Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk

:O

Pengar har nu dragits från Spanska Amazon för NSW2 med leveransdatum 16 juni 2025. Men ser inget spårningsnummer hos Spanska Amazon. Hur fungerar det - brukar man få mejl (har ej fått något) om när de skickat varan med spårningsnummer eller ändras det inuti själva ordersidan hos Spanska Amazon? Kan det hela vara fördröjning då pengar dragits men kanske ej hamnat hos dem ännu? Och vad brukar Amazon skicka med: DHL, UPS, annat?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

insåg nyss att jag har problemet som många av er har här att man inte kan tracka ,

beställde en switch2-dock idag, då fick man ett trackningnummer som börjar på JD sen massa siffror. Den dök upp direkt i DHL appen samt man kan söka på Nintendos sida. Den skickas dock med economy och INTE express

Men själva switchen ser man ingenstans. Som skickas med express. Sjukt märkligt.

Switcharna kanske skickas från polen där det inte finns något annat än switch och 500 lagerarbetare? Dockan kanske utgår från tyska lagret där det ärnlite mer uppstyrt.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Finns ett inlägg på reddit om att många webbkameror verkar funka bra på Switch 2. Många vanliga som C920 ska funka. Dessutom kan man koppla in kameran i dockens USB-A port så behövs inga adaptrar eller så.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/comments/1l3u56w/swi...

Om jag får min konsol någon gång ska jag testa med PS5 kameran, men om någon här har den får man gärna testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Switcharna kanske skickas från polen där det inte finns något annat än switch och 500 lagerarbetare? Dockan kanske utgår från tyska lagret där det ärnlite mer uppstyrt.

dockan var faktiskt från polen

Permalänk
Medlem

Mitt Switch från Irländska Nintendo store är framme och redo att plockas upp. Stod först att det var beräknad leverans på måndag men fick sms om att det var framme idag! Synd att jag jobbar så kan ändå inte hämta det förrän lördag.

Permalänk
Medlem

Blev sne då min fastna i Tyskland, drog till Elgiganten klippte en där med pro dosa, gamecube dosan kommer idag med PostNord

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Kan det ha att göra med var i Sverige man bor? Vet inte, men jag (Göteborg) har alltid fått DHL-Express via Danmark när de skickats från Frankrike, Italien, Tyskland, Belgien m.m
Är det samma om man bor i ex Stockholm?

Min är i Danmark också med leverans på måndag. Valde att ta den till ombud direkt så slipper man sitta och sura över något bud som aldrig dyker upp

Kanske det! Någon annans paket här i tråden verkade ha flugit upp till Arlanda, det väl snabbaste vägen till östra/norra Sverige. Jag bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem

fick svar av DHL, att den inte verkar hämtad. Men det är skumt för dockan som skickades från samma ställe. Löste sig inom 1 timme med allt, från order till den hämtats.. samt kunna spåra och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du har ju 249GB tillgängligt utrymme på switch2. Så lite över 500GB totalt med ett 256-kort är nog ett bra temporärt läge i väntan på bättre tillgänglighet och priser.

Annars har Lexar ett kort på 1TB.

Här har nintendo snålat lite tycker jag, vad är 256gb med tanke på hur många indie spel det finns? borde vara minst 512gb kan man tycka för priset iller

Permalänk
Medlem

Fick också precis i DHL-appen att den kommer på måndag. Fast i Polen!

Permalänk
Medlem

Mitt paket har nu i alla fall blivit skannat i Polen. Vi är på samma kontinent på releasedagen, riktigt VIP!

Permalänk
Konsolgrävare

Till slut kom mina grejer! Helgen räddad! 🥳😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Fick också precis i DHL-appen att den kommer på måndag. Fast i Polen!

Skrivet av wargreymon:

Mitt paket har nu i alla fall blivit skannat i Polen. Vi är på samma kontinent på releasedagen, riktigt VIP!

Känns som jag kommer vara sist ut En efter en trillar ni bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Sist in först ut ;)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Du är inte ensam haha xD

Är så trött på att refresha både DHL och arvato, man vill bara veta att den är på G åtminstone

Permalänk

Någon annan som beställt från Fnac som har paket i "HUB NORD IDF D.R.O. IDF" sedan i förrgår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag är också med dig. Mitt paket går inte heller att spåra trots att jag registrerat mig på DHL.

