Permalänk

Gamingdator 3080 ti

Säljer nu min stationära gamingdator som köptes i slutet av 2021/början av 2022 med maxade specs för det året. Den vattenkylda processorkylaren har en LCD-skärm som man kan lägga bilder eller gifar på vilket kan vara roligt om man känner sig kreativ.

Med 3080 ti och en snabb intelprocessor har gaming på 1440p inte varit något problem oavsett titel. Datorn håller sig relativt tyst under mer krävande användning med säkra temperaturer.

Hör av dig om du har några frågor! Finns att hämta på Gärdet i Stockholm. Skickas inte.

Nypris: 39000:-
Nu: 15900:-
Pris kan såklart diskuteras vid en snabb och smidig affär.

Grafikkort - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC

Processor - Intel Core i7 12700K 20-Thread, 3.6/5.0GHz

Ram - Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance

Nätagg - Corsair RM850 850W

Hårddiskar (2 tb totalt) - Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Vattenkylning CPU - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Moderkort - MSI PRO Z690-A DDR4

Chassi - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh svart med RGB

Annonsen ligger uppe på andra ställen också. Jag förbehåller mig rätten att själv avgöra till vem jag säljer och till vilket pris.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

9000kr kan hämta imorgon

Permalänk

Slog ihop ett bygge snabbt som gav:
- Mer gaming prestanda
- Wifi
- Komplett, längre garanti + livslängd
- Framegen
- 60 kr billiggare
- Framtidssäker platform; AM5, DDR5
-etc.
https://komponentkoll.se/bygg/kOZBJ
TS komponenter har sålts stabilt för runt 10.5-11.5k i SWEC.
All lycka till en bra affär, lite synd att det skulle stå och damma i ett förråd istället. 🙂

Permalänk

Överprisad, detta är inte facebook marketplace golk som säljer här har realistiska prissättningar! Skulle säga 10.000

Permalänk
Medlem

Alltid lika underhållande när folk lägger tid på att skriva en novell för att sälja en dator. 98% av folket här är ganska/väldigt insatta så det räcker med typ lika många rader av vilka delar man säljer, vilket är typ 7-8 med delens namn på varje.

Processor - Intel Core i7 12700K 20-Thread, 3.6/5.0GHz =12700K

Det går ju inte ens snabbare än att klippa och klistra.

Gav han 35000 för 4 år sen hade han fått kanske 30 för den dagen efter.

Jag skulle testa lägga ut den för 12 på blocket och se vad som händer annars har du bud på 9 här.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

Ja, några 15900 lär du inte få här på sweclockers för det bygget. Folk här har hygglig koll på värdet och relativ prestanda.

Jag går i tankarna att avyttra en dator med nästan identiska specs (dock ett 3080 "ej ti"), och skulle hoppa högt om jag fick mer än 9-10k för den. Vad nypris var för prylarna är totalt ointressant i en dator. Vad jämförbar prestanda med nya prylar idag är ju en måttståck att börja med, och lägga sig en bra bit under - det är ju ändå begagnat.

Som nån skrev så är det nog större chans att hitta nån lyckligt ovetande på blocket.
Annonser med såna här glädjekalkyler dyker ju upp med jämna mellanrum och skapar underhållning här, men det slutar nog aldrig i en försäljning.

Permalänk

Värst vad detta spårade ur. Var inte meningen att trigga alla sweclockare med inlägget, såg dator läggas ut för liknande härom veckan och blev nedprutad några tusen vilket den gick för Ville bara få lite mer exponering då denna som sagt är ute på annan plats också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yexra:

9000kr kan hämta imorgon

Kan hämta senast imorgon om du vill sälja till det priset - åker på semester på onsdag

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag har raderat ett dussintal offtopicinlägg. Enstaka inlägg med konstruktiv och saklig kritik kring prissättning är ok i den mån det är befogat, utöver det är annonstrådar till för kommunikation mellan potentiella säljare och köpare, inte en massa annat jox av medlemmar som inte har något intresse av varorna.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på att en dator med ett rtx5070 lär gå på runt 10500-11000 begat så önskar jag dig hemskt mycket lycka till

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Med tanke på att en dator med ett rtx5070 lär gå på runt 10500-11000 begat så önskar jag dig hemskt mycket lycka till

Tacktack, sålde den i helgen och glömde tyvärr ta bort den härifrån.
Tack till alla som kommenterat, ha en fin sommar☀️

Permalänk

Annonsen är avslutad