Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vad är din strategi och kommer det hålla livet ut?

Om man håller i med relativt enkla lösningar så går man ner i vikt. Armhävningar, hopprep, löpband, styrketräning. Aldrig bakfull som ett julgransljus... Ja. Se där där går man ner i vikt i maklig takt.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem

Hallå igen grabbar (och tjej)! Så här efter påsken väger jag in på 70.1kg. Jag har på hyfsat kort tid gått upp cirka 3-4kg. Det är dags att ta tag i det här nu. Jag ska ner till 64kg för att sedan förhoppningsvis stabiliseras på 65kg. Let's goooooooo.

Synd bara att Willys har rea på Ben&Jerrys just denna vecka...

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Nu är det två månader tills jag fyller år. Blir spännande att se vad vikten landar på då. Nu är den 82,1 kg.

Målet är inom räckhåll, och det långsiktiga målet är såklart att inte låta vikten stiga till någonting jag inte vill, utan att hålla vikten på en bra nivå.

Permalänk

Har börjat räkna kalorier nu med Jeff Nippards app MacroFactor som ska justera kalorierna allt eftersom beroende på hur det går för en.
Det har fungerat lite för bra än så länge, ställde in på 0.3kg i veckan men har just nu gått ner i medel 0.15kg per dag :). Så appen håller på att kalibrera om mig.
Sjukt vilken insikt man får när man själv börjar räkna kalorier och vilka kaloribomber vissa saker är!

Som mest har jag legat på 120kg men har sedan dess gått ner till runt 118kg innan jag började med denna app.
Blir att försöka gå ner till 115kg till en början och ta det därifrån :)!

Permalänk
Medlem

Tjenare Flickor och Pojkar.

Ursäkta frågan 😳 Vad tror ni om att Springa 🏃 med militär packning typ Vättern runt?

Seriös fråga.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Tjenare Flickor och Pojkar.

Ursäkta frågan 😳 Vad tror ni om att Springa 🏃 med militär packning typ Vättern runt?

Seriös fråga.

Det är bra. Vad är det du undrar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Det är bra. Vad är det du undrar?

Vad tror ni om att man springer med packning, simmar ➕ går till gymmet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Vad tror ni om att man springer med packning, simmar ➕ går till gymmet?

När man läser de underliga saker du skriver förutom din, speciella signatur.
Är du ok? Mår du bra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Är du ok? Mår du bra?

Med risk för att förolämpa en riktig människa då (sorry) men jag har länge antagit att det är en bot

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Med risk för att förolämpa en riktig människa då (sorry) men jag har länge antagit att det är en bot

Låter snarare som att vi har Björn Ranelid med oss på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Dricka svart mörkrostat rätt blandat kaffe i mängd, utan socker och mjölk, varje dag. Mjölken är det mycket socker i. Drick typ 10-15 koppar varje dag, Då behöver man inte ens röra på sig.
Tar typ 2,5-3 månader innan förbränningen sätter igång.
Sen forsätter man bara att dricka sin panna med kaffe till önskad vikt är nådd.
Man måste givetvis äta bara morgonfika (typ en smörgås med ost och skinka), lunch och middag.
Skippa all efterrätt och fika efter middagen efter kl 18:00 skulle jag tipsa om, så du fastar minst i 12 timmar innan mogonfikat.
Ät bara lagom portioner på lunch och middag.

Jag har själv gjort detta och tappade ca 15 kilo på 3 månader.

Känner en som.fick bort 50 kilo på 10 månader med denna metod. Utan att ens vara ute och motionera, för det orkakde den personen inte göra. Det gör den idag utan större problem, har riktigt bra fysik med bars stavgång och lite övningar hemma vid numera.

Koffeinet ökar förbränningstakten och kaffet rensar tarmarna (bättte än vad enbart vatten i sig själv ens kan göra)

Testa innan ni sågar denna metod.

