Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av itFredda:

Jag beställde också direkt från Nintendo.
Får fortfarande samma meddelande om min DHL leverans.
Sorry, your tracking attempt was not successful. Please check your tracking code and try again.

Samma här Beställde i början av maj.

Hade ju känts bättre bara det gick att spåra, även om det stod att det var kvar i Tyskland eller Polen.

Permalänk

Aj 😫

Permalänk
Medlem

Fick mail av spanska Amazon som drog pengar inatt och skickade varan 1 timme sen. Pro controller och väska på g då. Inget från tyska Amazon ännu gällande skickad vara trots att pengar drogs i natt, och franska Amazon har inte ens dragit pengar ännu.

Permalänk
Medlem

Fan, vad dåligt av Nintendo Irland att skicka så gamecube kontrollen anlände idag, Men att konsolen, väskan och pro kontrollen inte dykt upp. Då kunde dem väl ansträngt sig att skicka det i tid. Kommer på Måndag tack och lov, men ändå, och fuck nationaldagen. Skulle dem göra den dagen röd och ändra så att annandag pingst inte är röd 😩

Tur nog så hämtade jag min PS5 Pro i veckan, som får lindra abstinensen 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussii:

Min beställning från @Inet åkte iväg igår (enligt inet), men ingenting mer än förhandsinformation om försändelse finns i PostNords app.

Känns så ovärt… När man dessutom tog en svensk ÅF istället för att spara några kronor.. Får antagligen vänta till måndag.

Ville bara skriva av mig och trodde Inet hade bättre koll.

returnera och köp från utlandet istället.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

WTF?

Visa signatur

Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Ni som beställde från Amazon från Frankrike, Spanien mm måste väl ändå veta att ni inte skulle få konsolen idag? Jag köpte lite tillbehör från Franska och det har stått 10Juni i 1,5 månad typ och tvivlar inte på att det stämmer. Inga pengar dragna eller ändringar av status än men räcker ju att den skickas ett par dagar innan så är väl bara att vänta än att sitta och spamma uppdateraknappen? 😉

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Ni som beställde från Amazon från Frankrike, Spanien mm måste väl ändå veta att ni inte skulle få konsolen idag? Jag köpte lite tillbehör från Franska och det har stått 10Juni i 1,5 månad typ och tvivlar inte på att det stämmer. Inga pengar dragna eller ändringar av status än men räcker ju att den skickas ett par dagar innan så är väl bara att vänta än att sitta och spamma uppdateraknappen? 😉

Fick min Pro controller idag. Så sitter här med skärmskydd och kontroll men inte själva konsolen (beställde konsolen från Nintendo Irland)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

<Uppladdad bildlänk>

Fick min Pro controller idag. Så sitter här med skärmskydd och kontroll men inte själva konsolen (beställde från Nintendo Irland)

Exakt samma för mig, pro kontroll från DE och konsol från Irland. Beställde också 3 olika beställningar från Retrospelbutiken men ett har inte skickats än som har extra joycon, väska och charging grip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

<Uppladdad bildlänk>

Fick min Pro controller idag. Så sitter här med skärmskydd och kontroll men inte själva konsolen (beställde från Nintendo Irland)

Pratar om Amazon. Det har väldigt tydligt stått från att man skulle lägga ordern till idag vilket datum som gäller.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem

Finns det några roliga day 1 co-op spel till Switch 2?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Finns det några roliga day 1 co-op spel till Switch 2?

Split fiction är väl enda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrimsonEyed:

Någon annan som beställt från Fnac som har paket i "HUB NORD IDF D.R.O. IDF" sedan i förrgår?
<Uppladdad bildlänk>

Samma sak, våra konsoler måste vara på samma försändelse Jag tänker att röda dagar i Danmark samt Sverige bara förvärrar situationen...

Permalänk

Min sitter fast på samma ställe sen 02 inatt.
Känns som det borde hända nåt snart.

Skrivet av tiredbun:

Samma sak, våra konsoler måste vara på samma försändelse Jag tänker att röda dagar i Danmark samt Sverige bara förvärrar situationen...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Strejken i Leipzig varar minst till i natt. Bara att vänta och se för de som har sina försändelser där.

https://www.aero.de/news-49973/Warnstreik-in-LeipzigHalle-beg...

