Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Blade runner 2049 - Grymt bra sci-fi. Och jag lade märke till nånting nytt denna gång. När K pratar med de tre prostituerade flickorna så pratar den ene finska. Tydligen är hon en finsk skådespelerska. Hur som så är ju denna film helt sinnessjukt väl producerad. Allt är bara så bra, scenografi, kläder, miljöer, effekter, musik och ljud. Och även storyn är riktigt bra. 9/10

Night in paradise -Koreansk actiondrama. En gangster dödar en boss och får gömma sig på en ö. Där blir han vän med en flicka som bor där. Gangsters kommer givetvis dit och börja härja och allt går åt helvete precis. Det är inte så mycket action i denna förrän just i slutet. Den är även lite vemodig. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

The villainess - Koreansk action. En ung kvinna slaktar dussintals bovar som hämnd men tas till fånga. Hon rekryteras av nån skugg-organisation för att utföra mord men ganska snart kommer hennes gamla liv tillbaka. Riktigt bra actionsekvenser i början och slutet, i övrigt ganska typisk koreansk film. Det märks att de tagit en hel del inspiration från filmen "Nikita". 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Såg till slut The Killing of a Sacred Deer (2017) - https://www.imdb.com/title/tt5715874/

Vad ska man säga? Ett större "JAHA" har jag nog aldrig tidigare känt när eftertexterna rullar.

Inte alls så chockerande som jag trodde den skulle vara. Märks att regissören Yorgos Lanthimos vill vara en modernare version av Michael Haneke. Haneke har dock lyckats locka fram mycket mer obehag hos mig.

The Killing of a Sacred Deer är en typisk sån där arthouse A24-film som Gen Z höjer till skyarna, för "det är det sjukaste och märkligaste dom sett". Jag vet att jag sitter på en hög häst nu, men det är så genomskinligt hela grejen.

Den lyckades i alla fall att hålla intresset uppe under i stort sett hela speltiden, därför ger jag den 6/10.

Hatade den inte. Älskade den inte.

Permalänk
Medlem

A Working Man
https://www.imdb.com/title/tt9150192/
4/10

Har man sett The Beekeeper, Wrath of Man o.s.v. så har man indirekt sett den här också, liknande tema avdankat krigsveteran som får för sig ge skurkar på truten p.g.a. att antingen sätta stop för en mafia eller eller få hem en anhörig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Filmen vill SÅ gärna vara en ny Indy men alla inblandade har missat vad som gjorde Indiana Jones-filmerna så väldigt bra.

Alltså, Indiana Jones-filmerna är inte så bra.

Du tycker såklart det för att du såg dom när du var 15-20, det var något relativt nytt, osv. osv.

Visar du Fountain of Youth och Indiana Jones för en 12åring idag (för det är ju i ärlighetens namn målgruppen) så kommer med största säkerhet 8 av 10 av dom tycka att Fountain of Youth är bättre.

(personligen så är jag säkert mer i ditt läger än motsatsen, jag orkade inte bekymra mig med att se färdigt FoY, men jag är också medveten om att den känslomässiga sträng som Indiana Jones slår an i mig inte är för att dom är så bra, utan för att jag tyckte dom var bra när jag var 15)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Du tycker såklart det för att du såg dom när du var 15-20, det var något relativt nytt, osv. osv.

Visar du Fountain of Youth och Indiana Jones för en 12åring idag (för det är ju i ärlighetens namn målgruppen) så kommer med största säkerhet 8 av 10 av dom tycka att Fountain of Youth är bättre.

(personligen så är jag säkert mer i ditt läger än motsatsen, jag orkade inte bekymra mig med att se färdigt FoY, men jag är också medveten om att den känslomässiga sträng som Indiana Jones slår an i mig inte är för att dom är så bra, utan för att jag tyckte dom var bra när jag var 15)

Du har såklart rätt till din åsikt även om den bara är en liten del av det Stora Hela.

Sure. Indy, Star Wars m.fl har en speciell plats i mitt hjärta pga årgång 1976 men det har ju inget att göra med vad jag skrev om FoY's tillkortakommanden i förhållande till Indy.

FoY är en högst medioker film av folk som absolut borde kunnat bättre.

