Prisras på Radeon RX 9070 XT ledde till orderkaos

Permalänk
Medlem
Skrivet av roy79:

Jag lade min beställning 12:50 och fick den annullerad så det stämmer inte att alla vid kl 13 fick sina kort. Måste ha varit nån lottning ändå

Eller om de tog sina 24 kort och klickade på sortera i tid bocken men glömde att den fick stigande istället för fallande och skickade de 24 korten från .NO till de sista 24 som beställde...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Viking
Skrivet av roy79:

Jag lade min beställning 12:50 och fick den annullerad så det stämmer inte att alla vid kl 13 fick sina kort. Måste ha varit nån lottning ändå

Då beställde du ju innan 13. Kom säkert in många fler efter din beställning.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Grattis till de få som fått kortet antar jag? De har gjort en riktig fin deal och Komplett antar jag skall ha eloge eftersom de enkelt kunde annullerat beställningarna eftersom priset faller in inom vad som borde ansetts vara "orimligt billigt" och folk borde förstått detta.

Skrivet av hakro807:

Fast 9070 XT finns att beställa för 8500 kronor. Hade väl inte varit helt osannolikt om Komplett av en eller annan anledning gjort en stor prissänkning. Inte första gången det sker på hårdvara, även om det då oftast handlar om utgående produkter.

Närmare 35% rabatt på ett redan rabatterat kort som lanserades för typ 3 månader sedan? Det ligger verkligen och hovrar över zonen för "Man borde förstå att det inte stämmer".

Skrivet av anon352348:

Just precis. Diskussionsforum där man inte får tänka annorlunda och måste skönmåla allting så ni inte blir kränkta.

Notera att det inte bara är personer i er bubbla som besöker forumet. Kanske är det rent av karaktärsbyggande för vissa här att få en känga ibland.

Nu har de skickat vissa kort, helt slumpmässigt - och då är det fel. För JAG var först. Ni kommer inte va nöjda förrän varje ilsken medlem fått sitt kort.

Hade de skrivit max en per kund? Ett hypotetiskt scenario där vi säger att dom hade 100 kort och 10 köpare köpte samtliga kort först. Hade du ansett att det var rätt av komplett att de 10 personerna fick alla kort? DET STOD JU INGET OM DET PÅ SIDAN!!!!

Hoppas innerligen att Komplett har försökt sålla ut medlemmar här och att de som fått korten slank igenom. Forumets åsikt är ju som vi alla vet uttalad avsky för Komplett (inkl Webhallen och NetOnNet).

Hur anser ni att Komplett ska lösa detta?

PS. de första kommentarerna jag läste om en här dealen var "chansar på en beställning men det är troligtvis fel" - du har dansar runt detta i dina inlägg sedan dess. Skygglapparna på och samvetet rent 😉

Och herrn känner sig moraliskt förpliktigad att göra exakt detta?

Det hade varit en sak om folk suttit och klagat på att de inte fick kort och att Komplett borde sjöhalas etc. men hur du lyckas misstolka folks kommentarer till den grad som du gör är faktiskt lite roligt ändå.

Folk sitter och kritiserar Komplett för hur de skött detta alt. frågar om vilka rättigheter som de har som kunder. Få verkar vara rent utav kränkta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Närmare 35% rabatt på ett redan rabatterat kort som lanserades för typ 3 månader sedan? Det ligger verkligen och hovrar över zonen för "Man borde förstå att det inte stämmer".

Världen runt så har butiker olika super deals, flash sales med mera. Webhallen har ju sina Flash Deals ibland som de rätt nyligen? Har börjat med. Komplett har sina 24 eller 48 timmars Weekend Deals där det endast är cirka 4 produkter med, kraftigt nedsatta.
Inet har sina Drops nästan varje vecka under torsdagar med ofta kraftigt sänkta produkter.

Att Komplett skulle ha ett grafikkort nedsatt rejält med ett fåtal ex under en helg, är ju inte så mycket önsketänkande och frånvarande verkligheten som en del vill tolka det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Världen runt så har butiker olika super deals, flash sales med mera. Webhallen har ju sina Flash Deals ibland som de rätt nyligen? Har börjat med. Komplett har sina 24 eller 48 timmars Weekend Deals där det endast är cirka 4 produkter med, kraftigt nedsatta.
Inet har sina Drops nästan varje vecka under torsdagar med ofta kraftigt sänkta produkter.

Att Komplett skulle ha ett grafikkort nedsatt rejält med ett fåtal ex under en helg, är ju inte så mycket önsketänkande och frånvarande verkligheten som en del vill tolka det som.

