Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Men ändå verkar fler betala för Extra och Premium trots höjt pris.
https://www.fz.se/nyhet/300890-fler-valjer-dyrare-ps-plus-och...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Återigen visar det sig varför fysisk media är överlägset. Jag plockade precis upp Death Stranding 2 på Elgiganten för 699:-, i PS Store ska de ha 899:-. Dessutom kommer jag sälja spelet när jag är klar, för en nettokostnad på kanske 200-300:-.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Återigen visar det sig varför fysisk media är överlägset. Jag plockade precis upp Death Stranding 2 på Elgiganten för 699:-, i PS Store ska de ha 899:-. Dessutom kommer jag sälja spelet när jag är klar, för en nettokostnad på kanske 200-300:-.

Och jag plockade upp fyra psvr2-spel för 596 på spelbutiken. Motsvarande spel kostar 1054 sek i PSN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Digitala spel kommer alltid vara dyrare oftast. Det är fördelen med skivor att man kan sälja dom vidare även om man förlorar lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Ja, jag beställde det från Elgiganten och det ligger och väntar på utlämningsstället nu, ska hämta ut det imorgon. Ibland är det skönt att man har disc edition.

Permalänk
Medlem

15-årsjubileum på Playstation plus och inget erbjudande på Playstation plus prem? 😂😂

Permalänk
Medlem

Capcom hade ju en presentation i natt och visade en del nytt från spel som man (jag) är intresserad av. Tycker Pragmata ser ganska lovande ut faktiskt, stridssystemet såg ganska intressant ut. Monster Hunter Wilds får nya monster m.m. (har inte skaffat det än). Och lite nytt från Resident Evil Requiem bl.a.

Permalänk
Medlem

Om någon undrar, för det gjorde jag, så behöver man inte ha PS-plus för att ta del av multiplayer-grejerna i Death Stranding 2.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Capcom hade ju en presentation i natt och visade en del nytt från spel som man (jag) är intresserad av. Tycker Pragmata ser ganska lovande ut faktiskt, stridssystemet såg ganska intressant ut. Monster Hunter Wilds får nya monster m.m. (har inte skaffat det än). Och lite nytt från Resident Evil Requiem bl.a.
https://www.youtube.com/watch?v=CO8y_21xpjw

https://www.youtube.com/watch?v=-hiC3qpghP0

https://www.youtube.com/watch?v=GeLG6sBVuqI&t=17s

Resident Evil ser väldigt lovande ut. Ser ut som en mix av dom äldre blandat mer med nyare ”psykologiska” skräcktemat. Hoppas dom kan knyta ihop det bra.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Om någon undrar, för det gjorde jag, så behöver man inte ha PS-plus för att ta del av multiplayer-grejerna i Death Stranding 2.

Inte? I Elden Ring och andra Fromsoft måste man ha det. Det är inte bara omöjligt att spela multiplayer utan ps plus, alla komponenter är borta som kräver online, skrivna skyltar på marken etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

https://www.youtube.com/watch?v=CO8y_21xpjw

https://www.youtube.com/watch?v=-hiC3qpghP0

https://www.youtube.com/watch?v=GeLG6sBVuqI&t=17s

Det där med att blanda in pussel i kombat är jag inget fan av. Det för vara enkelt i så fall. Men då riskerar det att bli repetitivt och tråkigt. Min vilja att spela spelet dog lite där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Ja, det är ju bra, för jag har inte PS+ för tillfället. Det går ju att spela utan online biten, men det blir ju betydligt jobbigare att bl.a. bygga (om det funkar som första spelet) utan att ha hjälp av andra spelare.

Skrivet av megaman01:

Resident Evil ser väldigt lovande ut. Ser ut som en mix av dom äldre blandat mer med nyare ”psykologiska” skräcktemat. Hoppas dom kan knyta ihop det bra.

Ja, det ser ut som ett lite mer renodlat survival horror (mer skräck, mindre action) i jämförelse med Village t.ex. Får hoppas att det blir bra.

Permalänk

Nån som har tips på multiplayer spel där ”matcherna” är typ 5min? Och nått som är lätt sätta sig in i när lusten faller på, Spelar redan rocket league o call of duty,fall guys, så övriga tips tas gärna emot oavsett om det är gratis eller kostar en slant och köpa:)

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sedan jag körde men oj vad kul vi haft med Helldivers 2. Allt från 3 min till max 20.
Kör du med några kompisar eller randoms som är kul så är det garanterad skrattfest.