Man behhöver inte ens byta kosten till en massa tjafs (LCHF, och andra 5/1 metoder)
Det enda man bör sluta med är all götta, så som chips, ostbågar, övrig snacks, läsk, godis, pizza, donken och övriga hamburgerier och eventuellt thai/kinamat. Sockret är det viktigaste att dra mer på. Även frukt måste undvikas helt och hållet, och även morötter och andra sockriga grönsaker, och pasta /ris ska också skippas så gott det går, man bör hålla sig till potatis och kött

Som Exempel, för att få bort sockret från en apelsin måste du spä ut med 2l vatten.
Och fruktsocker är lika onyttigt som övrigt socker är, allt annat är bara lögn.
Vitaminer / mineraler kan under bantning tas in via tabletter. Så sockret avlägsnas från din kost nästan helt och hållet.
Efter det så kommer man inte att gilla typ delicatobollar / bislvier/ kanelbullar och övrigt gofika för att sockret blir äckligt. Även glass kan kännas sockrig. Vissa frukter vill jag inte ens äta i dagsläget pga sockret i dom, typ bananer.

Men kaffet ökar förbränningstakten rejält mer än vad man kam tro.

Hoppas det kan hjälpa någon, som tex inte pga rejäl övervikt ens kan fara ut och gå, fasten dem vill, pga att fötterna vaderna börjar svälla och värka. Då fungerar denna metod tills den har kommit i bättre viktköass, omkring 90-100 kg.

Visa signatur

Asus X570-E Gaming, Ryzen 5800x, Corsair Vengeance RGB PRO SL 64GB@3600, Asrock 7900 XTX PGOC, Noctua D15S.c.b, EVGA 750W G2, Sandisk 256 GB SSD, Samsung 980 PRO 512GB / 2TB, Cheifetc ca01b, Innocn 27M2V

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

69,2KG stod vågen på imorse.
78,3KG stod den på förra året 14 oktober.
Ca 9KG viktminskning på fyra månader känns långsamt och bra.
Bibehållit mestadelen av musklerna.

Kört keto och intermittent fasta längre än fyra månader och började med OMAD för kanske två månader sedan.

Nu fortsätter resan mot 65KG där jag istället kommer skifta mot att bygga mer muskler utan att lägga på mig det onödiga fettet igen.

65kg? hur lång är du?

och varför anger ingen längd och kön här? man får ju ingen uppfattning annars om vad en specifik vikt innebär vilket gör det hela lite meningslöst

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

65kg? hur lång är du?

och varför anger ingen längd och kön här? man får ju ingen uppfattning annars om vad en specifik vikt innebär vilket gör det hela lite meningslöst

Jag är en 178cm lång man. Lägre än 63kg har jag inte tänkt gå. Däremot blir det att långsamt bygga mer efteråt och förhoppningsvis inte lägga på sig massor med onödigt fett.

Reviderade målet till 63kg och det är ca 1kg kvar nu.
Så på ca sju månader har jag tappat ungefär 14kg.
Målet har varit 15% kroppsfett och det borde jag i stort sett vara framme vid nu.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Jag gick ned från 105kg till 63kg. Styrketräning, enbart broccoli och kyckling. Till slut tappade jag aptiten, sen träffade jag en tjej som tryckte i mig 300-400g.marabou choklad i några veckor, gick upp till 83 kg, sen blev jag less. Började träna varje dag och bytte till vegankost och gick ned till 74-75 kg. Tappar fortfarande vikt ..

För smal såg bara konstigt ut. Målvikt är ca 70-72kg. Som vegan äter jag extrema portioner och går ändå ned i vikt. Dricker nån öl i veckan och äter massor av nötter

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Wall of text.

Grattis om det fungerar. Men varför ska såna här metoder alltid tas till sådana extremer? Det låter ju hemskt att hålla på med en sådan diet.

"Man behhöver inte ens byta kosten till en massa tjafs", det var ju också en sanning med kraftig modifikation.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag är en 178cm lång man. Lägre än 63kg har jag inte tänkt gå. Däremot blir det att långsamt bygga mer efteråt och förhoppningsvis inte lägga på sig massor med onödigt fett.

Reviderade målet till 63kg och det är ca 1kg kvar nu.
Så på ca sju månader har jag tappat ungefär 14kg.
Målet har varit 15% kroppsfett och det borde jag i stort sett vara framme vid nu.

Låter lågt. Du når antagligen dina mål snabbare genom att avbryta dieten snart och köra en långsam viktuppgång på 15-20Kg, med tung styrketräning. Att lägga på sig en del fett är bara att leva med, även om man bör undvika grisbulkande. Mer muskler gör det mycket lättare att bli hård i kroppen sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Grattis om det fungerar. Men varför ska såna här metoder alltid tas till sådana extremer? Det låter ju hemskt att hålla på med en sådan diet.