Men får upp hoppet lite om att man kanske får ett meddelande från DHL snart när flera andra fått det på eftermiddagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Här har nintendo snålat lite tycker jag, vad är 256gb med tanke på hur många indie spel det finns? borde vara minst 512gb kan man tycka för priset iller

Du får tycka vad du vill. Och jag kan hålla med dig.
Jag hade till och med betalat mer för switchen om den haft större lagring.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Även jag fick precis SMS från DHL om att paketet är på väg, men likt många andra är det också fast i Polen. Det ska vara framme på måndag, men vi får väl se hur det går med tanke på strejken i Leipzig. Jag styrde även om paketet till ett ombud eftersom hemleverans med DHL brukar sluta hos ett ombud ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Även jag fick precis SMS från DHL om att paketet är på väg, men likt många andra är det också fast i Polen. Det ska vara framme på måndag, men vi får väl se hur det går med tanke på strejken i Leipzig. Jag styrde även om paketet till ett ombud eftersom hemleverans med DHL brukar sluta hos ett ombud ändå.

Kontaktfri leverans till garageporten borde väl inte vara problem? Går ju inte att skylla på att man inte är hemma

Permalänk
Skrivet av Entash:

Känner samma som dig men nånting säger mig att försvinner du så är jag näst på tur 😅

Permalänk

Fnac skickade min igår. står AULNAY SOUS BOIS CHRONOPOST
Paket på väg sen 02 inatt.

Skrivet av CrimsonEyed:

Någon annan som beställt från Fnac som har paket i "HUB NORD IDF D.R.O. IDF" sedan i förrgår?
<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Medlem

Här fick man leverans av spelbutiken idag 😁

Jag köpte även ett paket med väska och skärmskydd men lyckades inte få dit skyddet tillräckligt bra så det åkte i papperskorgen. Nu funderar jag på om det är värt att skaffa ett i glas eller om jag helt enkelt ska strunta i skärmskydd 🤔

Hur tänker ni andra kring skärmskydd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phonexx:

Här fick man leverans av spelbutiken idag 😁

Jag köpte även ett paket med väska och skärmskydd men lyckades inte få dit skyddet tillräckligt bra så det åkte i papperskorgen. Nu funderar jag på om det är värt att skaffa ett i glas eller om jag helt enkelt ska strunta i skärmskydd 🤔

Hur tänker ni andra kring skärmskydd?

Blev ett 3-pack i glas för en hundring, jag brukar ha problem att få på utan damm och sånt under så tänkte det var lika bra. Såg mycket positivt om amfilm på reddit så tänkte de bör vara okej. Skönt att ha en sån installationsguide man får med också.

https://www.amazon.se/gp/product/B0DS73N83B

Finns dock dyrare variant som kanske är enklare och lägre chans för problem:

https://www.amazon.se/amFilm-OneTouch-skyddsfilm-Switch-2025/...

Permalänk
Medlem

Kompis hämtade switch 2 åt mig idag, DHL och från retrospel 👍
Är på lite semester utomlands, dåligt planerat men förhoppningsvis får jag min switch 2 av kompis när man är tillbaka 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrimsonEyed:

<Uppladdad bildlänk>

Ja, det är precis samma status för mig

Permalänk
Medlem

Vad hände precis med min Switch? Från Sverige till Frankrike?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Blev ett 3-pack i glas för en hundring, jag brukar ha problem att få på utan damm och sånt under så tänkte det var lika bra. Såg mycket positivt om amfilm på reddit så tänkte de bör vara okej. Skönt att ha en sån installationsguide man får med också.

https://www.amazon.se/gp/product/B0DS73N83B

Finns dock dyrare variant som kanske är enklare och lägre chans för problem:

https://www.amazon.se/amFilm-OneTouch-skyddsfilm-Switch-2025/...

Det fick bli en beställning på den dyrare varianten 😃

Permalänk
Medlem

Jag beställde också direkt från Nintendo.
Får fortfarande samma meddelande om min DHL leverans.
Sorry, your tracking attempt was not successful. Please check your tracking code and try again.

Permalänk
Medlem

Min väska skulle levereras med postnord idag. De avvisar leverans om att ingen fanns hemma, 3 minuter senare avisering om att de är på väg att lämna av på plats i den stunden. Hm okej.

Nu har den inte bara åkt till närmsta Ica i byn som är postnord ombud, och inte heller till närmsta terminal som finns 30 min bort, utan toll närmsta större tästad 1.5 timme bort.

Satte att den ska levereras pånica på måndag.

Dhl med Switch har inte haft en uppdatering sedan den lämnade polen kl 11 tidigare idag. Antar att den är på oastbil och bör vara framme i köpenhamn snart.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!