Vågar man beställa ifrån Kontorsjätten?

Permalänk
Medlem

Vågar man beställa ifrån Kontorsjätten?

Såg denna butik och undrar om det är scam eller om man vågar beställa från dom ?

https://kontorsjatten.se/

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Ser väl helt ok ut!

Permalänk
Medlem

Org.nr 559016-7838 går till Sweden BuyersClub AB vars affärside är att mjölka en på månadsavgifter.
Det var någon här på forumet som köpte grafikkort av Buyersclub och fick ett helt annat levererat.

Permalänk
Medlem

Röstade Scam eftersom deras vinst varit negativ flera miljoner de senaste fem åren. Uppgifter för 2025 ej tillgängliga på Ratsit.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Röstade Scam eftersom deras vinst varit negativ flera miljoner de senaste fem åren. Uppgifter för 2025 ej tillgängliga på Ratsit.

Är ju inte direkt ovanligt att företag går med medveten förlust om fokus är på tillväxt och dom har ju haft en god tillväxt. Så bara för att man har förlustresultat så betyder det ju inte per automatik det är något negativt.

Till trådskaparen, ser ju inget som skriker scam. Företaget har funnits i 10 år, är svenskt bolag och inte nå shady där det är omöjligt att hitta vilket företag man köper ifrån. Sen så kan du ju alltid ta på faktura istället för lägga ut pengarna direkt vid köp för vara mer på den säkra sidan.

Kollar man på buyersclub på trustpilot så har dom ju 4 i betyg med över 8000 röster.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

vi beställer där till klubben ett par gånger per termin, hittills har det inte strulat.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Vad tänkte du köpa?
Jag hade själv tänkt efter om jag lagt ut ett par tusen...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master 3S Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

Ser ut att vara samma företag som Buyersclub enligt organisationsnumret på hemsidan.

och skulle defenetivt hålla i pengarna och kolla konkurenterna för de verkade inte vara direkt billiga högg ett random skrivbord och googlade och hittade exakt samma skrivbord 2000:- billigare från en mer "välkänd" butik man faktiskt hört talas om innan.

så troligen något liknande deras huvudbolag där det "billiga priset" man hittar på prisjakt osv bara är tillgängligt om man skaffar sig någon premium månadssubscription.

och som någon pekade på längre upp buyersclub verkar vara lite halvt shady som säljer ett rtx 5070ti för riktigt bra pris och levererar ett 9060xt som hade ett normalpris på ~2000:- lägre än vad ts i den tråden gett i tron att det var ett 5070ti han beställt för ett överkomligt pris...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Vad tänkte du köpa?
Jag hade själv tänkt efter om jag lagt ut ett par tusen...

en billigt skärm till grabben, på faktura om möjligt

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Ingen Aning då vi inte köpt nåt, kan inte väljas i din fråga.
För all del, mina vänner, meddela era erfarenheter med företaget, i fråga.