"Man behhöver inte ens byta kosten till en massa tjafs", det var ju också en sanning med kraftig modifikation.

Okey, det kan tyckas extremt, det förstår jag.
LCHF är jag väl egentligen inte emot heller.
Men kaffemetoden fungerar nog för dom flesta, och väger man 155-185kg så är nog extrem borttagandet av sockret enda vägen att gå, inte att sluta äta fet och kaloririk mat, men inte pizza / skrov det är ju totalförbud enligt mitt tycke om man måste gå ner drakoniskt mycket i vikt.
Fett förbränner fett också, därför behöver man inte ta bort typ bacobn, köttfärs och korv fasten det är rätt feta rätter.
Då skull inte LCHF fungera.

Jag ville bara tipsa om det jag själv provat och bevittnat på närstående att den metoden jag skrev om faktiskt är en rätt enkel metod att försöka sig på, man kan ju bara börja med mängden kaffe och äta 3 måltider per dag, det går rätt snabbt oclså, tom utan att röra sig något nämnvärt på dagarna dessutom, för dom som inte kan av orsakerna jag nämnde.

Men när man når en vetting vikt måste man ju givetvis börja äta normalt och dricka mindte kaffe, gymma eller gå stavgångspromenad och få kondition på annat sätt.
Men undvika gofika, snacks, glass så gott det går, och balansera kosten så man inte ökar drastiskt igen pga allt socker som gömmer sig lite här och där

🙂 Tack för din input

Visa signatur

Asus X570-E Gaming, Ryzen 5800x, Corsair Vengeance RGB PRO SL 64GB@3600, Asrock 7900 XTX PGOC, Noctua D15S.c.b, EVGA 750W G2, Sandisk 256 GB SSD, Samsung 980 PRO 512GB / 2TB, Cheifetc ca01b, Innocn 27M2V

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Är du ok? Mår du bra?

Jo jag mår bra. Förutom att man vill gå ner i vikt.

Det jag undrade över vår väl Mer hur man kan förbereda sig, på samma vis som de gör i det militära, d.v.s. Fixa ett (anpassat?) militärt program för att bli smidig och snabb som katten.

Min signatur: Jag Gillar Inte Orättvisor och att träning gör Susen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Fett förbränner fett också, därför behöver man inte ta bort typ bacobn, köttfärs och korv fasten det är rätt feta rätter.
Då skull inte LCHF fungera.

Fett har en termogen effekt på endast 0-3 % så att säga att fett förbränner fett är lite missvisande. Protein däremot har en termogen effekt på hela 20-30 %.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Det jag undrade över vår väl Mer hur man kan förbereda sig, på samma vis som de gör i det militära, d.v.s. Fixa ett (anpassat?) militärt program för att bli smidig och snabb som katten.

Du skrev ditt facit på att gå ned i vikt för ett tag sen här själv.
Det enda begripliga i din signatur är "Absolutely Vodka".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Låter lågt. Du når antagligen dina mål snabbare genom att avbryta dieten snart och köra en långsam viktuppgång på 15-20Kg, med tung styrketräning. Att lägga på sig en del fett är bara att leva med, även om man bör undvika grisbulkande. Mer muskler gör det mycket lättare att bli hård i kroppen sen.

Det har gått rätt bra och nu är det bara en vecka kvar eller så innan jag byter matvanor. Får se om man ökar med något pass eller två styrketräning per vecka. Kör tre pass per vecka så det finns ju utrymme.
Maximalt med muskler är väl inte målet heller direkt, utan snarare att vara lean.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Själv tror jag inte alls på någon "extrem" träning inför sommaren, en livsstil man ändå inte orkar hålla, är nog bättre ta mindre potioner och ändå äta vad man vill. 1-2timmar promenad om dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Fett har en termogen effekt på endast 0-3 % så att säga att fett förbränner fett är lite missvisande. Protein däremot har en termogen effekt på hela 20-30 %.

Fett ökar lipolysen. Det är å andra sidan också lättare att lagra in fett, så principen om att det handlar om energibalansen förblir oomkullrunkad.

