Här är Nothing Phone (3)

Permalänk
Melding Plague

Här är Nothing Phone (3)

Londonbaserade Nothing släpper nya flaggskeppet Phone (3) som företaget kallar sitt första riktiga flaggskepp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så det är alltså 2 operativsystem, Både Android och deras egna i samma?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Så det är alltså 2 operativsystem, Både Android och deras egna i samma?

Nothing OS är i princip bara ett skin ovanpå android med lite extra finesser. En annan launcher. Precis som samsung och de andra gör.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem

~10kkr?🤨

Permalänk

Londonbaserat? Inte kinesiskt som alla andra likande uppstickare alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carnalito:

Betyder nog bara att du betalar londonpriser för produkten

Permalänk
Medlem

Blir nog någon annan vid nästa telefon. Bytte från Samsung S24u till Nothing phone 3a pro.. blir inte nothing igen efter den designen

Permalänk
Skrivet av Buulaa:

Betyder nog bara att du betalar londonpriser för produkten

Jag kan ha fel men jag tror det har varit ganska "prisvärda".

Permalänk
Medlem

Hemsk telefon och priset är ju bara vansinne....

Permalänk
Medlem

You will own nothing ?

Permalänk
Medlem

10000?!
Hade hoppas under 7999..

För 10k, kan jag köpa en Pixel 9 Pro istället. Som är ett riktigt flagskepp.
Får vänta tills man sett/läst några recensioner.

Om det är verkligen är ett flagskepp, känns det finns mycket att välja på runt 10k, kommer ju krävas något speciellt..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Varken säkerheten hos en Pixel med GrapheneOS eller möjligheten till att kunna lagas enkelt som en Fairphone... Varför ska man köpa en sådan där?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför är designen så extrem? Kan inte vända sig till många med den. Ser ut som ett winamp skin

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Musikälskare

Nja nej, apple all the way

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag körde första nothing phone i ett år för att den var billig och hade trådlös laddning, det jag ogillade mest med den var den töntiga designen på baksidan som löstes med stänga av glyph och smälla på ett skal samt "nothing os" launchern med ringsignaler och alarm signalar som gav mig hjärtattack men det löste jag genom att ladda ner annat.

Finns inte på kartan att jag skulle betalat 9999kr för det dock.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Varför är designen så extrem? Kan inte vända sig till många med den. Ser ut som ett winamp skin

Att det ser ut som ett Winamp skin ser jag som något positivt!

Jag gillar designen och tanken bakom produkten med ett mer avskalat UI med smarta funktioner. Älskar min nothing phone 2. Kommer nog bli ett köp då den hamnar under 8k under black week eller liknande.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White, Ryzen 3700X, ASUS Rog Crosshair Hero VII, 18GB DDR4 3200MHZ CL14, 500GB NVMe +500gb SSD +1tb HDD, Gigabyte RTX 3080 Vision OC, Alienware OLED3423DW, Ducky One 2 Tuxedo TKL MX Brown, Logitech G303 Shroud Edition.

Permalänk
Medlem

Telefonen är asnygg för mig men vad gör det när man ändå har case på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

~10kkr?🤨

Äh, det motsvarar ju bara ett fjärdedels grafikkort.

brain fart
Permalänk
Medlem

Håller mig till Pixel.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carnalito:

Beror på hur man ser det: Grundaren är kines men idag svensk medborgare, han var också en av grundarna av OnePlus. Studerade på Handelshögskolan i Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Gillar också designen på deras grejer. Är lite som cyberpunk och ett sci-fi (à la filmen Oblivion) blandat.:)

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Beror på hur man ser det: Grundaren är kines men idag svensk medborgare, han var också en av grundarna av OnePlus. Studerade på Handelshögskolan i Stockholm.

Familjen flyttade till Sverige när han var 6. Var på middag med honom i Shenzhen och han kändes väldigt svensk, ingen som helst brytning.
Stort fan av Apple, han sa att mycket av det OnePlus (det var innan Nothing) gör är baserat på vilken trend Apple sätter.

Permalänk
Medlem

Nothing OS är det OS på telefoner som jag har funnit som smidigast, snabbast, och mest unikt av alla OS jag har provat. Kan tillägga att jag för tillfället äger, Pixel 9, Oneplus 13, Nothing Phone (2) & (3a). De två enda nackdelarna är att de inte är IPx8/9 och att kamerorna är sisådär

Visa signatur

|Chassi Deepcool CH160 |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Varken säkerheten hos en Pixel med GrapheneOS eller möjligheten till att kunna lagas enkelt som en Fairphone... Varför ska man köpa en sådan där?

Coolt med bling bling dioder på baksidan ?

Permalänk
Medlem

För mig som Nothing Phone 1 ägare tycker jag dom misslyckats totalt med nya designen. Inga glyphs och designen rent allmänt ser ful och osymmetrisk ut. Tyvärr såg man det komma redan med förra Phone 3(a) modellen. Sen att priset också är galet högt är inte bra.

Precis som med OnePlus började Carl med en billig bra mobil sen blev dom bara dyrare och dyrare.

Blir då ingen uppgradering för mig. Håller utkik efter en beggad Phone 2 istället isf.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B550-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • MSI 5080 Vanguard SOC • Philips Evnia 32" 4k OLED 240hz
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Känns som första missen från dem.

De tar bort Glyph som gör att de förlorar sin look. Och den har budget glas så kan gå sönder lättare. Dessutom 8S istället för 8 Elite chippet.

De gör väldigt bra budgettelefoner men denna känns som en medeltelefon till flaggskepp pris.

Skulle jag byta från iPhone är 3a eller 3a PRO en av modellerna jag skulle kunna tänka mig men denna känns inte mycket bättre fast den kostar mycket mer. Då tar jag hellre ett säkrare kort som Samsung S25.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Känns som första missen från dem.

De tar bort Glyph som gör att de förlorar sin look. Och den har budget glas så kan gå sönder lättare. Dessutom 8S istället för 8 Elite chippet.

De gör väldigt bra budgettelefoner men denna känns som en medeltelefon till flaggskepp pris.

Skulle jag byta från iPhone är 3a eller 3a PRO en av modellerna jag skulle kunna tänka mig men denna känns inte mycket bättre fast den kostar mycket mer. Då tar jag hellre ett säkrare kort som Samsung S25.

Budget glas? Det är ju Gorilla Glas?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Undra om den kommer sälja så illa att de avbryter produktion tidigare. I dom tankarna är jag...

Permalänk
Medlem

Svängarna sticker ju verkligen ut här.

Inte dumt med glyph skärm eller annat nytänk.

Men grejen med One plus One var ju att man fick väldigt mycket för pengarna och en cool design.

Vi vill ha mycket för pengarna, ingen bloatware och gärna smarta finesser.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Precis det här.
Mina telefoner måste ha lägst Otterbox Defender skal för att klara den arbetsmiljö jag befinner mig i (byggen) så allt sånt här lull lull är så onödigt i mina ögon.
Och hur mycket stirrar du på baksidan av din telefon och slickar i dig alla udda design val.
Ja, jag vet att jag var 14 år för många många år sedan och det kanske är telefoner som ser ut så här folk vill ha idag.