Såg denna rubriken för en liten stund sen - Review: 'Fountain of Youth' is Basically 'Indiana Jones and the Temple of Dumb'

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Skrivet av TotalF:

FoY är en högst medioker film av folk som absolut borde kunnat bättre.

Såg denna rubriken för en liten stund sen - Review: 'Fountain of Youth' is Basically 'Indiana Jones and the Temple of Dumb'

Fyndig review-titel Men jag undrar om du inte skrev din recension av FoY i affekt?

Filmen var inte bra och den var långt ifrån vad jag förväntar mig av Guy Ritchie. Jag håller absolut med om "högst medioker", men 2/10 var väl inte riktigt motiverat? Om du hittar några filmer som har ett betyg runt 2/10 på IMDB och jämför så kanske FoY inte framstår som riktigt sååå usel. Filmer med betyg runt 2 kan mycket väl vara sevärda, men jag tycker inte FoY platsar här heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Fyndig review-titel Men jag undrar om du inte skrev din recension av FoY i affekt?

Filmen var inte bra och den var långt ifrån vad jag förväntar mig av Guy Ritchie. Jag håller absolut med om "högst medioker", men 2/10 var väl inte riktigt motiverat? Om du hittar några filmer som har ett betyg runt 2/10 på IMDB och jämför så kanske FoY inte framstår som riktigt sååå usel. Filmer med betyg runt 2 kan mycket väl vara sevärda, men jag tycker inte FoY platsar här heller.

Ok. 2/10 var väl inte fair, det kan jag köpa - med 2/10 så bör filmen nästan vara ett hantverkligt missöde, vilket den inte är. Sååååå, 4/10 kanske? 4.5?

Hursom, står för vartenda ord med vilka jag beskrev dess tillkortakommanden

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

The Monkey (köpt på Apple TV)

Riktigt rolig och blodig skräck komedi, baserad på en Stephen King novell som jag inte har läst. Den blandar ganska kreativa ”döds scener” och mörk komedi på ett bra sätt. Helt klart värd att se om man gillar genren.

8/10 flygande ben bitar

Permalänk
Skrivet av Xeonist:

Fel att prata ålder, bättre att prata tid. Indiana Jones var bra på 1980 talet för då hade man svt 1 och svt 2. Sedan fick man se Indiana Jones bland allt som gick och det kom med såg mycket nytt.

Idag ja det har kommit så många nya filmer och man har ett så stort filmutbud, i princip ingen ny film imponerar på mig längre då det nästan alltid är en variant av vad man redan har sett.

Permalänk
Medlem

Snow white såg jag och det var mest för att se om den verkligen var 1,6 imdb illa och dessvärre var den nog det.
Så mycket konstiga saker hände eller inte hände.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Snow white såg jag och det var mest för att se om den verkligen var 1,6 imdb illa och dessvärre var den nog det.

https://screenrant.com/snow-white-live-action-movie-imdv-scor...

Permalänk
Medlem

Sa inte så mycket. INGEN vet varför folk röstar som de gör allt är spekulationer.
Alla kanske verkligen tyckte den var värd en etta.

Jag och en kompis tittade på den just pga allt detta och vi ansåg att dessvärre är den tyvärr rätt dålig.

Brukar titta på lågt ratade filmer och det är sällan dom är värda ett så lågt betyg som vissa får men denna är svår att försvara då vi båda förvirrades av ändringarna och de stora sakerna som inte ledde till något och saker bara hände utan rim och reson och det mesta gick lätt att förutse.
Den borde hett något annat och inte försökt "piggy backa" på orginalet då de inte har något med varandra att göra anser jag.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Sa inte så mycket. INGEN vet varför folk röstar som de gör allt är spekulationer.

Jag och en kompis tittade på den just pga allt detta och vi ansåg att dessvärre är den tyvärr rätt dålig.

Brukar titta på lågt ratade filmer och det är sällan dom är värda ett så lågt betyg som vissa får men denna är svår att försvara då vi båda förvirrades av ändringarna och de stora sakerna som inte ledde till något och saker bara hände utan rim och reson och det mesta gick lätt att förutse.
Den borde hett något annat och inte försökt "piggy backa" på orginalet då de inte har något med varandra att göra anser jag.