Permalänk
Medlem

yay!

Permalänk
Medlem

Nu är man bra besviken. La min order på amazon i frankrike i april. Deras webbsida sa hela tiden att den kommer anlända 11 juni.
Idag fick jag informationen från amazons support att den kommer anlända mitten på augusti och att 11 Juni-datumet gällde enbart inom Frankrike. Vettefan vad man gör nu.

Permalänk

Beställ från fnac.com istället, dom har den för 500euro. Eller nintendo tyskland som de flesta här verkar köpt från.

Skrivet av krihal:

Nu är man bra besviken. La min order på amazon i frankrike i april. Deras webbsida sa hela tiden att den kommer anlända 11 juni.
Idag fick jag informationen från amazons support att den kommer anlända mitten på augusti och att 11 Juni-datumet gällde enbart inom Frankrike. Vettefan vad man gör nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Beställ från fnac.com istället, dom har den för 500euro. Eller nintendo tyskland som de flesta här verkar köpt från.

Kollade precis på Nintendo tyskland och där går den ej att beställa ifrån.
Fnac var jag in på men där står det "Bientôt en stock, expédié à partir du 09/06/2025". Misstäkner att dom får in dom på måndag igen ?

Ska utomlands i juli så hade varit perfekt att ha på planet.
Tar tacksamt emot fler tips om flera har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihal:

Hm. Har också 11 juni som datum men har inte fått någon information. Mejlade du eller hörde de av sig spontant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orik:

Hm. Har också 11 juni som datum men har inte fått någon information. Mejlade du eller hörde de av sig spontant?

Jag skrev till dom och frågade... Så tips är att ta kontakt med deras support...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihal:

Flera i tråden har fått pengar dragna från franska amazon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihal:

Jag skrev till dom och frågade... Så tips är att ta kontakt med deras support...

vilka jäkla rövhattmetoder. nu har man ju litat på deras datum som stått fram till idag och missat möjligheten att beställa på annat håll. helt oacceptabelt faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av doomas:

Strejken i Leipzig varar minst till i natt. Bara att vänta och se för de som har sina försändelser där.

https://www.aero.de/news-49973/Warnstreik-in-LeipzigHalle-beg...

Antar att detta berör alla som beställt via nintendo tyskland då det är DHL som hanterar leveransen.

Är det någon i tråden som har fått en leverans från DHL senaste 1-2v eller idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Antar att detta berör alla som beställt via nintendo tyskland då det är DHL som hanterar leveransen.

Är det någon i tråden som har fått en leverans från DHL senaste 1-2v eller idag?

Vissa här har fått leverans idag, har följt tråden :P. Sett att vissa leveranser struntade i Leipzig och hamnade direkt i Köpenhamn så gäller nog inte alla.

Permalänk
Skrivet av TritonusRaven:

Aj 😫<Uppladdad bildlänk>

Läste samma sak på FZ. Såg till och med bilden på skärmen som var skadad, så jävla dumt, varför inte bara tejpa kvittot asså. Hoppas att dom får en ny switch2 och kompensation.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Vissa här har fått leverans idag, har följt tråden :P. Sett att vissa leveranser struntade i Leipzig och hamnade direkt i Köpenhamn så gäller nog inte alla.

Jättebra info, tack! Vi får hoppas att min leverans från nintendo tyskland kommer på måndag då. Är ända upptagen denna helg så det är lugnt.

Har iaf en pro controll 2 samt fodral+skärmskydd redo 😎

Permalänk
Medlem

Grattis alla som fått leverans från Nintendo idag! Jag håller tummarna för att vi andra åtminstone får något livstecken från DHL under långhelgen inför leveransen nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

vilka jäkla rövhattmetoder. nu har man ju litat på deras datum som stått fram till idag och missat möjligheten att beställa på annat håll. helt oacceptabelt faktiskt.

Verkligen… har beställt från Fnac nu. Enligt deras sida kommer den på fredag nästa vecka. Hoppas du inte blev drabbad av Amazons märkliga information.