Permalänk
Medlem

Dator till sommarhuset

Bonjour,

Tänkte sätta ihop en dator till sommarhuset för att ha själv, samt för syskonbarnen när de kommer på besök, och lira lite blandade spel på (CS2, Doom & Resident Evil m.fl.). Skärmen är en 1440p 144hz skärm. Vad tror ni om nedan, något som inte lirar? Peace!

https://www.inet.se/lista/bfIs0/sommardator

Permalänk
Hedersmedlem

Ser rimligt ut för den budgeten. Vill man ta klivet upp till AM5 plattformen så kan man göra det utan att det blir dyrare genom att köra med en Ryzen 5 8400F. Det beror ju lite på vad planen är framåt. AM4-plattformen kommer ju vara väldigt svår att göra något med om du vill uppgradera i framtiden.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Otroligt mycket bättre spelprestanda till ett något lägre totalpris.

Permalänk
Medlem

Toppen, tack båda för input! Ska se om jag kan mixa in ovan i A3-chassit. Var sugen på ett litet chassi då rummet är rätt litet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lptrp:

Toppen, tack båda för input! Ska se om jag kan mixa in ovan i A3-chassit. Var sugen på ett litet chassi då rummet är rätt litet.

Kan nämna att 9070 XT är ca 82 % snabbare än 9060 XT i 1440p. Det 9070 XT-kort jag valt är bara 60 % dyrare än det 9060 XT-kort du valt.

Bytte moderkort för BIOS flashback samt två M.2-platser.

Permalänk
Medlem

Toppen, tack! Ska försöka inhandla sakerna till helgen och bygga i början på semestern.