Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja Online kostar faktiskt 239, 239,50 ska det kosta

<Uppladdad bildlänk>

Om du köper den som heter Online kan man endast köra Online. Men den ovan kan man köra båda.

Ok... raderas missions/story som man gjort på ps4 versionen då tro..? heheh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok... raderas missions/story som man gjort på ps4 versionen då tro..? heheh

Rockstar har en lite udda process. Man måste gå in i PS4 versionen och ladda upp sin sparfil man vill behålla. Sen gå in på PS5 versionen och ladda ner sparfilen.

https://www.pushsquare.com/guides/gta-5-how-to-transfer-ps4-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Rockstar har en lite udda process. Man måste gå in i PS4 versionen och ladda upp sin sparfil man vill behålla. Sen gå in på PS5 versionen och ladda ner sparfilen.

https://www.pushsquare.com/guides/gta-5-how-to-transfer-ps4-s...

Gjort det nu. Men hittar bara ps4/ps5 versionen för 719:- i ps store på ps5an...

Verkar som hittar det på ps network via web nu... märkligt... ska det inte vara samma,hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Gjort det nu. Men hittar bara ps4/ps5 versionen för 719:- i ps store på ps5an...

Verkar som hittar det på ps network via web nu... märkligt... ska det inte vara samma,hehe

Då vet jag inte, ska väl finnas en ”Välj Utgåva” knapp så kan man välja den som är endast PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Då vet jag inte, ska väl finnas en ”Välj Utgåva” knapp så kan man välja den som är endast PS5.

Köpte det på websidan, va mer lättnavigerat där 😅
Tack för hjälpen 🙏 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kollade bara för skojs skull.

När man är inne på vilket GTA 5 som helst på PS5:ans shop så står det PRIS / Önskelista / ...
Om man väljer ... och trycker på X när ... är markerat så öppnas en meny upp där man kan växla mellan
PS4/PS5 / PS5 Online / PS5 versionerna.

Är liknande på alla spel som har både PS4 och PS5 versioner.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Vad har ni haft för svarstider det sista på supporten?

Recensioner/erfarenheter gör mig…fundersam minst sagt.

Dag två inget svar på mailet. Börjar tro att recensionerna har rätt…skickade direkt när dem öppnade vid 10 igår (vem fasen har stängt för mail under helg för övrigt)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Tjena har nu nyligen köpt ett ps5 PRO. Och den funkar bra med flyet i spel och så, har dock märkt lite av att den låter högre än min gamla ps5 (första launch edition) vid spelade , hur låter era vid spelande? För mig blir det som ett vind sus är väll närmsta jag kan förklara , helt tyst är den iaf inte.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tvärt om för mig. Min launch låter men Pron i stort sätt knäpptyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tjena har nu nyligen köpt ett ps5 PRO. Och den funkar bra med flyet i spel och så, har dock märkt lite av att den låter högre än min gamla ps5 (första launch edition) vid spelade , hur låter era vid spelande? För mig blir det som ett vind sus är väll närmsta jag kan förklara , helt tyst är den iaf inte.

Den låter högre. Men det är normalt. Att förvänta sig en helt knäpptyst spelmaskin är verklighetsfrämmande fortfarande - tyvärr.

Jag kollade på YouTube där de mätte decibel och mätte själv. Min låter exakt så mycket som den ska göra. Den är förhållandevis tyst jämfört med pc.

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Den låter högre. Men det är normalt. Att förvänta sig en helt knäpptyst spelmaskin är verklighetsfrämmande fortfarande - tyvärr.

Jag kollade på YouTube där de mätte decibel och mätte själv. Min låter exakt så mycket som den ska göra. Den är förhållandevis tyst jämfört med pc.

