radbrytningar, listor, m.m.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Tack för Hjälpen fick 4000 tusen av dom plus 40% rabbat på ps5 pro

Permalänk
Skrivet av XicorVT:

Tack för Hjälpen fick 4000 tusen av dom plus 40% rabbat på ps5 pro

rätt bra det är väl typ iaf en ~7000:- eller nått värde då totalt om man lägger på värde på 40% av en ps5 på pengarna.

så du fick ju mer eller mindr det dubbla vad de först erbjöd dig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows