Min tonårings GPU säckade ihop.

Permalänk
Medlem

Min tonårings GPU säckade ihop.

Grabben hade ett 2070 super som säckat ihop, gröna linjer överallt.

Vi behöver nu hitta ett ersättningskort, han är beredd att ha ett som är lite sämre om det blir billigare (han sparar till moped så håller hårt i pengarna).

Han kör Rust, GTA V FiveEm (med låga inställningar tydligen), lite Roblox, Fortnite ibland. Spelar i 1080p.

För budget vill vi komma under 1500 om det är möjligt, helst närmare 1000.

Om du sitter med en hel dator som har ett grafikkort som uppfyller kraven kan jag tänka mig betala mer för att själv sälja överblivna delar efteråt. Du slipper det jobbet och jag tjänar igen mellanskillnaden.

Kan ev hämta inom 20 mil från Gävle beroende på pris.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Vet inte om det kan vara till någon hjälp med har två GTX 1060 liggande och ett Vega 56.

Kylpastan på ett av 1060 skulle nog behöva bytas, eller så är det bara sämre viftar som låter högre. Kanske duger i krig med något av dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Vet inte om det kan vara till någon hjälp med har två GTX 1060 liggande och ett Vega 56.

Kylpastan på ett av 1060 skulle nog behöva bytas, eller så är det bara sämre viftar som låter högre. Kanske duger i krig med något av dessa?

Annars kanske det dyker upp något low-midrange kort på inets megaklick stream idag? Kan vara värt att ha koll på!

Permalänk
Medlem

Ett sätt att rädda kortet är att klocka ner det, alternativt höj volten.
Värt att testa innan du slänger der

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Buda tusenlappen på A750 i garderobsrensningen två trådar upp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Ett sätt att rädda kortet är att klocka ner det, alternativt höj volten.
Värt att testa innan du slänger der

Försökte, lyckas inte ens identifiera grafikkortet i Afterburner. Det ger hårdvarufel i enhetshanteraren, försökt rensa med DDU och installera om en gammal drivrutin men inget funkar. Kan inte ens komma in i Nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derz:

Buda tusenlappen på A750 i garderobsrensningen två trådar upp ?

Vet inte hur ett A750 står sig mot ett 2070 Super men om det är intressant har jag också ett sånt som jag kan sälja för en tusenlapp eller nått sånt. Det ligger bara i kartongen och samlar damm ändå.

https://www.amazon.com/Intel-A750-Limited-Express-Graphics/dp...

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