Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Dåså
En relaterad detalj för USW-24 (om det är den du har) är man kan få upp den till 2 GbE-anslutning med två SFP och köra Link Aggregation. Men det kräver ju två SFP i andra änden också, vilket jag gissar att du inte har.

<Uppladdad bildlänk>

Coolt, det visste jag inte. Men nej, jag har inte två i andra änden

Visa signatur

Smarthemsystem: Home Assistant OS (Supervised) | Körs på: Intel NUC med Proxmox VE
Zigbee: Sonoff ZBDongle-P + Zigbee2MQTT
Fast belysning: Plejd
Övrig belysning: Philips Hue, IKEA Trådfri
Nätverk: UniFi (UCG Ultra, 24-port PoE switch, Flex Mini switch, 2x AP AC-LR, 1x Swiss Army Knife AP)

Permalänk

Hej, en fråga gällande UCG Fiber.
Jag villhöver en sådan, så att jag kan känna mig hyfsat framtidssäkrad 😁
Än så länge har jag en 1 G upp/ner, vilket leder till min fråga.
Wanportarna är 10 G, men klarar de även min 1 G lina, eller klarar portarna enbart 10 G?
TIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bontrager:

Hej, en fråga gällande UCG Fiber.
Jag villhöver en sådan, så att jag kan känna mig hyfsat framtidssäkrad 😁
Än så länge har jag en 1 G upp/ner, vilket leder till min fråga.
Wanportarna är 10 G, men klarar de även min 1 G lina, eller klarar portarna enbart 10 G?
TIA

10 GbE RJ45 klarar 10G/2.5G/1G
10G SFP+ klarar 10G/1G
https://techspecs.ui.com/unifi/cloud-gateways/ucg-fiber?subca...

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Skrivet av Prelatur:

10 GbE RJ45 klarar 10G/2.5G/1G
10G SFP+ klarar 10G/1G
https://techspecs.ui.com/unifi/cloud-gateways/ucg-fiber?subca...

Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bontrager:

Stort tack!

Samt att du kan sätta en valfri LAN port som WAN1

Permalänk

Ja, jag såg det!
Har beställt en Fiber nu och hoppas att den kommer hålla mig ett bra tag.
Har Edgerouter X just nu, som funkat bra, men den har ju ej varit full-duplex.
Och den har ju inte uppdaterats på flera år, så känns lite shady om jag ska vara ärlig.
Kommer dock hålla liv i mina U6 lite ett tag till, men man ska ju aldrig säga aldrig 😁

Permalänk
Medlem

Såg att det var en del felaktigheter kring ufw flex mini switchen tidigare I tråden. 2.5G varianten har fullt stöd för VLAN per port.

Kör en sådan som ensam unify-pryl då det utan tvekan är den mest prisvärda hanterade 2,5g switchen

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Medlem

https://ui.com/us/en/door-access/touch-pass

Det enda jag är ute efter är att köpa en av läsarna och sen använda touch pass via iPhone.

Sen vill jag skicka en webhook när man har ”öppnat” med nyckeln i iPhone.

Måste man ändå ha en ”hubb” då, eller kommer det funka med läsaren direkt in i en switch?

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få problem med att mina SSID inte finns...

Sedan en vecka tilbaka så har jag lite sporadiska problem med att mina Wifi SSID inte syns eller broadcastas. OM jag går in på site manager så ser jag att båda är aktiva, och borde sändas ut, men de syns inte på mina devices.

Jag har idag två SSID, en för vanliga devices och en för IoT´s, har märkt att de ibland försvinner, och kommer tillbaka först efter omstart av AP. Kan det vara så att den är på väg att ge upp för mig?

Kör med Cloud Gateway Ultra - 8PoE Switch - UAP-AC-Lite

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Jag har börjat få problem med att mina SSID inte finns...

Sedan en vecka tilbaka så har jag lite sporadiska problem med att mina Wifi SSID inte syns eller broadcastas. OM jag går in på site manager så ser jag att båda är aktiva, och borde sändas ut, men de syns inte på mina devices.

Jag har idag två SSID, en för vanliga devices och en för IoT´s, har märkt att de ibland försvinner, och kommer tillbaka först efter omstart av AP. Kan det vara så att den är på väg att ge upp för mig?

Kör med Cloud Gateway Ultra - 8PoE Switch - UAP-AC-Lite

Rent spontant tycker jag att det låter som att den håller på att ge upp