Superdeals på saker som de vill bli av med eller helt enkelt behöver en spurt i försäljningsstatistiken. Inte sprillans nya GPU:er som lanserades för ett par månader sedan. Och då handlar det kanske om 15-20% som max. Inte 35% på redan prispressade kort.

Som sagt. Folk borde insett detta. Däremot förvånande att Komplett valde att sälja korten till förlust genom att låta folk få korten till angivet pris.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Superdeals på saker som de vill bli av med eller helt enkelt behöver en spurt i försäljningsstatistiken. Inte sprillans nya GPU:er som lanserades för ett par månader sedan. Och då handlar det kanske om 15-20% som max. Inte 35% på redan prispressade kort.

Som sagt. Folk borde insett detta. Däremot förvånande att Komplett valde att sälja korten till förlust genom att låta folk få korten till angivet pris.

Det är fullt rimligt att man ifrågasätter hur realistiskt priset var men det betyder inte att det är fel att beställa när ett erbjudande uppstår oavsett om det är felpris eller inte. Många såg möjligheten, beställde och fick orderbekräftelse. Det är exakt så e-handel fungerar och det är företagens ansvar att sätta rätt villkor och tekniska begränsningar, inte kundernas.

Sedan får vi inte blunda för en annan sak. Det är rätt tydligt att det finns många här på forumet som inte hann, inte vågade eller kanske inte ens ville beställa men som nu lägger stor energi på att förlöjliga och motarbeta den skara av medlemmar som faktiskt beställde och vill reda ut vad som gäller. Kalla det FOMO, kalla det skademinimering, kalla det stolthet men det hjälper inte diskussionen framåt.

Vi som väljer att stå upp för vad vi upplever som dålig hantering och otydliga processer är inte problemet. Det är helt legitimt att ifrågasätta hur kunder behandlats oavsett vad man tycker om priset i sig.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352348:

Nu har de skickat vissa kort, helt slumpmässigt - och då är det fel. För JAG var först. Ni kommer inte va nöjda förrän varje ilsken medlem fått sitt kort.

Hade de skrivit max en per kund? Ett hypotetiskt scenario där vi säger att dom hade 100 kort och 10 köpare köpte samtliga kort först. Hade du ansett att det var rätt av komplett att de 10 personerna fick alla kort? DET STOD JU INGET OM DET PÅ SIDAN!!!!
...
Hur anser ni att Komplett ska lösa detta?

OM de nu ska skicka ut kort alls till någon ska de rimligen skicka ut dem i köordning. Vi bor väl i Sverige, vi är ju experter på köer...
OM de ur kan med precision kan sålla bort scalpers, folk som köpte flera kort och folk som köpte i ond tro, feel free
För de kategorier av ovan som inte kan sållas bort får de väl helt enkelt ligga kvar i kön?

Nog måste väl även du inse att börja på godtycklig plats BAKIFRÅN (eller var i ordningen det nu blev) är fundamentalt orättvist och kommer orsaka irritation av ALLA, inklusive de oskyldiga som köpte i god tro? (förutom den handfull av alla som råkade få kort förstås )

Skrivet av anon352348:

PS. de första kommentarerna jag läste om en här dealen var "chansar på en beställning men det är troligtvis fel" - du har dansar runt detta i dina inlägg sedan dess. Skygglapparna på och samvetet rent 😉

Gissar du pekar på mig utifrån formuleringen, och tycker jag inte dansat alls. Jag har skrivit min åsikt i ett gäng inlägg och står för den: Ja jag misstänkte starkt det här var ett felsatt pris men gjorde en impulsbeställning ändå, med utgångspunkten att om det är ett fel och komplett rättar det innan jag har ett kort i handen så är det inget att bråka om.
Så jag kan tolkas att ha handlat i "ond tro" och mitt samvete är inte rent och har inte påstått det.
Om något ångrar jag att jag drogs med i det, då det verkligen redan ligger i gränslandet för vad jag kan stå för, och sånt här otroligt sällan har något positivt med sig.

Visst, jag irriterar mig på det väldigt klumpiga beteendet från Komplett gällande de få som får ett kort, och jag tycker de skött de här kasst kommunikationsmässigt överlag... men jag hyser inget större agg och har inget behov alls alls att fortsätta häxjakten och jaga det ur ett "juridiskt" perspektiv eftersom jag inte anser mig personligen ha någon "moraliskt rätt" till ett kort, och jag tycker Komplett fundamentalt ska kunna få en chans att rätta ett felsatt pris.
I stort håller jag med om det som Dimestam skrivit i andra tråden och har upprepade gånger i trådarna pekat ut att ju mer man analyserar prisättningen så blev det mer och mer uppenbart att det var en felregistering och att alla borde agera utifrån det.