Permalänk
Medlem

Har spelat Helldivers 2 i nån månad nu med polaren (jag på PS5 och han på PC) och vi har sjukt jäkla kul med det. Fantastiskt spel!

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har spelat Helldivers 2 i nån månad nu med polaren (jag på PS5 och han på PC) och vi har sjukt jäkla kul med det. Fantastiskt spel!

Funkar det om man inte har någon att spela med? Ingen jag känner är intresserad av spelet.

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Det där kommer Sony aldrig att gå med på. Antingen blockas Sonys spel på Xbox/Steam, eller så betyder det att det inte kommer några playstation-spel till Steam.

Men om det är något som ”dom aldrig kommer gå med på”, varför finns god of war, Spider-Man etc redan nu till steam? Pc är ju en ”Xbox” nuförtiden

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

The Bandai Namco Summer Showcase is back 💥 Brand new game reveal from MY HERO ACADEMIA, new trailers, and more!
Watch the global livestream July 2 at 12pm PT / 3pm ET / 9pm CEST / 4am JST
https://www.youtube.com/live/fSoTEO-ntF8

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Har inte börjat än😊👍 Jag kan återkomma med ett första intryck.

Kommit någonvart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Funkar det om man inte har någon att spela med? Ingen jag känner är intresserad av spelet.

Det går att spela själv eller med upp till tre andra spelare online. Men skulle nog säga att det är betydligt roligare när man sitter och snackar med polare, mycket skratt/svordomar över galenskaperna.
Vi körde ensamma tillsammans till en början för att lära oss spele,t men numera spelar vi med andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även Ace Combat 8 på G?
https://www.youtube.com/watch?v=dKJ-xYyyFcU

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ett ps5 med skivspelare. Är det slim som gäller eller är det problem med den?

Tänkte köpa från Netonnet med extra handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lövet:

Jag ska köpa ett ps5 med skivspelare. Är det slim som gäller eller är det problem med den?

Originalversionen säljs inte ny längre skulle jag tro. Så om du vill ha nytt är det slim som gäller. Finns dock gott om begagnade på Blocket etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lövet:

Slim är bäst ja, finns ingen anledning köpa den gamla versionen. Inga problem med kylningen den är tyst och effektiv.

Permalänk
Medlem

Don't miss the 'Strange Tales of the West' Trailer for Red Dead Online, the online component to the hit Red Dead Redemption 2 developed by Rockstar Games. Players can now partake in four new adventures that require steely resolve and courage in the face of the odd, twisted, and downright supernatural. The 'Strange Tales of the West' missions are available now in Red Dead Online for PlayStation 4 (PS4), PlayStation 5 (PS5), Xbox One, Xbox Series X|S, and PC (Steam).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Don't miss the 'Strange Tales of the West' Trailer for Red Dead Online, the online component to the hit Red Dead Redemption 2 developed by Rockstar Games. Players can now partake in four new adventures that require steely resolve and courage in the face of the odd, twisted, and downright supernatural. The 'Strange Tales of the West' missions are available now in Red Dead Online for PlayStation 4 (PS4), PlayStation 5 (PS5), Xbox One, Xbox Series X|S, and PC (Steam).

Var fick du texten ifrån? Är release för Red Dead Online/Red Dead 2 bekräftad till PS5 och Xbox Series X|S?

/Viktor

Permalänk
Medlem
Skrivet av vg132:

Var fick du texten ifrån? Är release för Red Dead Online/Red Dead 2 bekräftad till PS5 och Xbox Series X|S?

/Viktor

IGN.
Du behöver förutom spelet, ps+ essential för att kunna spela på konsol.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Rdr2 lär komma till PS5 nu. Fri uppdatering? Glöm det. Tror det blir fullpris 799.

https://youtu.be/QU_HVweYD_c?si=mfLvVaZHCUCszpaZ

Permalänk
Medlem

Då har det hänt igen med Amazon.se
Bokade The Thing: Remastered - Deluxe Edition, men de ser inte ut att få in några exemplar alls på obestämd tid.
De har inte levererat en enda förbokning.
De tar bokningar med artiklar för andra regioner som de inte avser att leverera här.