Jag förstår , du har helt rätt antagligen. Bara jag som blir nojig över att den är onormal eftersom man läste lite om ”fläkt lotteri” tidigare. Tack för din input.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Sista dagen med rabatter på PS+! Jag har tidigare haft essential då jag inte spelat så mkt och kör väldigt sällan onlinespel. Dock inte haft ps+ senast halvåret.
Nu kommer jag att spela mer kommande år och funderar om det är värt ca 500kr extra för Premium? Jag vet att det är högst individuellt men ge gärna pros o cons om ni orkar.
Finns det tex spel som ni absolut kan rekommendera att spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Sista dagen med rabatter på PS+! Jag har tidigare haft essential då jag inte spelat så mkt och kör väldigt sällan onlinespel. Dock inte haft ps+ senast halvåret.
Nu kommer jag att spela mer kommande år och funderar om det är värt ca 500kr extra för Premium? Jag vet att det är högst individuellt men ge gärna pros o cons om ni orkar.
Finns det tex spel som ni absolut kan rekommendera att spela?

Jag tycker katalogen är trevlig, men har du spelat alla stora spel där kanske det är mindre värt. Jag har inte lirat God of War, Death Stranding och andra större titlar så för mig är det lätt värt 1000 kr för ett år.

Även ett antal VR-spel. Vilka tycker ni är bäst där? Pistol Whip och Synapse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Jag tycker katalogen är trevlig, men har du spelat alla stora spel där kanske det är mindre värt. Jag har inte lirat God of War, Death Stranding och andra större titlar så för mig är det lätt värt 1000 kr för ett år.

Även ett antal VR-spel. Vilka tycker ni är bäst där? Pistol Whip och Synapse?

Tack för svaret. Jag har spelat en del av dem men inte alla. Sen har jag även lånat hem ett VR1 för sommaren mest för att testa, kanske värt det då om det finns bra vr-spel också.

Permalänk
Konsolgrävare

Death Stranding 2 gameplay

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Dag två inget svar på mailet. Börjar tro att recensionerna har rätt…skickade direkt när dem öppnade vid 10 igår (vem fasen har stängt för mail under helg för övrigt)

Dag tre, radiotystnad. Fantastiskt dåligt av ett så stort företag måste jag säga.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Konsolgrävare

Silent Hill Remake har annonserats:

Remaken på tvåan var riktigt bra så hoppas detta blir lika roligt att spela igenom 👻

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Dag tre, radiotystnad. Fantastiskt dåligt av ett så stort företag måste jag säga.

Dag 4, så kan Playstation supporten stoltsera med att löst mitt ärende helt utan problem.

Nä, skojar. Dem har inte gett ifrån sig ett enda livstecken idag heller. Av alla skumma företag jag haft kontakt med genom åren så är detta i särklass den sämsta support upplevelsen med längst svarstider. Oron inför vad som händer om dem har följdfrågor och man ska behöva vänta lika länge på ett svar (om dem ens svarar på denna)...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Dag 4, så kan Playstation supporten stoltsera med att löst mitt ärende helt utan problem.

Nä, skojar. Dem har inte gett ifrån sig ett enda livstecken idag heller. Av alla skumma företag jag haft kontakt med genom åren så är detta i särklass den sämsta support upplevelsen med längst svarstider. Oron inför vad som händer om dem har följdfrågor och man ska behöva vänta lika länge på ett svar (om dem ens svarar på denna)...

Vad är det för ärende det gäller om man får fråga? Kollat så det inte fastnat i spamfiltret?

Själv har jag bara varit i kontakt med en gång för 5-6 år sedan, gällande ett spel (Salt & Sanctuary) som var felbeskrivet på PSN, fick tillbaka pengarna sen tog dom bort min licens för spelet i fråga.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Vad är det för ärende det gäller om man får fråga? Kollat så det inte fastnat i spamfiltret?

Själv har jag bara varit i kontakt med en gång för 5-6 år sedan, gällande ett spel (Salt & Sanctuary) som var felbeskrivet på PSN, fick tillbaka pengarna sen tog dom bort min licens för spelet i fråga.

Avbryta förbeställning av ett spel och få återbetalning så det borde inte vara alltför avancerat.

