Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

kom batterier och bms idag, 50kwh som utökar befintliga 10kwh.
<Uppladdad bildlänk>

Intressant, hade varit kul att läsa om du beskrivit systemet någonstans.
50 KWh är inte fy skam

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Intressant, hade varit kul att läsa om du beskrivit systemet någonstans.
50 KWh är inte fy skam

nej tyvärr inte än, det kommer bli en beskrivning under tråden "vad gjorde du smart senast" när allt är inkopplat vilket bör vara på Torsdag.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Ny gräsklippare

Permalänk
Skrivet av THB:

Nu kan jag smurfa mycket smurfar med min nya smurf med hög smurf.
<Uppladdad bildlänk>

Spec på den!

Skrivet av aragon:

Ett par nya hörlurar, det var dom som var närmast mina mobius lurar som knäckts, samt lite industri fläktar till serverns vattenkylning dom gamla höll i 11år med 24/7 drift eller rättare tre av fyra snurrade långsamare nu. Det får man ändå vara nöjd över då tidigare märken jag testat bara klarat enstaka år.

<Uppladdad bildlänk>

Samt en bild monterade, så får jag även visa min fina mix av server och maskiner 😉

<Uppladdad bildlänk>

Vad består din server av och de andra i din rack? Vilken hastighet kör du på ditt internet?

Skrivet av Odegarden:

Well sambon ville ha en större skärm för jobb, jag såg chansen och tog den. 42” LG Oled C2, 5200kr. Min första oled och fy fasen vilken bild! Ska sälja den gamla skärmen kan vi nog få ner ”totala” priset till 4000kr, helt ok!

<Uppladdad bildlänk>

Är de i miniatyr eller är det bara perspektivet som gör så?

Permalänk
Medlem

Hängde med grabben in i en comic shop och fyndade mina 3 mest sönderbläddrade uncanny xmen från 80talet 😃

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Fick hem dessa idag. Lite tillbehör till PS5:an (köpta på rea hos Webhallen). Behövde mest en lite längre laddkabel (den är på 3,6m), men slängde med dessa också, inte fel med ett extra par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Fick hem dessa idag. Lite tillbehör till PS5:an (köpta på rea hos Webhallen). Behövde mest en lite längre laddkabel (den är på 3,6m), men slängde med dessa också, inte fel med ett extra par.
https://i.imgur.com/goNOxQL.jpg

"Gaming cable" LOL

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Bästa produkten alla kategorier. Hatar när saker glider runt på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

"Gaming cable" LOL

Ursäkta om jag är trög. Men vad är kul med att det står "Gaming Cable" på förpackningen?

Personligen bryr jag mig inte ett skit vad dom skriver dit för "sälj ord", fyller produkten mina behov och säljs till vettigt pris så får det stå vad det vill. Det var en av dom billigare (120kr) kablarna jag hittade med den längden, som verkade vara av hyfsad kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

<Uppladdad bildlänk>

Haha! Köpte identiska, till och med antalet i helgen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Dreijer:

Haha! Köpte identiska, till och med antalet i helgen.

Brukar alltid ha sådana hemma. Sätter på köksluckorna alltid när jag flyttar till ny lägenhet, för det fattas alltid.

Ett tips är att även köpa ett paket av tassar från Jysk. De minsta svarta är lite gummiaktiga som jag har satt på mina högtalare som står på skrivbordet. blir det inte trä mot trä. Bra med mattan man kan klippa till som man vill också.
https://jysk.se/vardagsrum/mobelvard-och-tillbehor/mobeltassa...

Edit: Om de inte har gjort om paketet nu, ser inte exakt ut som mina jag köpte. Så kolla om de är gummiaktiga.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Dricker inte själv kaffe men de som gör verkar tycka att de här är bra, så nu är jag med en sån.

Permalänk
Medlem

Ny mus och skrivare/scanner.

