Infinitycache har inget API och är en implementationsdetalj på chippet. PS5 Pro har annan uppskalning än AMD:s grafikkort. Jag vidhåller att AMD har ändrat riktning. Jag tror dom försöker konkurera med Nvidia på ett helt annat sätt än dom gjort innan.
Jag skulle nog också kunna tillägga att anledningen är att PC marknaden växer medan konsollerna har inte gått speciellt bra det senaste. När AMD tappar en konsollkund så är chansen inte jättestor att gamern köper en AMD GPU. Jag tror dom fattat det på allvar nu och har ändrat rikting.
På internetforumen när FSR kom skulle DLSS dödas och FSR skulle bli standard för det fungerar överallt inklusive konsollerna, det var så det lät. Jag är övertygad om att AMD också tänkte precis så. Och det kunde ju fungerat om det nu inte var så att PC gamers ville ha den bättre lösningen, dom ville ha DLSS. NVidia senast låg på 92% i GPU försäljingen. Det är ett hål som AMD håller på att gräva sig upp ur nu. Dom hade aldrig kunnat göra det med sina gamla idéer om vad PC gamers vill ha och behöver.