Noctua lanserar nästa generations chassifläkt: NF-A12x25 G2

Permalänk

Hoppas det kommer 140mm varianter av dessa, så kan jag byta mina fyra befintliga Noctua fläktar mot dessa.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Hoppas det kommer 140mm varianter av dessa, så kan jag byta mina fyra befintliga Noctua fläktar mot dessa.

Finna redan 🙂
https://www.inet.se/produkt/6308942/noctua-nf-a14x25-g2-pwm-1...

Sitter själv och undrar om jag skall beställa två 140mm och byta ut frontfläktarna som är OG

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Finna redan 🙂
https://www.inet.se/produkt/6308942/noctua-nf-a14x25-g2-pwm-1...

Sitter själv och undrar om jag skall beställa två 140mm och byta ut frontfläktarna som är OG

Oh, satan vad nice, tog för givet att det i så fall skulle komma långt senare, då blir det snart lite nya fläktar till burken

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Börjar frångå mina egna principer om pris/prestanda och överväga att köpa de nya vid chassibytet som närmar sig… försöker motivera med ”buy it cheap buy it twice..”

Ni som kör version 1 idag, har ni testat att köra med spacers för att minska luftljudet från gallrena på chassit? Tänker på NA-IS1-12. Jävligt dyrt för en bit plast, men ska man ändå gå all in på fläktarna och köpa Noctua kanske det är värt att lägga den pengen med? Erfarenheter?

Jag kör med två spacers i botten på mitt chassi.
Jag mätte inget innan eller efter så har inget att egentligen gå på. Upplevde möjligen ett marginellt lägre fläktljud.
Hade troligen gjort det igen om jag byggt ett nytt mest för att det syftet med dem låter bra på papper.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Skrivet av StorMatte:

Börjar frångå mina egna principer om pris/prestanda och överväga att köpa de nya vid chassibytet som närmar sig… försöker motivera med ”buy it cheap buy it twice..”

Ni som kör version 1 idag, har ni testat att köra med spacers för att minska luftljudet från gallrena på chassit? Tänker på NA-IS1-12. Jävligt dyrt för en bit plast, men ska man ändå gå all in på fläktarna och köpa Noctua kanske det är värt att lägga den pengen med? Erfarenheter?

För de fläktar jag har som insug har jag två slaktade fläktars ramar som spacers. Jag tycker det gör ganska stor skillnad, man kan köra fläktarna på högre hastighet och ändå med lägre ljudnivå.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem

Jag fick hem 6st NF-A12x25 GT PWM fläktar häromdagen.. skall göra en grundlig rengöring och byta ut alla befintliga fläktar (3st AIO utsug, en baksida utblås samt 2st insug i fronten.. testar luftflödet med rökpenna för att se hur luften rör sig i chassit

För eran och min skull så kommer jag dokumentera resultat gällande temperatur före och efter bytet

Visa signatur

Core I913900K, GeFore RTX 4090 TUF OC, 32GB Corsair, 7500GB Kingston Fury SSD, Gigabyte Z790 Aorus Elite AX, Samsung OLED G8 32"