Permalänk
Medlem

Tycker vi komplicerar viktnedgång onödigt mycket i den här tråden. De flesta dieter eller metoder fungerar för att man skapar ordning i kaoset. Finns många fördelar med å minska intaget av skitmat men mängden har en större betydelse än innehållet.
Som regel för de flesta så räcker de å skaffa en köksvåg och titta lite ekstra på förpackningen så man får koll på vad man faktiskt får i sig på en dag.
Ett litet kalori underskott kombinerat med träning några dagar i veckan är nog de absolutt bästa om man vill gå ner i vikt på ett bra sätt. Mycket lättare å finna en balans när man nått målvikten om resan dit är något som är lätt å fortsätta med resten av livet.

Stavning
Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Tycker vi komplicerar viktnedgång onödigt mycket i den här tråden. De flesta dieter eller metoder fungerar för att man skapar ordning i kaoset. Finns många fördelar med å minska intaget av skitmat men mängden har en större betydelse än innehållet.
Som regel för de flesta så räcker de å skaffa en köksvåg och titta lite ekstra på förpackningen så man får koll på vad man faktiskt får i sig på en dag.
Ett litet kalori underskott kombinerat med träning några dagar i veckan är nog de absolutt bästa om man vill gå ner i vikt på ett bra sätt. Mycket lättare å finna en balans när man nått målvikten om resan dit är något som är lätt å fortsätta med resten av livet.

Problemet är att vi människor vill ha snabb belöning och resultat.
Alla vet egentligen facit. Konsekvent träning och bra kost i längden är vad som krävs. Men det är ju tråkigt och jobbigt.
Säg till en person att det tar 1-2år att komma i form så ger dom upp innan de börjat.
Istället är det, 12 veckors diet! Till midsommar ska jag vara i form! Ska ge jääärnet!
Så planen är aldrig hållbar eftersom målet är fucked up.
Man ser ju folk här i tråden också, visar upp grafer på sina extremt och orimligt högt uppsatta mål och att de kört på i x antal veckor. Så hör man inte från dom igen. För det funkar inte att köra så hårt som de satt upp sina planer och ouppnåeliga mål.
Sen när dom fallit i dåliga vanor så ska det ryckas tag igen, all in ! Tappa ett kilo i veckan!
Därför finns det miljoner olika dieter, lösningar och quick fixes.
Folk är aldrig (väldigt väldigt sällan) långsiktiga. Det ska gå fort och fel.
Den dagen jag ser en rubrik i Aftonbladet: "2-årsplanen för att komma i form!". Det säljer inga lösnummer.

Så folk komplicerar det för att fundamenta är för svårt, jobbigt och tar för lång tid.
Nu är det Ozempic, Mounjaro, Retatrutide eller vad nästa GLP-1, x hormon agonist kommer heta.
Men inte ens den quick fixen funkar för fundamenta gäller oavsett droger som pumpas in. Kosthållningen behövs ändå, annars blir det ett undernärt ozempic face spöke som raglar omkring.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mjo...

Skrivet av Megacrash:

Själv tror jag inte alls på någon "extrem" träning inför sommaren, en livsstil man ändå inte orkar hålla, är nog bättre ta mindre potioner och ändå äta vad man vill. 1-2timmar promenad om dagen.

Skrivet av ZyntaX:

Alla vet egentligen facit. Konsekvent träning och bra kost i längden är vad som krävs. Men det är ju tråkigt och jobbigt.
Säg till en person att det tar 1-2år att komma i form så ger dom upp innan de börjat.
Istället är det, 12 veckors diet! Till midsommar ska jag vara i form! Ska ge jääärnet!
Man ser ju folk här i tråden också, visar upp grafer på sina extremt och orimligt högt uppsatta mål och att de kört på i x antal veckor. Så hör man inte från dom igen. För det funkar inte att köra så hårt som de satt upp sina planer och ouppnåeliga mål.
Sen när dom fallit i dåliga vanor så ska det ryckas tag igen, all in ! Tappa ett kilo i veckan!
Den dagen jag ser en rubrik i Aftonbladet: "2-årsplanen för att komma i form!". Det säljer inga lösnummer.

