Vilka datorprylar vägrar du göra dig av med?

Permalänk
Medlem

Sparar faktiskt inget. Men samlar på gamla grafikkort och processorer

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Jag använder aktivt min kära Logitech G5 fortfarande, även om den med mina mått mätt inte är i närheten av antik.

I gömmorna finns ett NES med 25-30 spel och många av tillbehören som sparas av rent nostalgiska skäl. Vill jag spela så har jag en Raspberry Pi med "RetroPie" som mättar behovet.
Finns även en låda med C64 och Amiga prylar nånstans i gömmorna....

Jag har en I5-2500K som jag inte lyckas slänga, vi har varit med om allt för mycket tillsammans.
Jag lyckas inte heller kasta mitt 7800GS som förlängde livet på min första riktiga speldator som hade AGP-port med många år....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Har två burkar kvar sedan 1997-1998 någonting med Pentium II och Pentium III samt TNT Riva 2 och med tidstypiska gulnade grå chassin. Moderkorten lär behöva nya kondingar dock. Blir något att pilla med i framtiden. Kanske när man är pensionär? 😎

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Min Atari 130XE som jag fick efter lite tjat när jag gick i skolan, fungerar fortfarande.

Permalänk

Har lite gamla grafikkort slängde nyligen en massa trasiga keyboards. Har visst en antec sonata 2 med fullt i. Vet ej om datorn funkar. Är nog minst 9 år sen jag testade när den datorn jag har nu var tvungen att lämnas in. Har några webcams och högtalare.

Permalänk
Medlem

Diverse skruvar, gamla fläktar, sata-sladdar, mounts för andra plattformar till kylare (LGAxxx, osv), en drös saker som kommit med olika moderkort och chassin som jag inte längre har... En massa skräp, men jag vet inte vilket av skräpet som jag kan använda och jag orkar inte sortera det. Så mina barn får kasta det åt mig när jag dör.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Sparar inte på något men önskar att jag hade sparat min första dator.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett par fina SGI-maskiner, en O2, en Indigo2, några SPARCstation av pizzkartongsmodell och en del äldre Apple-maskiner om jag tyvärr blev övertalad att sälja bort eftersom det tydligen var viktigare att ha barnvagnar och bebisgrejjer i förrådet.
Så dumt, man ska aldrig göra sig av med något.
Jag har kvar en NeXTcube och en trimmad G4 Cube, de gör jag mig inte av med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Logitech Harmony Elite

Håller tummarna att Logitech släpper en uppdaterad fjärr med lite snabbare processor i huben.

Jag får dessvärre göra dig aningen besviken:
https://www.theverge.com/2021/4/10/22377015/logitech-disconti...

Själv har jag haft flera versioner av dem också och gillar dem, men jag bytte till SofaBaton X1S i förra året och är väldigt nöjd med den.
Bara det att den har USB-C för laddning och batteriet håller i flera månader mellan laddningarna är underbart.
Enkelt att programmera fjärrkontroller den inte känner till, och när du lägger till en ny enhet kan du välja mellan officiella fjärrkontroller eller sådana som andra användare skickat in.

Permalänk
Medlem

Har givetvis kvar mina trotjänare:
Logitech MX518 med tillhörande Qpad från tidigt 00-tal, denna kombo gjorde en givet till häftigast på alla lan och kombon tjänar troget som laptoptillbehör än till denna dag

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Har ett NES med nåra spel.

O ett VooDoo 2.

Kommer nog aldrig göra mig av med dom. Nostalgi. <3

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Min första dator jag byggde själv. En Q9450, Asus P5Q Deluxe, 8gb QCZ Reaper 800. Det som ej är original är gpu och chassi. Men annars snurrar allt på bra, även Zerotherm NV120.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Tangentbordet Logitech Dinovo Edge. Outstanding i sin kategori. Det finns inget annat tangentbord som lever upp till kravet på design, komfort och skrivkänsla. Dessutom håller det uppladdningsbara batteriet i tangentbordet minst en månad och även om det är 10 år gammalt så fungerar det till majoriteten av datorer med Bluetooth.

