Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Har nån sett om någon har testat KMD-kontroll till Switch 2?
https://www.webhallen.com/se/product/328712-KMD-Wireless-Pro-...

8Bitdo släppte ju en firmwareupdate i dagarna, så det känns tyvärr orimligt att kontroller kommer få stöd utan update. Har inte hittat någon tool till KMD tyvärr.

Jag har den svarta, kanske gammal revision? Som jag ska pröva när jag får konsolen tisdag. Någon skrev att de inte hade problem med billiga AliExpress kontroller så verkar inte som alla kontroller behöver firmware uppdateringar.

https://www.reddit.com/r/Switch/comments/1l4jtj8/comment/mw9k...

Permalänk
Skrivet av srgb:

Någon med Switch 1 Pro Controller som har drift och hur lång tid tog det innan det började?

Jag köpte en switch 1 pro vid release och den drifta kanske efter 1 år eller så. Min andra zelda totk pro controller har ingen drift och den är 2 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

För de som ska köra 8BitDo dosor på Switch 2 krävs det att man kör en firmware update, följande fick uppdatering igår:

Now supported on Switch 2:
-Ultimate 2 Bluetooth Controller
-Ultimate Bluetooth Controller
-Ultimate 2C Bluetooth Controller
-Ultimate C Bluetooth Controller
-Pro 2 Bluetooth Gamepad
-SN30 Pro Bluetooth Gamepad
-USB Wireless Adapter 2
-USB Wireless Adapter

https://support.8bitdo.com/firmware-updater.html

Fan vad bra jag har 2C, bara hoppas att Lite 2 också får en update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWZ:

Räknar Nintendo arbetsdagar eller inkl helger när dom säger 3-5 dagars leverans? Beställde nu från deras sida inkl extra par joy cons o rattarna.

Citerar mig själv, är det någon som beställde i fredags som fått något tecken på liv mer än mail att order is confirmed? Jag beställde switchen extra par joy cons och två set rattar om det spelar in. Står ju även som jag nämnde 3-5 dagar leverans men blir inte klok på om vi talar arbetsdagar eller totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWZ:

Citerar mig själv, är det någon som beställde i fredags som fått något tecken på liv mer än mail att order is confirmed? Jag beställde switchen extra par joy cons och två set rattar om det spelar in. Står ju även som jag nämnde 3-5 dagar leverans men blir inte klok på om vi talar arbetsdagar eller totalt.

Tvivlar på att de jobbar helger Gör ju inte DHL iallafall verkar det som för min har stått still sedan fredag kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Någon med Switch 1 Pro Controller som har drift och hur lång tid tog det innan det började?

Fick aldrig drift varken på mina joycons eller pro cobtroller, köpte båda day 1 back in the day. Ska fortsätta med pro controllern nu till switch 2. Tror de beror hur de används om de får drift eller ej.

Hur är NES kontrollerna man kan köpa via Nintendo Online? Är de som originalet?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Beställde Neogrip precis plus grips till spakarna. Och en Ultimate 2C till switch hehe.

Skrivet av Entash:

Savage Raven Neogrip gör det. Jag har beställt men hört lite blandat om kvalitén. Annars tror jag typ dbrand (med adaptern man måste sätta på) och Genkis men de är riktigt dyra med frakt från USA, typ runt 700 för genki och 1000 för dbrand.

https://www.amazon.se/Savage-Raven-NeoGrip-Nintendo-Switch/dp...

Recension: (5:42 sätter han den i dock)

https://www.youtube.com/watch?v=aRS6Mb1NV8E&ab_channel=CTA-te...

Permalänk
Medlem

Testat ett par spel nu på switch 2an som tidigare hade kass prestanda på switch ettan.

Pokemon lila är nu buttery smooth 60fps, och detsamma gäller no more heroes 3(utom i stan, där är den låst till 30fps)

Riktigt kul att köra in gamla switchspel och se vilken skillnad det är att spela!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Testat ett par spel nu på switch 2an som tidigare hade kass prestanda på switch ettan.