Jag tänker som dig. Jag börjar se en film för den har superhöga betyg, förväntningen är i topp och sedan gillar jag den ej alls. Och det är mer filmer med lite lägre betyg som mer kan imponera. Waterworld var en film som var den största floppen på den tiden, jag själv tyckte den var bra.

När det gäller senaste snövit tänker jag se Snövit när den finns i någon av de filmtjänster jag har och jag tänker inte betala 39/49kr för att få se den lite tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tänker som dig. Jag börjar se en film för den har superhöga betyg, förväntningen är i topp och sedan gillar jag den ej alls. Och det är mer filmer med lite lägre betyg som mer kan imponera. Waterworld var en film som var den största floppen på den tiden, jag själv tyckte den var bra.

När det gäller senaste snövit tänker jag se Snövit när den finns i någon av de filmtjänster jag har och jag tänker inte betala 39/49kr för att få se den lite tidigare.

Jag kan rekommendera den bara för att den var så konstig och hur de misslyckades totalt med vissa musiknummer. Sätt dina förvrängningar rätt lågt. Jag kan säga att jag har väldigt många frågor efter att ha sett den, det säger en del om att den har en del ganska stora "plot-holes".

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Om du jämför fördelningen av röster för Snow White och AVH: Alien vs Hunter så har den ena en klar och tydligt normalfördelning (även om bara halva klockkurvan syns och betyget 1 dominerar totalt) medan den andra har en jättepinne på ettan och i princip inga andra röster. Detta är en tydlig indikation på att röstandet styrts av annat än hur bra/dålig folk tyckte att filmen var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det vi vet, är att 5-åringar, den ungefärliga målgruppen för filmen, inte röstar alls.

Jag tycker faktiskt det är rätt märkligt att det finns människor i den här tråden som jag är helt säker på är runt 40, åtminstone, som på allvar betygsätter en barnfilm.

För att inte tala om då medelålders gubbar som The Critical Drinker och Nerdrotic som har gjort det till sin karriär att såga barnfilmer.
Det är verkligen peak "sur gubbe...".

Och då menar jag inte enbart att Snow White är en barnfilm, utan att film generellt är en "young (wo)mans game...".

Det faktum att jag finner det i princip omöjligt att hitta en film som kan fånga min uppmärksamhet i >90minuter är ju inte (enbart) en reflektion över filmerna, utan minst lika mycket över mig

Jag är övertygad om att om Captain America Brave New World var den första filmen jag såg så skulle jag tycka att den var hur bra som helst, men man blir avtrubbad helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Blev en riktig filmkväll då man fick besök som ville se dessa filmer, tyvärr blev det sämre för varje film.

Until Dawn [2025]
7/10

Blev riktigt positivt överraskad av denna, den gjorde nästan allting rätt. Tänk er en kombination av "Groundhog Day" i kombination med horror/slashers från 80-talet, fanns en hel del Friday The 13th vibbar... även om flera andra även gjorde sig påminda.
Inspirerad av spelet från 2015, dock "endast i samma värld" med en fristående story... men ger hommage till spelet i slutet

Är du ett fan av 80-talets horror/slasher filmer kan jag varmt rekommendera denna.

Fountain of Youth [2025]
5/10

Denna har blivit nämnd i tråden ett par gånger, och inte mycket har varit positivt. Jag tycker den fallerar på ett mer specifikt plan - den är för spretig och försöker vara mer än vad den är. Man har tagit influenser av Indiana Jones, men även National Treasure och Da Vinci Code... och sammantaget blir det epitomet av just "meh". Sedan har man försökt lägga in "comedic banter" istället för att låta det vara olika scener, vilket den inte lyckas helt med då John och Natalie inte har en klockren kemi. Gör även att den känns längre än vad den är. Och de speciella kameravinklar och "feeling" som är typiskt för Guy Ritchie stjälpte mer än det hjälpte denna film.

The Legend of Ochi [2025]
3.5/10

Blev oerhört besviken på denna, jag hade sett fram emot en "Saga" där Willem Defoe medverkar och trailern verkade riktigt lovande. Men låg budget och en director som även skrivit manus blir sällan bra, denna var definitivt inget undantag. Hur de fick Defoe att medverka är ett mysterium och hans skådespel är det enda positiva i denna film. Där man saknat budget lägger man in alldeles för mycket konstnärliga saker och storyn i sig är så "basic" att den enbart blir skrattretande.

