Hallå!
Jag jobbar professionellt med scanning av 16 och 35mm-film, men privat har jag jobbat med precis samma scanner som du har. Det enda man kan göra i bildväg att förbättra resultatet från scannern av min erfarenhet är att sätta exposure på -1 och sätta zoom på 0 så att perforering samt maskning kommer med. Sistnämnda är mycket användbart då bildrutans position lätt kan skifta uppåt eller nedåt. Fångar man allt går det att rätta till i efterhand.
Mycket av informationen hamnar utanför nominella nivåer (16 för svart och 235 för vitt), så för att få tillbaka det måste man ändra på gain och bias i efterhand. Det går att göra i DaVinci Resolve. Eftersom Reflecta bara ger ifrån sig H.264 får man vara försiktig att göra ytterligare ändringar i färg.
Rengör ljuskällan efter varje film med tops och isopropanol. Annars kommer dammkorn att blockera ljus och ge fläckar på bilden.
En möjlighet för att få ur ljudet är att använda en projektor och koppla ljudutgången till ett ljudkort, för att spela in på så vis. Säkerställ att gain inte är för hög samt att bildfrekvensen matchar. Just magnetspår blir det aldrig riktigt rätt ljud med om man ändrar hastighet i efterhand.