Så folk komplicerar det för att fundamenta är för svårt, jobbigt och tar för lång tid.
Nu är det Ozempic, Mounjaro, Retatrutide eller vad nästa GLP-1, x hormon agonist kommer heta.
Men inte ens den quick fixen funkar för fundamenta gäller oavsett droger som pumpas in. Kosthållningen behövs ändå, annars blir det ett undernärt ozempic face spöke som raglar omkring.

Mjo det är just det...man vill ha snabba resultat (fast man vet). Men ändå så spelar belöningssystemet trick på en och man hoppas att kaaaaanske man skulle kunna plocka fram en militär ryggsäck... (som exempel)

Som någon sa "hade jag svarat på min egen fråga" men ja man hoppas alltid på en genväg...men mrn...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns många sätt att gå ned i vikt. Allt handlar om kaloriunderskott.

Min metod förra året, var just detta. Och jag uteslöt ingenting, men valde mina tillfällen och mängd för ”plusenergidagarna”. Gick ned 10 kg.

Ska fokusera lite extra på kaloriunderskott fram till slutet av juli och se hur vikten utvecklas. Vill gå ned lite mer för att orka springa långt utan en onödig ”övervikt”. Har löputmaningar i höst, och även från 2027 och ett par år framåt. Behöver fortsätta löpträna och bygga uthållighet och styrka.

Jag har tränat mm i över 45 år så jag har koll. Gjort klassiker, Ironman mm och är utbildad personlig tränare. Allt jag gör nu är för min egen skull. Ska fortsätta att ha kul.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har äntligen en bra fysik så nu är det finlir kvar.
Mycket protein och mindre kcal.
Jobbigt att hålla dock....levde nästan på proteinpulver i 1år 2020-2021. 4 portioner Protein Delight om dan....med 3% mjölk så orkar inte riktigt gå tillbaka till det.

Skrivet av Totteman:

Det går upp och ner...det blir bra det här.
Ska kämpa ner vikten nu i april och maj...
Lägre i morgon...blir spännande att se när jag når kurvan (igen).
<Uppladdad bildlänk>

Jag gillar att du har gjort en graf. Dedikation 👍

Skrivet av Radovic:

Om man håller i med relativt enkla lösningar så går man ner i vikt. Armhävningar, hopprep, löpband, styrketräning. Aldrig bakfull som ett julgransljus... Ja. Se där där går man ner i vikt i maklig takt.

"Full som ett julgransljus" har jag aldrig hört förr 😄

Skrivet av ZyntaX:

Är du ok? Mår du bra?

Jag gissar på en ung tonåring ca 12-14 år eller något psykiskt som manifesteras.

Skrivet av _Ibanez_:

Dricka svart mörkrostat rätt blandat kaffe i mängd, utan socker och mjölk, varje dag. Mjölken är det mycket socker i. Drick typ 10-15 koppar varje dag, Då behöver man inte ens röra på sig.
Tar typ 2,5-3 månader innan förbränningen sätter igång.
Sen forsätter man bara att dricka sin panna med kaffe till önskad vikt är nådd.

Vadan detta sockerhat?

Skrivet av ZyntaX:

Helr rätt. Bara kolla löpsedlarna i affären nu i maj-juni.
"Platt mage på 5(!) veckor! 😱"

Dock är ozempic o liknande bra för de riktigt feta och diabetiker.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Dock är ozempic o liknande bra för de riktigt feta och diabetiker.

Javisst, men inte för vem som helst som det är idag.
Lata dåliga människor och hemska läkare som skriver ut till de under 30 i BMI.
En polare till mig raglar omkring med riktigt ozempic face nu. Ser ut som en härjad pundare.
Karln går runt och skryter om de 15kg han tappat också. Max 5kg är fett av den vikten.

Visa signatur
Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av ZyntaX:

Javisst, men inte för vem som helst som det är idag.
Lata dåliga människor och hemska läkare som skriver ut till de under 30 i BMI.
En polare till mig raglar omkring med riktigt ozempic face nu. Ser ut som en härjad pundare.
Karln går runt och skryter om de 15kg han tappat också. Max 5kg är fett av den vikten.

Jag trodde att Sverige som var så strikta med läkemedel inte tillät att ozempic skrevs ut så lättvindigt. Att det var krav på diabetes, för-diabetes eller BMI >30.

Frihet under ansvar funkar inte för alla märker jag....
Får de inte strikta instruktioner att äta proteinrikt annars ryker receptet?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]