Kan inte rekommendera denna till någon alls faktiskt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Om du jämför fördelningen av röster för Snow White och AVH: Alien vs Hunter så har den ena en klar och tydligt normalfördelning (även om bara halva klockkurvan syns och betyget 1 dominerar totalt) medan den andra har en jättepinne på ettan och i princip inga andra röster. Detta är en tydlig indikation på att röstandet styrts av annat än hur bra/dålig folk tyckte att filmen var.

Att IMDb inte längre någon garant alls för hur bra/dålig filmen stämmer ju eftersom två vitt skilda politiska åskådningar genomsyrar den siten numera. Men Snövit-filmen har blivit sågad av i stort sett alla så i det här fallet är filmen nog rätt så usel.

Nog där.

Själv har jag senast (också) sett Fountain of Youth och gick in med inställningen från början att den här filmen förmodligen inte skulle vara ett mästerverk. Och det stämde ju precis. Filmen försöker vara någon slags action/äventyrskomedi, som många redan nämnt i Indiana Jones anda och där faller den platt som ett magplask från 10:an. För det första var den inget vidare rolig. Fnissade en enda gång, och det var på grund av något skämmigt snarare än roligt. För det andra var den ganska tråkig. Actionscenerna, även om de ofta var ganska snyggt gjorda, kändes som de i bland finns med bara för att dra ut på filmens längd - de kunde varit avsevärt kortare, speciellt sekvenserna i slutet av filmen.

Karaktärerna i filmen är karikatyrer och följer en mall som ofta används i amerikansk produktion. Brittisk brytning (irländsk denna gång): illvillig karaktär (förutom lillgrabben då, men han visade sig vara någon form av savant så förmodligen tar han upp rollen som nästa Bond-skurk vad det lider). Amerikansk brytning: bossarnas superboss-boss och absolut de bästa i hela världen, alltid. Icke-amerikansk/icke-engelsk brytning: kaotiskt goda personer som egentligen vill allas bästa men kanske inte visar det i alla stunder. Skådespelarna försöker gör vad de ska till ett absolut minimum. John "Jim" Krasinski försöker vara rolig men det faller i min mening också ganska platt. Natalie Portman är mest med för att sälja tandblekningsmedel. Finns inte heller någon som helst karisma mellan huvudskåderspelarna, som ska föreställa syskon. Bland de övriga sticker väl enbart Eiza González ut, karismatiskt, ur en ganska grå massa. Men det är väl inte så mycket till skådespel som bjuds där.

Vad handlar filmen om då? Här smyger sig Indiana Jones-inspirationen in som senapsgas i skyttegravarna. En helig källa som skall ge evig ungdom (Indiana Jones och det sista korståget, någon?) ska alltså hittas av huvudkaraktären och hans team eftersom en excentrisk dollarmiljardär säger sig vara döende i levercancer och behöver källans kraft för att få leva. Ett annat gäng, beskyddaren av hemligheten samt och ett tredje gäng, lagens långa arm, försöker sätta krokben för hela faderullan. Så följer en hel radda av händelser, i bland väldigt hoppigt, som leder till slutet av filmen och givetvis går saker och ting snett för brittiska posh-karaktären. Är man ond så är man.

Betyg då? Som sagt, jag gav mig in i filmen med vetskapen om att filmen inte skulle tillhöra toppskiktet. Magkänslan var övre mellanskiktet. Men resultatet blir lite lägre än så. 5 av 10 heliga graaler. Allt för lång speltid. Allt för mellan i övrigt.

Permalänk
Medlem

Hur du TOLKAR det är en helt annan fråga. Tittar man på faktan så tyder det snarare på att en film är sämre.

Skrivet av Xeonist:

Det vi vet, är att 5-åringar, den ungefärliga målgruppen för filmen, inte röstar alls.

Jag tycker faktiskt det är rätt märkligt att det finns människor i den här tråden som jag är helt säker på är runt 40, åtminstone, som på allvar betygsätter en barnfilm.

För att inte tala om då medelålders gubbar som The Critical Drinker och Nerdrotic som har gjort det till sin karriär att såga barnfilmer.
Det är verkligen peak "sur gubbe...".

Och då menar jag inte enbart att Snow White är en barnfilm, utan att film generellt är en "young (wo)mans game...".