Permalänk
Medlem

Min första dator c64 med bandstation och diverse band som jag fick i begagnat format 1987.
Det skall mycket till att jag släpper den. Fick faktiskt en förfrågan för nåt år sedan av han som sålde den, ifall han fick möjligheten att köpa tillbaka den men jag behåller den hellre 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Wacom intous 3 A3

Har användas dagligen typ 16h/dag sen den va ny på marknaden anno ??
Skulle aldrig klara mig utan ett A3 ritbord idag. Köpte en intous pro 4 (?) för att ha till en annan dator men det blev fan knepigt när muskelminnet va så programmerad för vissa väldigt specifika avstånd…

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Amiga CD32 i källaren.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Jag är datorentusiast med äldre hårdvara som främsta intresse. Det vore relevantare att fråga vilka datorprylar jag kan tänka mig att göra mig av med.

Permalänk
Medlem

Mina Amigor.

Jag har några ovanliga saker i min tangentbords-samling och min mus-samling, men de känner jag inte lika mycket för.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

En R.A.T 9 spelmus, köptes bara för att den var sååå cool, sen gick den inte att spela med :), så nu är den endast för uppvisning.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Allt!

Inget slängs.

Käraste är nog några spelkartonger sen barndomen

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Har Logitechs X-620 högtalare kvar fortfarande.
Har varit på väg och uppgradera systemet i flera år men aldrig hittat något som jag fastnat för.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

När man var singel och bodde ensam så behöll man allt. Från gamla moderkort och tangentbord till grafikkort och en skål med kulor från gamla möss. Men livet går vidare.
Nu har man bara en låda full med skruvar och distanser.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk

Min Qpad mus.
Det började med en Qpad 5k runt 2010 och fastnade direkt och är nu inne på min 4de Qpad 5/8k mus.
Tyvärr har Qpad slutat tillverka dessa möss MEN Svive har tagit över produktionen och tillverkar exakt likadana nu, enda skillnaden ett svive märke istället för Qpad nu, må dessa aldrig sluta tillverkas

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har rensat några gånger. Gett bort gammalt NES, GameCube och Amiga-datorer m.m. till lillebror, men jag har iaf min gamla Pegasos II (Amiga-kompatibel PPC-dator) kvar under skrivbordet. Den kanske startas en gång var tredje år. Finns även med gamla PS2-möss/tangentbord att använda till den, då USB inte alltid funkar vid uppdatering och liknande.

Jag har också två st Steelseries WoW Legendary Edition MMO-möss, som jag vägrar byta ut. Jag har bytt ut encoders, microswitchar och glides i omgångar, bara för att det inte finns någon modern mus med lika bra knapplayout... helt galet faktiskt. Ringfingerknappen och de två till höger och vänster om mushjulet är underbara.

Fruns gamla SteelSeries WoW Cataclysm Edition gav med sig till slut, men ligger sparad i garderoben. Hon har fått vänja sig med en Logitech G502 av någon variant.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Trotjänare i testriggen.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Gamla Labtec 3,1 PC högtalare. Haft sedan första bygge 2001 och den lever kvar..
Kanadensisk företag som kanske konkat för länge sedan..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Mitt Silicon Graphics-tangentbord som hängt med sen 1997 eller så. Caps Lock är ommappad till Windows-tangent. Kommer ALDRIG att överge det frivilligt <3

Vilken typ har du?

Jag använder inte mitt längre, men vägrar göra mig av med det! (sista som jag har kvar, möss och musmattor är utslitna och bortkastade vid det här laget)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Hjälpsam

Har en gammal Atari 520STE, men det var länge sedan den var i gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Mycket högtalare i tråden, så jag lägger till Audessey LES Media Speakers. De slutade göra högtalare själva eftersom det konkurrerade med kunderna, men det är riktigt bra ljud för så små högtalare.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Har en 29" Sony Trinitron i garderoben. Vet inte riktigt vart jag ska ställa den, funderar på att ha den på något landställe i framtiden. Aa den gör jag mig inte av med.