Handla i USA - sidor bara skeppar inom US och Canada

Permalänk
Medlem

Handla i USA - sidor bara skeppar inom US och Canada

Jag hittar inte ordet. Men visst finns det något sätt att handla från dessa sidor i USA, som bra har frakt inom kontinenten, men att man sen får det vidarebefordrat till sin adress här? Nån typ av BOX-adress i USA.
Någon som vet vad jag menar, eller har jag drömt detta?

Är det någon som har det här och skulle vilja vara behjälplig i ett köp? Ska köpa en golfpryl som bara finns i USA.

Permalänk
Medlem

Ska finnas massvis med mellanhänder att använda sig av, har bekanta som gör det regelbundet med bildelar.

Myusa.com är en av dom, prova sök på "package forwarding service usa" så borde du få upp en hel del

Räkna dock med tull/moms osv så är sällan värt pengarna om det är grejer som säljs inom EU.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ska finnas massvis med mellanhänder att använda sig av, har bekanta som gör det regelbundet med bildelar.

Myusa.com är en av dom, prova sök på "package forwarding service usa" så borde du få upp en hel del

Räkna dock med tull/moms osv så är sällan värt pengarna om det är grejer som säljs inom EU.

Tack. Ska googla på det. Kunde verkligen inte formulera vad jag skulle söka.

Det här är specifikt ett limited headcover till en golfklubba. Kostar 35 dollar hos tillverkaren. Har sett på eBay folk som säljer samma för 135 dollar plus 30 dollar i frakt. Ockerpriser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det här är specifikt ett limited headcover till en golfklubba. Kostar 35 dollar hos tillverkaren. Har sett på eBay folk som säljer samma för 135 dollar plus 30 dollar i frakt. Ockerpriser!

Aah ja då borde det me lite tur kunna bli lite billigare iallafall, men skulle ärligt talat inte räkna med att det blir allt för mycket billigare än ebay, då du betalar frakt till mellanhanden, sen från mellanhanden till Sverige och sen ska mellanhanden även ha sin del på det.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det är nog runt där slutpriset kommer hamna om det ska gå i mellanhänder, fraktas från usa, tullas och betalas moms.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Borderlinx va poppis