Det faktum att jag finner det i princip omöjligt att hitta en film som kan fånga min uppmärksamhet i >90minuter är ju inte (enbart) en reflektion över filmerna, utan minst lika mycket över mig

Jag är övertygad om att om Captain America Brave New World var den första filmen jag såg så skulle jag tycka att den var hur bra som helst, men man blir avtrubbad helt enkelt.

Snövit är såvitt jag vet en familjefilm för alla åldrar och precis som du sa så är barn inte avtrubbade och då gillar man allt.
Vad är " young womans game" för något?

Critical drinker och nerdrotic är som mycket annat underhållning och inget att bry sig om. Får de in pengar för sina tramserier så är de nöjda, det är ett jobb som det mesta på yt,fb, insta och liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag kollade trailern och den såg AI-genererad ut. Rörelser, mimik, animationer och miljöer såg lätt surrealistiska och onaturliga ut. Precis vad man kan förvänta sig av AI-genererad smörja.

Blir nyfiken på att se filmen för att ta reda på exakt hur dålig den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag kollade trailern och den såg AI-genererad ut. Rörelser, mimik, animationer och miljöer såg lätt surrealistiska och onaturliga ut. Precis vad man kan förvänta sig av AI-genererad smörja.

Blir nyfiken på att se filmen för att ta reda på exakt hur dålig den är.

Vet inte om AI är med men det enda som är "äkta" är väll skådespelarna?
Fast så är det med många filmer idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vet inte om AI är med men det enda som är "äkta" är väll skådespelarna?
Fast så är det med många filmer idag.

Ja, fast det jag tänker på är just sättet det ser surrealistiskt och onaturligt ut. Mimiken, framförallt Zeglers, ser ut som en AI som försöker efterlikna en människa - påklistrat utan förståelse för sammanhanget. Rörelser och animationer har någon slags flytande och utsmetad känsla, precis som AI-genererad video har. Miljöer och färgsättning ser ut som hallucinationer från Midjourney.
Jag tror inte att de faktiskt har använt AI - inte för slutprodukten i varje fall - då det är för högupplöst och inte riktigt når upp till AI-nivå av skit.

Rachel Zegler kan förvisso vara en AI...
https://glamsham.com/wp-content/uploads/2025/03/Snow-White-tr...
https://i0.wp.com/aiptcomics.com/wp-content/uploads/2025/03/s...
https://cosmicbook.news/wp-content/uploads/2024/08/zach-rolof...
https://www.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2024/12/sno...

Jag menar, om man inte visste vem hon var och fick gissa huruvida det var foto eller AI, tror jag de flesta hade gissat på AI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja, fast det jag tänker på är just sättet det ser surrealistiskt och onaturligt ut. Mimiken, framförallt Zeglers, ser ut som en AI som försöker efterlikna en människa - påklistrat utan förståelse för sammanhanget. Rörelser och animationer har någon slags flytande och utsmetad känsla, precis som AI-genererad video har. Miljöer och färgsättning ser ut som hallucinationer från Midjourney.
Jag tror inte att de faktiskt har använt AI - inte för slutprodukten i varje fall - då det är för högupplöst och inte riktigt når upp till AI-nivå av skit.

Rachel Zegler kan förvisso vara en AI...
https://glamsham.com/wp-content/uploads/2025/03/Snow-White-tr...
https://i0.wp.com/aiptcomics.com/wp-content/uploads/2025/03/s...
https://cosmicbook.news/wp-content/uploads/2024/08/zach-rolof...
https://www.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2024/12/sno...

Jag menar, om man inte visste vem hon var och fick gissa huruvida det var foto eller AI, tror jag de flesta hade gissat på AI.

Det kan säkert vara så att skådespelarna är "upp piffade" för att passa in i cgi världen de byggt upp. Var det inte floppen beulf eller vad den hette där dom gjorde något sådant fast riktigt dåligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Blev en riktig filmkväll då man fick besök som ville se dessa filmer, tyvärr blev det sämre för varje film.

