Phoronix testar FYRA spel. Phoronix må vara den enda vettiga Linuxoutleten (och som jag läser dagligen) men deras "speltester" är det verkligen inte. Det brukar vara skumma open source-spel i stil med Xonolontoh-nånting. Detta eftersom Michael har automatiserat allt testande. Dock otroligt att det numera testas iaf fyra riktiga spel. Men statistiskt är det nästan ett icke-resultat, men Youtubern jag länkade till testade i alla fall 20 spel (statistiken önskar gärna 30 samples eller fler.).
Han testar för övrigt med en 7600X3D, och inte en 5700X3D. Hur du får det till en potatis förstår jag inte heller.
Sen är det ju att göra ännu mer våld att jämföra vad TPU får i Windows, med var Phoronix får i Linux, och dra slutsatser kring resultaten som AG-Youtubern får. Fråga gärna en redaktör på Sweclockers vad dom tycker om när folk i forumet ballar ur för att "men <hårdvarusida> får ju det här resultatet" när det testats hårdvara.
Man behöver inte vara expert på Linux för att installera Nobara och dra igång ett benchmark, jag förstår inte den konstiga misskrediteringen där. Du kanske är för upptagen med Apple M Silicon för att hänga med i svängarna?
Jag läser också Phoronix dagligen och uppskattar nyheterna, men hans speltest saknar ju alldeles för mycket för att man ska kunna göra någon vettig analys av det. Hans vanliga benchmarks är också lite för syntetiska för min smak, men det är en annan femma.
Hade varit kul att se ett test från SweClockers, men den svåraste frågan att ta ställning till är väl vilken dist de ska använda