Har inga bilder på nåt och orkar inte ta några på all skt jag kör med nu heller!
Men hade tex en stor fyrkantig plywood låda som var hemsnickrad som hade två system i sig.
En "server" med massa hårddiskar som hade en Pentium 4 1700mhz och sen en P4 på 3200mhz som spel/vardagsburk.
Moderkorten fastskruvade direkt i plywooden med träskruv båda cpu´erna och moderkorten samt minne och gpu på spel burken var vattenkylda.
Allt i en slinga med en stor akvarie pump (innan D5 pumparna fanns/blev poppis) 4st kylare från div saab/golf/volvo värme element.
Samt två kupe fläktar från golf som fläkt till kylarna och luft genom plywood lådan.
En dag nr jag kom hem och gick in så lät det konstigt och tog ett tag innan jag kände igen ljudet och samtidigt började jag känna blöta fötter.
Visade sig att det var en jävla massa vatten på golvet!
När jag gick hemifrån 12 timmar tidigare så stängde jag av spelburken och av nån anledning bröt strömmen i det grenuttag som pumpen satt i som förövrigt var ganska undangömt och hade inte varit avslagen på nästan ett år.
Servern hade fortfarande ström och slangarna på cpu blocket hade smält, spel burkens moderkort/gpu och båda nätaggen var under serverns moderkort och var dygnblöta.
Och jag menar att dom var blöta för pumpen snurrade fortfarande (och funkade fint i 2-3 år till efter detta) och hade pumpat ur hela 8 liters dunken jag hade som vatten behållare.
Det var den enda dunk med hål i korken (perfekt passform för två 16mm slangar) som jag hittade gratis ho mormor/morfar då det hade kommit ur nån husvagn där den varit vatten för husvagnen.
Båda systemen fungerade i ett par år efteråt men troligen för att jag plockade isär/ur allt och använde 4-5 burkar startgas att rengöra med dvs etern blandas med vattnet och avdunstas.
Min nuvarande htpc står moderkortet lutat mot ena väggen i ett skåp psu ligger på golvet i skåpet.
Min nuvarande server ligger allt på plywood skiva (från lådan med p4 systemen i) och ett liggunderlag som tar bort väldigt stora mängder med vibrationer från hd i garderoben där en ligger i överskåpet som har ett luftutsug.
Alla 14st hd (haft som mest 21) sitter monterade med 3st långa hålband i en lång rad sen ed 4st 120mm fläktar monterade med ett "hålband som en arm per fläkt".
En nyare Intel N100 billig kina minipc som router med M.2 gick lite för varmt för min del (sällan under 85C även utan att den jobbade) så skruvade bort toppen och satte en 120mm noctua fläkt på 5v där och den har nu under halva tempen när man benchar den.
Min xikestor 10Gig SFP+ (och optiska SFP+ moduler) vet ja inte om den giock direkt varmt men den hade en liten skit fläkt som inte lät direkt högt men det var ett extremt irriterande ljud så bort med toppen och en 80mm noctua på 5v och tystnad
Till sist ett tips från mig till andra "fixxare"
VULKTEJP!
Vulkltejp är BETYDLIGT bättre än eltejp till det mesta.
Eltejp så KOMMER klistret att släppa på och det KOMMER att kleta runt.
Silvertejp oftas bättre än eltejp och då mest för att det håller längre, MEN där så torkar klistret ut istället det sitter fortfarande lite men samtidigt så torkar tejpen ut och blir väldigt spröd och smulas lätt sönder.
Vulktejpens nackdel är att den har inget klister vilket gör att det är dåligt till mindre saker som tex kablar men är det lite större saker som an kan vira runt ett par gånger.
Ett exempel hade ett par hörlurar där leden mellan lurarna och huvudbågen var av plast som sprack efter 2-3 år provade eltejp men minsta lilla svett och klistret börjar kleta runt och nån dag senare så sitter inte tejpen kvar alls längre, dvs höll nån,några få veckor.
Silvertejp höll i 1-2 mån dels för att klistret kunde börja kleta runt om man svettades första tiden men klarade man den tiden så hårdnade tejpen av svetten istället och började spricka.
Höll på med detta i nåt år och skiten lossnade ju alltid under en dålig tid.
Vulkltejp gjorde det EN GÅNG det höll i runt 8år nånting och har kvar lurarna och flyttar runt dom lite då o då och verkar som vulktejpen håller än ytterligare 10-15 år efter jag slutade använda dom!
Det är lite krångligare att använda vulktejpen dock o då dels för att den saknar klister så kan vara svårt att få den att fästa.
Men även för att man för bästa hållbarhet behöver sträcka den när man virar runt den då den dels får lite av ett gummibands effekt att den drar ihop sig men även för att vulkaniseringen fungerar bättre om den drar/trycker ihop sig självt.
Och med vulkanisering så är det att hela tejpen smälter ihop till en homogen massa efter några timmar typ som när man lagar ett hål i en cykelslang, dvs det går inte att "repa" upp tejpen igen vilket kan vara en nackdel.