Pokemon lila är nu buttery smooth 60fps, och detsamma gäller no more heroes 3(utom i stan, där är den låst till 30fps)

Riktigt kul att köra in gamla switchspel och se vilken skillnad det är att spela!

Ja Violet fick patch så det ser riktigt fint ut nu. Ser fram emot att börja om för jag kom inte långt på Switch 1. Nu fick en del bra spel patches men hoppas på fler framöver! Typ Xenoblade, äldre Pokémon spelen osv. Hoppas det går för några tredjepartsspel med, typ red dead 1 i 60 fps hade varit najs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja Violet fick patch så det ser riktigt fint ut nu. Ser fram emot att börja om för jag kom inte långt på Switch 1. Nu fick en del bra spel paschas men hoppas på fler framöver! Typ Xenoblade, äldre Pokémon spelen osv.

Hade ju varit trevligt! Tänkte testa lite fler spel som flöt på röv på switchen idag, och se om det är fler spel som är värda att besöka igen

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Mina extra Joy-Cons plus laddarställning blev annulerade av franska amazon.. någon som vet något annat ställe som inte är hutlöst dyrt?

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem

Allting upplevs lite bättre. Lite större skärm, lite skönare joycons (även lite bättre pro kontroller), lite mer plats, lite snabbare internet (har kablat den), lite snabbare laddtider och bättre fps på sw1-spel (de som har patchats) och MKW ser lite bättre ut med lite mer detaljer och flyter helt perfekt hittils.

Permalänk
Medlem

Någon som testat cyberpunk eller hogwarts legacy?
Grafiken i spelen gav verkligen wow känsla på PC, men lite nyfiken vad switch 2 orkar leverera

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

Mina extra Joy-Cons plus laddarställning blev annulerade av franska amazon.. någon som vet något annat ställe som inte är hutlöst dyrt?

Vet inte vad du betalade på Amazon men Nintendo Irland/Tyskland blir 125 euro för båda.

https://store.nintendo.ie/en/joy-con-2-l-and-joy-con-2-r-cont...
https://store.nintendo.ie/en/joy-con-2-charging-grip-00000000... (om det är grip du menar? Laddstation vet jag ej om de säljer)

Annars har retrospelsbutiken Joy-Cons för 939 kr + frakt.
https://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=512...

Eller om man är student/benifykund 993 kr för Joy-Cons på Komplett. 399 för Charging grip. (gratis frakt).

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man fixar dom översaturerade färgerna dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

Blev nog annullerat för verkar slut på lager hos dem. Även tyska och spanska har slut på joycons. Avvakta tills de är i lager igen och beställ då.

Permalänk
Skrivet av SWZ:

Räknar Nintendo arbetsdagar eller inkl helger när dom säger 3-5 dagars leverans? Beställde nu från deras sida inkl extra par joy cons o rattarna.

Jag beställde från Nintendo irland i fredags och pengarna drogs precis

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om nya Mario Kart? Är det värt fullpris?

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk

Till Dig som har NSW2 nu, ingår "Joy-Con 2 Charging Grip" eller måste det köpas separat?

Skrivet av Entash:

Osäker faktiskt. Den du skickade är den som är Android/PC varianten med Xbox kontrolschema, har den funkat på Switch 1 ens? På 8BitDo support sida har bluetooth variantens update log fått "Support for Switch 2" men står inget sånt på den du skickade.

https://support.8bitdo.com/

Edit: Någon på MaxGaming skrev att han behövde en annan adapter för Switch, gissar på 8bitdo adapter 2 som stödjer 8bitdo kontroller. Men då är det mer värt att köpa en ny Switch 8bitdo kontroll imo för nästan lika dyrt.

Jag har tydligen fel handkontrollsvariant (firmware är 1.09 nu och inte 1.01 och uppdateringsloggen säger inget om NSW2-stöd) så då är det lika bra att slå till på rätt handkontroll.

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Till Dig som har NSW2 nu, ingår "Joy-Con 2 Charging Grip" eller måste det köpas separat?

