Nya Galaxy Fold 7 är företagets tunnaste hittills

Permalänk
Melding Plague

Nya Galaxy Fold 7 är företagets tunnaste hittills

Med 8,9 mm i hopvikt läge är nya Fold 7 nästan lika tunn som Iphone 16 Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte tunnhetshetsen. Ge mig en lite tjockare telefon med bättre batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Förstår verkligen inte tunnhetshetsen. Ge mig en lite tjockare telefon med bättre batteritid.

Enkelt att bära med en powerbank om telefonen är tunn

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Shiftypants:

Herregud ja. Hade utan problem kunnat leva med samma tjocklek som Fold 6, fast med större batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Enkelt att bära med en powerbank om telefonen är tunn

Härligt, skapa arbiträra problem så vi får spendera mer för att lösa det

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kunde bara gjort den lite tjockare istället med inbyggd penna och större batteri.
Hoppas de har en ultra på G som faktiskt är en förbättring, den får även gärna ha en laptop gpu 5000 serie i sig när de ändå håller på med steam os support...

Permalänk
Medlem

Var nöjd med min Flip6 tills skärmen började bli jobbig, fick lämna på garantiärende efter 4 månader för skärmen innuti hade lossnat och klickade vid vissa punkter. Sålde direkt när jag fick tillbaka telefonen.

Permalänk
Musikälskare

Ploj

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Saknat min fold 3 sen dagen den gav upp men väntar nog en generation till.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Så 8.9 mm för fold men flip får fortsatt dras med tegelstenslooken.. bah! (13.7 mm .. -1.2mm men går ju ändå fetbort).

Permalänk
Medlem

Gillar Flip mer än Fold. Kanske blir en sån nästa gång. Påminner om flip-telefonerna innan smartphones kom. Samsung SGH-E330 är min favorit genom tiderna.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Samsung ägnar sig åt en väldigt kreativ form av mätning av tjockleken när de ignorerar kameramodulen som ser ut att sticka ut flera millimeter. Speciellt på en telefonmodell som man inte kan ha skal på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Samsung ägnar sig åt en väldigt kreativ form av mätning av tjockleken när de ignorerar kameramodulen som ser ut att sticka ut flera millimeter. Speciellt på en telefonmodell som man inte kan ha skal på.

Varför skulle man inte kunna ha skal på den?

Finns 4st på Samsungs hemsida, lär väl komma från andra skal tillverkare också
https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/all-mobile-acce...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Gillar Flip mer än Fold. Kanske blir en sån nästa gång. Påminner om flip-telefonerna innan smartphones kom. Samsung SGH-E330 är min favorit genom tiderna.

https://xphone24.com/foto/samsung_e330.png

Nu gav du mig en fin nostalgitripp Saknar "dum"telefoner från den tiden.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nu gav du mig en fin nostalgitripp Saknar "dum"telefoner från den tiden.

Haha Jack Bauer i serien 24.. höll mer i sin flip mobil än sin pistol

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Meh, tycker det är kul med innovation och slå nya rekord, det kan i sin tur också leda till bättre batterier. Medan vi fortsatt kan köpa billigare telefoner som har dubbel så lång batteritid eller mer

Permalänk
Medlem

Kan någon snälla förklara vitsen med fold, flip och allt vafan det nu heter? Varför?

Permalänk
Skrivet av totte1015:

Kan någon snälla förklara vitsen med fold, flip och allt vafan det nu heter? Varför?

Det jag uppskattar med min Fold är den större skärmen under spelande, men särskilt under läsande och surfande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

För mig på Fold6: Media på den stora skärmen. Sen kan man multitaska och använda den till 10 gånger mer än vad jag gör men det är det primära för mig.

