Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Hur funkar de med garantiärenden om man beställer en switch från annat EU land? Måste man skicka iväg den till Irland om den går sönder?

Här finns information om hur det funkar när du handlar från ett annat EU-land:
https://www.konsumentverket.se/omrade/konsumentratt-inom-eu/
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shop...

Permalänk
Medlem

Prime Day första 10 minuterna är en besvikelse

Permalänk
Skrivet av SnowgubbeN:

Produkt: Amazon Fire TV Stick HD
Länk: Amazon Prime Day - TV Stick
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14382912
Pris: 222;-

Observera att erbjudandet endast gäller i 24h.

Fungerar svenska appar på denna, som Viaplay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Håller med. Det verkar vara 95 procent namnlösa Kinaprylar som man lika gärna kan handla någon annanstans ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Håller med. Det verkar vara 95 procent namnlösa Kinaprylar som man lika gärna kan handla någon annanstans ...

Jaså?
Tyckte denna var ett fynd:
Produkt: Bärbar bilstarter 4000 A: 12V batterijumper nödsituation för 10,0 l gas dieselmotorer, kraftförstärkare, startboostladdare, intelligent skydd, USB-A typ-C-portar med multifuktionellt ljus
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0D781JJPD
Pris: 380 kr (-71% 1299 kr)

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Jaså?
Produkt: Bärbar bilstarter 4000 A: 12V batterijumper nödsituation för 10,0 l gas dieselmotorer, kraftförstärkare, startboostladdare, intelligent skydd, USB-A typ-C-portar med multifuktionellt ljus

Går den att använda som powerbank vid tex camping?

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Går den att använda som powerbank vid tex camping?

Ja den har ju USB A och C output.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Jaså?

Namnlös kinapryl (precis som kommenterades). Som sagt.

Men Amazon Fire TV Stick HD kan ju vara vettigt köp om man inte behöver 4K.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Namnlös kinapryl (precis som kommenterades). Som sagt.

Men Amazon Fire TV Stick HD kan ju vara vettigt köp om man inte behöver 4K.

Ska vara helt ärlig...jag har en exakt likadan startare och den har faktiskt fungerat kanon att starta upp en äldre bil med hela 2 ggr.

Så även om det är en typisk "kinapryl" så gör den fortfarande jobbet utan problem

Permalänk
Medlem

Glad att jag väntat med att beställa en Macbook Air M4 för att se vad Amazon eventuellt kunde ha för erbjudande. Sparade två tusen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Ett tips från mig är robotgräsklipparen NaviMow i105, kostar 10199kr nu (tre års garanti), den är riktigt bra och fått bäst i test i (råd & rön) (ja jag är nästan 50 år). Köpte själv den på bauhaus för 2v sedan och tänkte/trodde det var riktigt bra pris, 10799:-.

Visa signatur

(Ja jag har en annan dator idag, men detta var top-of-the line 2010! :-D)

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Håller inte med:
-20% på UGREEN NAS:ar
-23% på MAMMOTION YUKA mini 700Robot klippare + gratis garage
-71% på Bärbar bilstarter 4000 A: 12V batterijumper nödsituation
-50% ca DJI Osmo Action 4 Standard
Alla inköpta.
Plus en drös annat: etc etc.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Murgatroyd:

Finns på amazon.fr (France) för ca 7800:- ink svensk moms & frakt.
Navimow i105E Robotgräsklippare Utan Slinga:
https://www.amazon.fr/-/en/dp/B0CXDNFZLL

Landar snarare på 8800 :- här.
699 eur är 7800 :- redan där. Frakt och ökad moms tillkommer väl?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon som får priset 2099kr på "dji mini 4k" för mig visar den 2849kr både wbsida och i appen?
Är primemedlem...

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Landar snarare på 8800 :- här.
699 eur är 7800 :- redan där. Frakt och ökad moms tillkommer väl?

Japp, skrev 7 isf 8 Sorry.
men vs >10.000:- här hemma så 'är det fortfarande ett fynd.
Man kan räkna bort 184:- SEK om man skippar garanterad retursumma i SEK
så: 8670:-

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Håller inte med:
-20% på UGREEN NAS:ar
-23% på MAMMOTION YUKA mini 700Robot klippare + gratis garage
-71% på Bärbar bilstarter 4000 A: 12V batterijumper nödsituation
-50% ca DJI Osmo Action 4 Standard
Alla inköpta.
Plus en drös annat: etc etc.

Håller med dig!

Otroligt bra priser på DJI's utbud, större delen av Logitech's sortiment samt många hushållsapparater, elverktyg, hörlurar mm.

Många här verkar tro att rean är skräddarsydd exakt efter deras önskemål...och hittils har det inte ens gått ett dygn av rean

Själv så fyndade jag en bärbar Kärchertvätt för ca halva priset jämfört med Bauhaus...
Har varit på jakt efter en sådan under hela året så valde att slå till nu!

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/Rockstar-Cordless-anti-tangling-furnitu...

Kanske kan vara något?

Är själv inte i behov av en ny dammsugare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Håller med dig!

Otroligt bra priser på DJI's utbud, större delen av Logitech's sortiment samt många hushållsapparater, elverktyg, hörlurar mm.

Många här verkar tro att rean är skräddarsydd exakt efter deras önskemål...och hittils har det inte ens gått ett dygn av rean

Själv så fyndade jag en bärbar Kärchertvätt för ca halva priset jämfört med Bauhaus...
Har varit på jakt efter en sådan under hela året så valde att slå till nu!