*edit*
Oj verkar som jag lade alldeles för mycket tid på mitt svar och användaren hann försvinna?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

När jag la in min beställning kl. 01:35 fanns det fortfarande 50+ kort i lager. Jag misstänker att det här med "få exemplar" är rent bs och att det egentligen funnits (eller fortfarande finns) betydligt fler. Och nu försöker de bara få det att verka som om det var begränsat antal kort i lager genom att skicka ut beställningar till ett fåtal kunder och även visa hur schyssta de är som trots allt valt att sälja till ett mycket lägre pris. Skulle inte förvånar mig om sidan uppdateras med 50+ kort i lager till ordinarie pris inom ett par dagar.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det går alldeles utmärkt att argumentera utan att för den del vara nedsättande eller med provokationer försöka få diskussionen spåra ur. Helt oavsett hur dassig situationen upplevs vara är det inte acceptabelt att låta sina frustrationer gå ut över andra medlemmar.

En medlem som skrivit flera sådana kommentarer för att sedan sabotera ännu mer genom att radera sina egna inlägg har stängts av.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Folk var redo för ett rimligt prissatt grafikkort!
Synd att det inte är normala priser för dessa kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

När priser ordentligt sänks så brukar även företaget göra kunder uppmärksamma om det, för det handlar ju även om att göra reklam för företaget.

Att tro att ett företag skulle få för sig att sänka priset ordentligt på nya grafikkort utan att ens ha några banners om det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

När priser ordentligt sänks så brukar även företaget göra kunder uppmärksamma om det, för det handlar ju även om att göra reklam för företaget.

Att tro att ett företag skulle få för sig att sänka priset ordentligt på nya grafikkort utan att ens ha några banners om det....

Kortet fanns med på länken nedan intill ASRock AMD Radeon RX 9070 XT Steel Legend
https://www.komplett.se/kampanj/gamer-pc-erbjudanden?tag=komp...

Så det är ju en självklarhet att kortet skulle vara nedsatt. Men 44%? Det kan såklart ingen annan än Komplett veta. Och faktumet att de valde att skicka ut flera exemplar, hur många vet vi inte här heller och Komplett verkade inte vilja gå ut med det när Sweclockers kontaktade dem för kommentarer. Så skulle kunna vara 10, 20 eller hela lagret som de hade kvar. Bekräftar ju bara att den faktiskt skulle vara nedsatt. Och mailet lutade mer specifikt åt att lagerstatusen var problemet snarare än att den var felt prissatt, då de inte specifierar att just den produkten var det, utan de skrev exakt: "Felet påverkade orderbekräftelser, lagersaldo och priser på några få produkter, inklusive varan du beställde."
Vilket gör att man kan tolka det som att kortet var korrekt prissatt men hade begränsat lager, eftersom de skriver följande: "Vi har därför annullerat din beställning eftersom vi inte kommer att kunna få tag i produkten.", medans andra varor kanske var fel prissatt. När jag beställde så hade de 50+ i lager. Jag beställde efter midnatt.

Och det är ju helt klart dumt av Komplett att skicka ut kort till dem som beställde sist. Snarare än tvärtom.

Igår var min dag en helt vanlig dag, då samtliga fick sina ordrar avbeställda av Komplett eller så lät det som åtminstone, ingen skulle få några kort alls. Men idag ser man att folk som beställde sist, har fått kort skickade, påväg hem till dem. Så det är ju självklart att man känner sig lite irriterad. Men jag kommer inte bestrida eller så, vill varken lägga ned tid eller pengar på ARN.

Permalänk
Medlem

Varje E-handlare med självaktning bör ju ha en åtgärdsplan för just sådana här situationer och det enda rätta är väl att dra hårt i handbromsen och sedan diskutera det på ledningsnivå. Hur den här åtgärdsplanen ser ut för Komplett lär väl knappast sippra ut, men det här med att leverera till de sista som la order är ju ett synnerligen intressant ställningstagande. Då är det väl ärligare att gå ut med att man kommer att lotta ut de kort som faktiskt levereras. Trist att de kunder som jobbar natt tydligen inte är prioriterade av Komplett. Det är noterat.

Jag får ingen klar bild på om hur många som faktiskt fått en orderbekräftelse? Lageruppgiften var väl ett 50-tal tror jag?
En orderbekräftelse skall ju faktiskt vara relevant, för rabatten var inte orimlig och tokigare reklam-påhitt har man ju sett.