Hade gärna haft 200mp-kameran men är riktigt nöjd med min. Kommer nog inte kunna köpa 512GB-Fold7 för ~12k inkl Buds under hösten efter lansering heller (som jag gjorde med Fold6), inte ens vid Black Friday eller annna rea, tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag vill ha stor skärm när jag surfar men jag vill inte ha cargo pants bara för att kunna bära mobilen i fickan. Trodde inte det behövde förklaring...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Sugen på att testa Fold. Sitter på iPhone. Också coolt med Dex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Är inne på min andra foldable nu, började med en OnePlus Open som sedan vart utbytt till Fold6, kommer inte köpa en fold igen på några år, haft en hel del problem med den inre skärmen, oneplus fick pixelstreck och samsung får svarta fält. Väldigt tråkigt, tack och lov har jag haft försäkring som täckt bägge gångerna men det känns lite som att tekniken inte riktigt är där än för att det ska fungera i längden. Annars är hårdvaran riktigt grym och telefonen är en riktig arbetshäst.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | CPU: Intel 11600K | Ram: 32gb ddr4 3200mhz | GPU: RX6600 8gb | Nvme1: WD Black SN850X 1tb | Nvme2: Crucial P2 2tb | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Skrivet av no-heat:

Är inne på min andra foldable nu, började med en OnePlus Open som sedan vart utbytt till Fold6, kommer inte köpa en fold igen på några år, haft en hel del problem med den inre skärmen, oneplus fick pixelstreck och samsung får svarta fält. Väldigt tråkigt, tack och lov har jag haft försäkring som täckt bägge gångerna men det känns lite som att tekniken inte riktigt är där än för att det ska fungera i längden. Annars är hårdvaran riktigt grym och telefonen är en riktig arbetshäst.

Samma sits, men det är ju ändå grymt intressant att det fortsatt är så stora problem med skärmarna.

Kan ju tycka att man borde satt tekniken efter 7 generationer…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Synd att de använder samma kamerasensor som i S25, inte riktigt i topp.

Permalänk
Medlem

Ser ju cool ut! Tycker det är trevligt att ha tunnare men framförallt lättare telefoner. Har ju iaf samma kapacitet som Fold 6 vilket ändå är ganska imponerande.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Synd att de använder samma kamerasensor som i S25, inte riktigt i topp.

Själv tycker jag det är synd att de gick på S25 istället för något äldre som inte kräver en så groteskt stor kamerabump, alla telefoner behöver inte ha alla features och i Foldens fall är det väl att man lätt kan bära med sig en surfplatta som är hela USP:en. Proffsfotografer väljer nog oavsett en annan telefon eller en riktig kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Samma sits, men det är ju ändå grymt intressant att det fortsatt är så stora problem med skärmarna.

Kan ju tycka att man borde satt tekniken efter 7 generationer…

Det är inget fel på tekniken i sig, Det är oftast fel på hur folk använder telefonen.
90% av alla flip/fold som har problem med inre skärmen har det för att telefonen har tappats.(Jag lagar dessa dagligen)

Det jag inte gillar med Samsungs marknadsföring är att "Den inre skärmen tål mer eftersom telefonen är ihop vikt när den tappas"
Detta är ren bullshit då det finns så mycket så rörliga delar i gångjärnet som tar sönder skärmen ifrån insidan när telefon tappas.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Finns det någon som verkligen köper dessa vikbara telefoner? Har hittills inte stött på någon som har det.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Själv tycker jag det är synd att de gick på S25 istället för något äldre som inte kräver en så groteskt stor kamerabump, alla telefoner behöver inte ha alla features och i Foldens fall är det väl att man lätt kan bära med sig en surfplatta som är hela USP:en. Proffsfotografer väljer nog oavsett en annan telefon eller en riktig kamera.

För mig är det definitivt en dealbreaker med en "dålig" kamera. De bästa mobilkamerorna är definitivt idag så bra att jag ibland struntar i att ta med systemkameran och superzoomen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

För mig är det definitivt en dealbreaker med en "dålig" kamera. De bästa mobilkamerorna är definitivt idag så bra att jag ibland struntar i att ta med systemkameran och superzoomen.

Ja vi gör alla olika saker, jag tycker bara det är tråkigt att det inte går att få en flaggskeppstelefon som inte vänder sig mot fotografer och behöver gigantiska utstickande kameror. Tänker att en telefon som Fold borde vända sig mer mot produktivitetsanvändare och då är det onödigt att lägga på en kamera som gör telefonen mer än 50% tjockare än annars.

För mig duger flaggskepp från 5-6 år tillbaka fint och den kvalitén bör man kunna uppnå utan speciellt mycket utstickande kameror.