Pulsar Zywoo The Chosen Medium Wireless Vit (Inte hunnit prova den än)
Brother DCP-1610W

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Spec på den!

Vad består din server av och de andra i din rack? Vilken hastighet kör du på ditt internet?

Är de i miniatyr eller är det bara perspektivet som gör så?

Oh det är perspektivet!! Men var rädd för att 42” skulle vara FÖR stort, det är stort för en ”skärm” men inte så farligt.

Permalänk
Medlem

Guns n Roses- pussel på Bengans. Den ska pusslas, ramas in och hängas i trappen.

Om de ser bra ut, och lämpar sig, så ska de få bli ett collage på insidan av toadörren.

Taveltryck - den ska hängas intill mina cans

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Ny laptop och lite mer lagringsplats för data.

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB | RTX 5070 Ti | OLED
WD Black SN7100 4TB Gen 4

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Nu blir den lilla bilen glad. Nya skivor och nya klossar så passade jag på att byta vätska när jag ändå var i farten.

Den skarpsynte kan se att det saknas en svets på en av rör förstärkningarna på det längst bort, får väll sätta en loppa där sen. tog 2 då de var billigast på biltema och de håller ungefär 5 år och sedan så måste man börja laga och ha sig som aldrig håller länge, kan vara skönt att bara ha ett nytt att slänga på.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

En ny golvfläkt.

Permalänk
Medlem

En Chord Mojo 2 dac/amp som de nu säljer för 4690kr istället för normalen på 6k. Har haft ögonen rätt länge på den här och till det nypriset fick det bli att slå till. Ska få dubblera som dac/amp då jag sittet vid datorn förutom vardagslyssnandet då man är på vift.

Nummer två är ett par stängda over ears Neumann Ndh20. Stod och lyssnade en bra stund i butiken innan jag slog till. Alltid nån slags gamble men jag gillade vad jag hörde så håller tummarna. Var eg ute efter ett par focals i samma segment men de ville de inte plocka upp för provlyssning och vill de inte tjäna pengar så ska de såklart slippa. Dessa var dessutom nästan 2.5k billigare än Focalsen så...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tag i ett Asus RTX 5090 Astral OC till ett rimligt pris. Fantastiskt kort som osar kvalité, välbyggt och många små fina detaljer som gör helheten.

Förhoppningsvis ger det god prestanda under ett par år framåt

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ursäkta om jag är trög. Men vad är kul med att det står "Gaming Cable" på förpackningen?

Personligen bryr jag mig inte ett skit vad dom skriver dit för "sälj ord", fyller produkten mina behov och säljs till vettigt pris så får det stå vad det vill. Det var en av dom billigare (120kr) kablarna jag hittade med den längden, som verkade vara av hyfsad kvalitet.

Den tål hårda tag xD

Permalänk
Medlem

En LG G4 65” från Inet Megaklick, sitter en Hue Play strip bakom.

Permalänk
Medlem

Hyundai Elantra N med manuell låda. Tekniskt sett så är det vår nya bil, men frun är definitivt den primära användaren. Har faktiskt inte ens provkört än.

Permalänk
Medlem

En airfryer och lite mer lagring till datorn blev det under Amazon Prime dagarna

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny platta till grabben när dom hade bra pris på Samsung.se

Permalänk
Medlem

En trave skivor.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Plockade upp en uppsättning vinterhjul till kommande bilen

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Självklart måste man köpa något gott när man är ute och flyger!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem

Rim och reson rymdes inte i bilen efter hjulen var inlastade och jag hade tidigare under dagen besökt Heatland och köpt en ny putter, så det råkade bli ett demoex av något där villhovet varit stort.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Renault Scenic E-Tech - Techno First Edition (elbil)
WLTP på 620 km och all utrustning minus soltak och dragkrok. Pärlemovit, syns inte riktigt på bilden. Använder Google Automotive vilket är flera steg upp mot VW egna system som jag hade i min förra Cupra Born.