PS. Jag köper inga grafikkort över 1000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

PS. Jag köper inga grafikkort över 1000:-

Vad har du för dator och vad gör du på denna? Tror du klarar di bättre på cpuns integrerade grafik än alla kort under 1000 kr.

Hade man letat kort hade man nog slagit till och hoppats på det bästa.

Alla är så negativa idag, alla som inte fick sparade pengar istället.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Det här skapade en hel del diskussion, Komplett fick publicitet, en del fick tag på grafikkort till bra pris, någon/några Swec-medlemmar som provocerade/inte skötte sig blev avstängda.

Visst, lite tråkigt hur det sköttes från Komplett för vilka som fick tag på kort bl a ja. Även för de som trodde sig lyckats slå till på ett bra erbjudande, men sen inte fick något.

Men på det stora hela får man väl ändå räkna det här som positivt totalt sett. Det mest negativa var som sagt en viss besvikelse hos en del, inte värre än så. Bara att gå vidare, kanske är man nästa gång en av de som lyckas få tag på något genom bra erbjudande.
Det är så många gånger man missat något riktigt bra, men även en del andra gånger där man lyckats knipa det.

Permalänk

Ja herregud, hade redan lågt förtroende för Komplett och detta befäster varför jag aldrig skulle vilja köpa någonting från dem. Roflmao, så fruktansvärt amatörmässigt hanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Komplett = 💩

Komplett var de enda som hedrade min beställning på 3080 till MSRP genom att erbjuda mig ett bättre och dyrare kort till samma pris. Mitt 5090 TUF till MSRP slank igenom och kom till utsatt pris när de fick i lager. De hedrar även sitt felaktiga pris på Switch 2 som de hade ett litet tag.

Så om Komplett är skit så är alla andra hela gödselstacken.

Permalänk
Medlem

väntar och ser mera fram emot radeon rx 9080 och kollar vad nvidia kommer med. Kanske sitt rtx 5080 super. Få se om idioterna har fixat strömkontakten då

Permalänk
Medlem

Här var folk arga...
Jag satt själv och tittade på dealen men tänkte att det inte kan stämma. Hade det varit ett av MSRP-korten så kanske, men inte ett av de absoluta toppkorten!? Var nära att beställa bara för att, men "för bra för att vara sant" > FOMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Jag får ingen klar bild på om hur många som faktiskt fått en orderbekräftelse? Lageruppgiften var väl ett 50-tal tror jag?
En orderbekräftelse skall ju faktiskt vara relevant, för rabatten var inte orimlig och tokigare reklam-påhitt har man ju sett.

Folk nämnde att de just fått "orderbekräftelse" men isf är det vad Komplett kallar "beställningsbekräftelse". Medans sen 'leveransbekräftelsen' är den som är likvärdig "orderbekräftelse" som ARN pratar om. Det är vad jag tror orsakat missförstånd, men det var ett tag sedan jag själv beställt från Komplett så är inte helt säker på hur det är.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Vad har du för dator och vad gör du på denna? Tror du klarar di bättre på cpuns integrerade grafik än alla kort under 1000 kr.

För 1000kr begagnat får man gtx 1660super, 1070, kanske 1080, ibland rx 5700 eller 6600. Ganska bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Folk nämnde att de just fått "orderbekräftelse" men isf är det vad Komplett kallar beställningsbekräftelsen. Medans sen 'leveransbekräftelsen' är den som är likvärdig "orderbekräftelse" som ARN pratar om.

Komplett har till och med skrivit "Orderbekräftelse" i rubriken på mailet man fick... Så förstår inte vad för "beställningsbekräftelse" du pratar om.

Permalänk
Medlem

Ny dag, och förhoppningsvis ett steg närmare någon form av tydlighet i ärendet. Jag, liksom många andra här, väntar fortfarande på ett officiellt besked från Komplett kring hur de tänker hantera alla ordrar som ligger kvar, särskilt med tanke på hur otydligt och slumpartat det hela verkar ha skötts hittills..

Jag räknar med att ett mejl borde komma under dagen, och hoppas att det åtminstone bjuder på lite transparens kring turordning, hantering och eventuellt nästa steg. Vi får se.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Instämmer med flera övriga, inget konstigt att de makulerades om det blivit ett fel.

Men att sedan ändå uppfylla ett fåtal ordrar från slutet av kön (om det är sant) är ju rent bedrövligt och amatörmässigt. Tänk om något sådant skulle hända i en fysisk butik.