Inte fastnat i spamfilter. Dem svarar bara inte. Nu fick jag ett automatik ifrån dem som undrar hur kontakten varit. Jovars…

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Testa ring på vardagar 10-18 istället, 08-506 357 03

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Testa ring på vardagar 10-18 istället, 08-506 357 03

Men ska det behöva ta sån här tid för o få ett svar på en mail förfrågan. Som dem även rekommenderar över att man ringer. Tycker det är skrämmande dåligt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Avbryta förbeställning av ett spel och få återbetalning så det borde inte vara alltför avancerat.

Inte fastnat i spamfilter. Dem svarar bara inte. Nu fick jag ett automatik ifrån dem som undrar hur kontakten varit. Jovars…

Att ringa kanske blir lättare?

Edit: Lite sen såg jag nu.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Efter vad jag läst så är telefonkön samma upplevelse.

Man ska inte behöva vänta mer än 4 dagar på svar från ett så stort företag. Detta är katastrofalt dåligt. Oavsett om man ska behöva ringa eller what ever så är det dåligt. Riktigt dåligt.

Edit: nu har jag faktiskt fått svar till slut och det löser sig. Men det är ändå grymt dålig svarstid för ett såpass stort företag. Dessutom lät svaret väldigt ”Google translate”. Men men, det löste sig verkar det som.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tycker nog det är mer av ett Sony-problem. Både Apple (M4 Max) och Microsoft (Series X) har lyckats göra väldigt tysta maskiner som har likvärdig prestanda.

Ljudnivån och oergonomiska handkontroller är väl imo något Sony behöver skärpa till sig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Jag tycker nog det är mer av ett Sony-problem. Både Apple (M4 Max) och Microsoft (Series X) har lyckats göra väldigt tysta maskiner som har likvärdig prestanda.

Ljudnivån och oergonomiska handkontroller är väl imo något Sony behöver skärpa till sig med.

Inlägget nämner varken Apple eller Xbox utan pc. Det är inte en underdrift att hävda att ps5 är tyst jämfört med genomsnittlig pc. Jag förstår inte ditt inlägg alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Inlägget nämner varken Apple eller Xbox utan pc. Det är inte en underdrift att hävda att ps5 är tyst jämfört med genomsnittlig pc. Jag förstår inte ditt inlägg alls.

Du skrev att man inte kan förvänta sig en knäpptyst spelmaskin. Jag tycker att både Microsoft och Apple har lyckats bra med tysta maskiner som man kan spela på. Så därav tycker jag att Sony i allmänhet borde kunna lösa det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Du skrev att man inte kan förvänta sig en knäpptyst spelmaskin. Jag tycker att både Microsoft och Apple har lyckats bra med tysta maskiner som man kan spela på. Så därav tycker jag att Sony i allmänhet borde kunna lösa det också.

Jag tycker inte att Xbox är tystare än PS5. Apple har en annan arkitektur. Apples egna hårdvara är inte en lämplig spelmaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tycker inte att Xbox är tystare än PS5. Apple har en annan arkitektur. Apples egna hårdvara är inte en lämplig spelmaskin.

Jodå, Series X är objektivt tystare än PS5, det nämns i typ varenda jämförelse och även ljudmätningar. Jag har dessutom själv PS5 Pro och Series X. Ljudnivån är mycket högre på PS5 Pro. Sony har ju varit rätt kassa på fläktljud ända sen PS3. Min PS3 och PS4 lät båda som hårtorkar.

Arkitekturen som Apple använder spelar ingen roll i sammanhanget. De lyckas kräma ur prestandan i den arkitekturen de använder och med bra temp och ljudnivå. Så den är ju lika lämplig som nåt annat som spelmaskin så länge man inte hakar upp sig på utbudet, men det var inte min poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Vad är det för fel på dualsense? Jag tycker själv att den är riktigt bra. Dom tidigare kontrollerna dualshock 1-3 framför allt var ingen höjdare ergonomiskt däremot. Dualshock 4 var ett steg i rätt riktning, men kanske inte nådde ända fram.