Man får endast vanliga grip, ingen laddningsport eller extraknappar på baksidan. Så den håller ju egentligen bara joy-cons så det blir mer som en traditionell handkontroll.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Man får endast vanliga grip, ingen laddningsport eller extraknappar på baksidan. Så den håller ju egentligen bara joy-cons så det blir mer som en traditionell handkontroll.

https://www.euronics.lv/UserFiles/Products/Images/416206-626169.png

Aha, schysst, det kan jag leva med!

Är förresten spakarna lite större på NSW2's JoyCons jämfört med NSW1:s? På NSW1 tycker jag spakarna är lite små på JoyConsen jämfört med de på 8bitdo-handkontrollen där spakarna känns mer normalstora. Och då har jag ändå små händer som ungkarl!

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Aha, schysst, det kan jag leva med!

Är förresten spakarna lite större på NSW2's JoyCons jämfört med NSW1:s? På NSW1 tycker jag spakarna är lite små på JoyConsen jämfört med de på 8bitdo-handkontrollen där spakarna känns mer normalstora. Och då har jag ändå små händer som ungkarl!

Mvh,
WKF.

Yes, från Nintendo: "The Left and Right Sticks are now larger and easier to rest your thumbs on."

Och en jämförelse:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Nån som vet hur man fixar dom översaturerade färgerna dock?

Det kan vara fake-HDR som ställer till det. Prova att ändra Settings > Display > HDR Output till Compatible Software Only.

För HDR kan det även vara bra att slå på HGIG-läget på TV:n om den har ett sånt, för att undvika att TV:n lägger på sin egen tonemapping. Men då brukar det vara det motsatta problemet, att bilden ser blek ut.

Permalänk
Medlem

Wow min Switch blev precis levererad av DHL till ett ombud. Har precis hämtat upp den! Visste inte att de jobbade på söndagar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Vad tycker ni om nya Mario Kart? Är det värt fullpris?

Jag köpte bundle med spelet. Det är skitkul!! Fick min Switch 2 igår och har kört spelet i många timmar redan. Körde först Grand Prix på egen hand och banorna är roliga. Vissa är som innan, varv runt samma bana, och vissa är det här nya konceptet där racet går ut på att ta sig från punkt A till punkt B. Men i sådana banor passerar man oftast flera olika världar på kartan som är coolt. Jag gillar "open world" kartan. Varje del på kartan är så unik!

Men det som fångat mig, och jag gillar inte onlinespel annars, är Knockout Tour online mot andra! Man kör på en lång sträcka och innan nästa punkt/checkpoint så ska man vara t.ex plats 16 eller högre för annars åker man ut. Och är så kul när alla vill hinna vara på en bra position innan nästa checkpoint. It's pandemonium!

Permalänk
Medlem

Fick ett infall på bakfyllan och gick och köpte en. Verkar bli en dedikerad balatro-maskin

Köpte lite extra joycons så man kan spela lite 4-player med polarna på förfesten.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Knockout Tour är det bästa Mario Kart har uppfunnit sen Mario Kart 1 kom ut. Briljant ide av Nintendo. Så sjukt kul!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Knockout Tour är det bästa Mario Kart har uppfunnit sen Mario Kart 1 kom ut. Briljant ide av Nintendo. Så sjukt kul!

Men man kan inte köra det tillsammans... man kan inte bara göra ett party och köa till andra grejer heller. Hjärndött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Men man kan inte köra det tillsammans... man kan inte bara göra ett party och köa till andra grejer heller. Hjärndött.

Hört om detta, riktigt kasst uppstyrt. Nintendo brukar vara rätt kassa på det här med online alltså... Går det att en kompis startar en match sen att man joinar kompisen? Eller blir de krångel med det med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hört om detta, riktigt kasst uppstyrt. Nintendo brukar vara rätt kassa på det här med online alltså... Går det att en kompis startar en match sen att man joinar kompisen? Eller blir de krångel med det med?

För vanliga race så funkar det men för nya Knockout Tour kan du inte ens joina en kompis.

Är dock inte helt bra där heller för om det inte finns plats efter din kompis har joinat så kommer du inte in.