Så Komplett gick väl inte direkt upp i graderna, betydligt mindre risk att det är där jag letar i framtiden. 😏

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av FubbHead:

Instämmer med flera övriga, inget konstigt att de makulerades om det blivit ett fel.

Men att sedan ändå uppfylla ett fåtal ordrar från slutet av kön (om det är sant) är ju rent bedrövligt och amatörmässigt. Tänk om något sådant skulle hända i en fysisk butik.

Så Komplett gick väl inte direkt upp i graderna, betydligt mindre risk att det är där jag letar i framtiden. 😏

Japp..

Hade Komplett från början gått ut tydligt med vad som hänt och hur de tänkte hantera det, hade många varit mer förstående. Men nu har man lyckats skapa både förvirring och misstro, något som riskerar att kosta dem förtroende långsiktigt.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

För 1000kr begagnat får man gtx 1660super, 1070, kanske 1080, ibland rx 5700 eller 6600. Ganska bra.

Du tänkte så, jag tänkte på nya från butik.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Jag beställde 13.35 och fick det makulerat.

Teorin om att de allra sista ska ha fått sina kort stämmer inte enligt mig utifrån jag beställde 13.35 och jag fick ordern makulerad och sedan inget svar från komplett då jag hört av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DL:

Teorin om att de allra sista ska ha fått sina kort stämmer inte enligt mig utifrån jag beställde 13.35 och jag fick ordern makulerad och sedan inget svar från komplett då jag hört av mig.

Samma här. Jag beställde kortet klockan 13:26 på söndagen, fick orderbekräftelse klockan 13:36. Och på måndagen annullerades min order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Komplett var de enda som hedrade min beställning på 3080 till MSRP genom att erbjuda mig ett bättre och dyrare kort till samma pris. Mitt 5090 TUF till MSRP slank igenom och kom till utsatt pris när de fick i lager. De hedrar även sitt felaktiga pris på Switch 2 som de hade ett litet tag.

Så om Komplett är skit så är alla andra hela gödselstacken.

Var fler butiker som gjorde med 3080 än komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

*edit*
Oj verkar som jag lade alldeles för mycket tid på mitt svar och användaren hann försvinna?

Trist! Var spännande att se hur mycket damp nån kan ha på ett forum och komma undan med det - trots att jag varken beställt något från komplett.

Permalänk
Medlem

Den enögda girighet som forumet och dess medlemmar visar upp i sådana här sammanhang, ihop med den drakoniska synen på företag och dess verksamhet är fan skrämmande...

Alla här vet att det var ett felaktigt pris, antingen medvetet eller undermedvetet, även de som hävdar motsatsen. Hur jag kan vara säker på det? Jo för att om det har varit ett rimligt kampanjpris, som vilket annat, och som man kan förvänta sig dyker upp igen om en månad eller nåt, så hade ni inte ens brytt er om att kommentera. Ni kanske lurar er själva men ni lurar inte mig iaf. Hade det inte handlat om ett uppenbart felaktigt pris hade det inte blivit någon uppståndelse överhuvudtaget, oavsett hur Komplett hade hanterat det. "Jaha, några fick köpa ett Radeon 9070 XT Red Devil för 500 spänn billigare än vad som är vanligt förekommande vid reor i nuläget medans andra inte fick det. Big deal..." hade alla tänkt i ett sådant fall.

Vissa hävdar att det handlar om konsumenträtt och att man ska hävda sin rätt gentemot Komplett och driva ärendet via ARN osv. Seriöst? Ni beter som att de skulle ha lurat på er en TV för 20 000 kr som egentligen bara är värd 10 000 kr eller nåt. Existerar konsumenträtten verkligen för att man ska kunna "sätta dit" företag som begår uppenbara misstag??

Att det handlar om ett misstag är uppenbart och Komplett har ju även via redaktionen erkänt att de gjort bort sig och bett om ursäkt. Att de förlorar en del i anseende för att de har ett undermåligt ordersystem (med tillhörande rutiner) som tillåter uppenbart felaktig prissättning, visar lagersaldon som inte alls stämmer och dessutom tillåter att flera tusentals ordrar fortsätter strömma in på redan slutsålda produkter är en självklarhet, men mycket mer än så borde inte det här handla om.

Visa signatur

MB: MSI MAG B650 Tomahawk Wifi CPU: AMD Ryzen 5 7600X RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 GPU: MSI Radeon RX 6650 XT GAMING X 8G SSD: WD Black SN850X 2TB Chassi: be quiet! Silent Base 802 TG PSU: Cooler Master XG850 Platinum 850W Monitor: Alienware AW2723DF