Until Dawn [2025]
7/10

Blev riktigt positivt överraskad av denna, den gjorde nästan allting rätt. Tänk er en kombination av "Groundhog Day" i kombination med horror/slashers från 80-talet, fanns en hel del Friday The 13th vibbar... även om flera andra även gjorde sig påminda.
Inspirerad av spelet från 2015, dock "endast i samma värld" med en fristående story... men ger hommage till spelet i slutet

Är du ett fan av 80-talets horror/slasher filmer kan jag varmt rekommendera denna.

Fountain of Youth [2025]
5/10

Denna har blivit nämnd i tråden ett par gånger, och inte mycket har varit positivt. Jag tycker den fallerar på ett mer specifikt plan - den är för spretig och försöker vara mer än vad den är. Man har tagit influenser av Indiana Jones, men även National Treasure och Da Vinci Code... och sammantaget blir det epitomet av just "meh". Sedan har man försökt lägga in "comedic banter" istället för att låta det vara olika scener, vilket den inte lyckas helt med då John och Natalie inte har en klockren kemi. Gör även att den känns längre än vad den är. Och de speciella kameravinklar och "feeling" som är typiskt för Guy Ritchie stjälpte mer än det hjälpte denna film.

The Legend of Ochi [2025]
3.5/10

Blev oerhört besviken på denna, jag hade sett fram emot en "Saga" där Willem Defoe medverkar och trailern verkade riktigt lovande. Men låg budget och en director som även skrivit manus blir sällan bra, denna var definitivt inget undantag. Hur de fick Defoe att medverka är ett mysterium och hans skådespel är det enda positiva i denna film. Där man saknat budget lägger man in alldeles för mycket konstnärliga saker och storyn i sig är så "basic" att den enbart blir skrattretande.

Kan inte rekommendera denna till någon alls faktiskt.

The Legend of Ochi har jag väntat på ett tag nu, verkar bara gå på bio men köper den hellre sen när den släpps på bluray.
Gillar Willem Dafoe och ja trailern ser skoj ut

Permalänk
Medlem

The Terminator - Klassisk Arnold-rulle där Arnold är en mördar-robot som skickats från framtiden för att mörda en psykobrud. Oturligt nog har man skickat en soldat för att skydda henne och allt går givetvis åt helvete precis för den snälla mördar-roboten som knappt gjort nånting elakt alls. Bra film. Lite daterade effekter med dagens mått mätt men storyn är grymt bra. 8/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Living Daylights (blu-ray).

Femtonde Bond-filmen, med Timothy Dalton i rollen som Bond för första gången. Tycker den här filmen lider lite av samma sak som On Her Majesty's Secret Service med George Lazenby, det känns som att allt inte riktigt klickar. Det är inte bara tack vare bytet av skådis (Bond), det känns som att det är mer som inte riktigt når upp till den nivån/stil man förväntar sig. Med det sagt, så tycker jag inte att det är en dålig film, den är helt okej och underhållande. Men för mig så är det här en av dom lite svagare Bond filmerna.

Kan kanske vara värd 6.5 av 10 eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det kan säkert vara så att skådespelarna är "upp piffade" för att passa in i cgi världen de byggt upp. Var det inte floppen beulf eller vad den hette där dom gjorde något sådant fast riktigt dåligt.

Beowulf? Tror inte den floppade men det var i varje fall helt CGI, varför den såg lite konstig ut.

Permalänk
Medlem

Licence to Kill (blu-ray).

Sextonde Bond-filmen. Här känns det helt klart som att det är mer som klickar och Timothy Dalton känns lite varmare i kläderna i denna (än i The Living Daylights). Robert Davi spelar skurken och Benicio Del Toro gör en av sina tidigare roller i filmen. Bra actionscener m.m. Bra titellåt, framförd av Gladys Knight.

Kan kanske vara värd nåt i stil med 7.5 av 10

Permalänk
Medlem

Goldeneye (blu-ray).

Sjuttonde Bond-filmen. Timothy Dalton hann precis bli lite varm i kläderna i sin andra (och sista) film så var det dags för en ny Bond igen. Den här gången är det Pierce Brosnan som tar över. Den har en ganska bra rollista, med bl.a. Sean Bean, Izabella Scorupco, Famke Janssen och Judi Dench. Titellåten är ganska bra, framförd av Tina Turner. Själva filmen i sig är väl kanske inte en dom absoluta favoriterna, men den är underhållande och ganska bra över lag.

Är nog nånstans runt en 7:a av 10 för mig.