Länka gärna till Kärchern, letar också smidig högtryckstvätt.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Kanske kan vara något?

Fått rätt dåliga omdömen med den lätt täpper igen i röret, dålig sugförmåga osv. Nog bättre att gå på en Xiaomi eller liknande.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Kanske kan vara något?

https://www.hagglezon.com/en/s/B0DW9B43FC

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Lyckades inte köpa, får bara "Failed to claim deal"
Någon som har ett trick som funkar?

Skrivet av lassonbullen:

Produkt: Microsoft 365 Familj | 12 månader
Länk: amazon.fr
Kategori: Mjukvara
Pris: 53,99 Euro (609 kr)

Krävs Amazon Prime medlemskap

Edit: det funkade, jag hade råkat välja med McAfee inkluderat

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Lyckades inte köpa, får bara "Failed to claim deal"
Någon som har ett trick som funkar?

Edit: det funkade, jag hade råkat välja med McAfee inkluderat

Ordinarie pris igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jo jag vet att det är samma dator.
Det är inte vanligt förekommande med såhär stora prisskillnader på Surface Pro. Jämför man med samma modell på inet så är skillnaden nästan 10 000.

Därför jag undrar om det är något jag missar. Annars är det ju närmast årets fynd på en premium produkt.

10 000:-?
Kostar 15990:- på Inet.
https://www.inet.se/produkt/1975905/microsoft-surface-pro-cop...

2025 modellen kostar 20990:- som jag inte har en susning vad som skiljer den från 2024 modellen.
https://www.inet.se/jamfor?compare=1975905,1977377

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Ska vara helt ärlig...jag har en exakt likadan startare och den har faktiskt fungerat kanon att starta upp en äldre bil med hela 2 ggr.

Så även om det är en typisk "kinapryl" så gör den fortfarande jobbet utan problem

Säger inget om att den inte skulle fungera.

Var bara så träffande att den var exemplet på Amazons rea, när den på något sätt postades som ett bevis på att trådkommentarerna om "namnlösa kinaprylar" inte stämde!

Skrivet av Näbbdjuret:

Glad att jag väntat med att beställa en Macbook Air M4 för att se vad Amazon eventuellt kunde ha för erbjudande. Sparade två tusen.

Gott! Riktigt bra pris då Mac sällan är på stora reor. Rattis!

Här var ju också att bra exempel på att Amazon inte endast är "namnlösa kinaprylar". 👍

Skrivet av XPerion:

Japp. Beställde en innan de tog slut. Grymt fin maskin till nästan stöldgodspriser!

Skrivet av XPerion:

2025 modellen kostar 20990:- som jag inte har en susning vad som skiljer den från 2024 modellen.
https://www.inet.se/jamfor?compare=1975905,1977377

Inget avgörande. Som jag förstått det så är den nya 2025 en ny förpackning och SKU, då sströmadaptern numera inte ingår längre i EU-området. 2024 är alltså en bättre SKU (man behöver inte köpa till en separat adapter), om man kan välja.

Kan vara något mer som jag eventuellt missat, men i stort har jag förstått att det är skillnaden.

Den från Amazon är senaste versionen som kommer tyvärr utan strömadapter, men 10 papp var ju rena stöldpriset så är nöjd ändå.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Hur funkar de med garantiärenden om man beställer en switch från annat EU land? Måste man skicka iväg den till Irland om den går sönder?

Så länge du har ett kvitto så tror jag inte att Bergsala skulle krångla. Jag skulle börja hos dem i så fall.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Äldre bil måste inte dra mera. Min kompis har en gammal v8 diesel som hans booster på 600/1000 kan starta utan problem. Min passat hybrid som hade slut på 12c igår klarade den inte av att starta. Den sög 80% på 1 försök. Så om det är en kina booster skulle jag inte lita mycket på den när det väl behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Äldre bil måste inte dra mera. Min kompis har en gammal v8 diesel som hans booster på 600/1000 kan starta utan problem. Min passat hybrid som hade slut på 12c igår klarade den inte av att starta. Den sög 80% på 1 försök. Så om det är en kina booster skulle jag inte lita mycket på den när det väl behövs.

Allt beror helt och hållet på behov...hur ofta behöver man använda en sådan produkt?...

Min kommentar var ett konstaterande att den garanterat passar någon medlems behov och därav ville jag förmedla av egen erfarenhet som äger en likadan, att man inte ska bli avskräckt, bara för att produkten skriker Kina

Under 400kr för en startare som faktiskt har väldigt bra betyg är inte mycket att bråka om.

I mitt fall så fick vi igång en Peugeot 107 från 2007 2 ggr (kortslutet batteri) och hade därefter 10% kvar, så för pengarna så skulle jag inte direkt säga att det är skräp...sen hur lång hållbarhet det är känns som en annan femma.

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på en macbook air med M-cpu sen de släpptes 2020...

Vet inte om jag har nåt superstort behov bara..

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Skrivet av DeluxXxe:

Har varit sugen på en macbook air med M-cpu sen de släpptes 2020...

Vet inte om jag har nåt superstort behov bara..

Köp en äldre begagnad då är mitt tips. M1 fungerar utmärkt fortfarande, har ingen anledning att uppgradera med mitt användningsmönster.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Ordinarie pris igen

€61,99 med McAfee + Automatisk förnyelse fortfarande.

(12 Mois + McAfee, Renouvellement automatique)