Razer avtäcker spelmusen Deathadder V4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naabitius:

Är telekinesi inblandat när du använder datorn? 😅

Va?!? Menar du att man ska använda händerna? Git gud

EDIT OT: tycker det är synd att de slutat med ladd-docka dock, en av de bästa features de haft på möss; att alltid börja med en fulladdad mus är amazing (har aldrig kopplat sladd till min DA V2 pro eller till min Naga PRO)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

De ser bekväma ut men har nyss införskaffat mig kanske den bästa musen jag någonsin ägt - Logitech G Pro X Superlight 2 DEX. Första musen jag tom. tar med mig till jobbet.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ronz:

Lika dålig som ungefär alla andras programvaror. Logitech är inte bättre. De kinesiska high-end mössen har dock börjat använda webb-baserad programvara vilket är nice.

Än så länge (ett par månader) kan jag klart konstatera att G Hub funkar bättre än Synapse, men YMMV såklart.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Varför har Razer slutat med deras pulserande gröna-ton på Razer-loggan och skrollhjulet? som dom hade på V2 t.ex.
Känns som dom tappat deras identitet lite och blivit tråkiga.

Dagens hype för gamingmöss är låg vikt, och då får RGB inte plats i budgeten!

Permalänk
Medlem

Jag har kört med en Viper V3 Pro i ungefär ett år nu. Klart den bästa musen jag använt till spel. Hade en Logitech G Pro som började dubbelklicka innan. Synapse har väl blivit bättre nu än tidigare, men jag sätter upp inställningarna jag vill ha och bara avinstallerar Synapse. Använder inte mjukvaran till något annat.

Permalänk
Medlem

skitbra med 11 miljoner DPI, synd bara att SPELUTVECKLARNA/WINDOWS FORTFARANDE BARA HANTERAR 500 DPI.......................................................................

Permalänk
Skrivet av Minnels:

Senast jag köpte en mus var när Overwatch var nytt och då kostade min zowie 600kr om jag minns rätt. Det var i den övre prisklassen på den tiden. Tänkte för ett par månader sedan att det kanske är dags för ett nytt pekdon men efter att ha sett priserna så la jag ner den tanken. Allt vettigt verkar kosta över 1000kr nu för tiden om inte det dubbla. Sen kanske det är lite att kasta sten i glashus eftersom jag köper tangentbord för över 2000kr men man har ju inte råd till allt man vill ha när det är dyrt.

Bara ägt en Razer och som många andra så upplevde jag dubbelklick och extra scrolling åt både ett och två håll så har aldrig rört märket igen. Trist att de inte verkar ha fixat det hela på så många år. Bygger inte förtroende.

Jag håller med om att priserna dragit iväg som satan.
Men 600:- var inte "övre prisklassen" 2016.. Fanns möss för över 1000:- då också.

Idag är vi ju dock över 2000:-. På vissa toppmodellen (går ofta att hitta billigare efter kort tid dock).

OT: Jag har hoppat mellan Razer och Logitech under många år. Men har nu gått tillbaka till Logitech igen. Jag blev så leds på Synapse, bland annat, och kvaliten på mössen (och tangentbord).

Så nu kör jag tangentbord, mus, hörlurar och högtalare/sub (g560) från Logitech. Upplever även att Logitechs grejer bättre confar via bluetooth med Linux (dessutom har de officiellt stöd för Mac, vilket inte Razer har). Jag sitter mest i Windows hemma, men kopplar ibland in ubuntu-laptopen i skärmen via usb-c, då är det smidigt att ha Bluetooth på både tangentbord och mus som sekundär-uppkoppling.

Har haft två Razer-möss som rakt av jävlats att hålla uppkoppling via bluetooth i Ubuntu, trots handpåläggning.

Permalänk

Den är säkert kanon, då razers tidigare sensorer ansågs vara bland de bästa. Men om du är sugen på ny mus, så har många konkurrenter dykt upp och på många sätt kört om razer, zowie och logitec.
Min absoluta favorit de senaste åren är helt klart Lamzu (Maya X). Jag tror t.ex. aldrig jag kommer använda någon kringutrustning som kräver sin egen bloatware (synapse i det här fallet, som är riktigt jävla kass).
Både mitt tangentbord (wooting) och min mus (lamzu) nöjer sig med ett webinterface, och det räcker med att ställa in prylen där en gång och sen glömma.
Sen är ju mus typ 80% preferens av vad som "ligger bra i handen", och jag har inte gillat deathadder-formen alls tidigare.
Men tips till er som är sugna på ny mus: kolla runt lite, för många av alternativen som är lika bra eller bättre är samma pris eller billigare och du slipper troligen skitprogram som synapse i din windowsinstallation. Det finns några riktigt nördiga spelmuskanaler på YT där man kan bredda sina vyer.

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, kommer väl inte köpa nån då jag nyss köpt en V3.

Till de som klagar på Synapse, installera det inte då, jag kör aldrig med extraprogram för musen och det fungerar fint.

Har haft Razer till och från sen den första Boomslang kom, tycker dom håller bra, någon har säkert gått sönder men då har det nog varit mitt eget fel.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Har en Deathadder v3, stör ut min dac om den är inkopplad på moderkortet. Så sändaren får sitta i skärmen. Sen att man måste ändra något i registret för att slippa Razer synapse påtvingade installation gör att det aldrig blir en Razer till när jag byter nästa gång.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pekkasteele:

Till de som klagar på Synapse, installera det inte då, jag kör aldrig med extraprogram för musen och det fungerar fint.

Det går väl inte att ändra knapparnas funktion, eller hur RGB:n lyser, utan att installera synapse? Känns skumt att köpa en dyr mus och sen "handikappa" den.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Aldrig igen Razer, deras Synapse-mjukvara är så otroligt dålig.
Kör Logitech istället nu, och även om deras mjukvara inte är superbra så funkar den mycket bättre hittills.

För flera år sedan kanske. Synapse 4 är helt okej.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Sen att man måste ändra något i registret för att slippa Razer synapse påtvingade installation gör att det aldrig blir en Razer till när jag byter nästa gång.

Eh vad då för nån ändring? Aldrig gjort nåt i registret och har haft typ 6+ Deathadders från original till V3 - aldrig någonsin installerat synapse.

Gällande kvalité så de första åren var definitivt skrot, tror jag bytte med 1-2 års mellanrum där musknapparna konsekvent började ge upp och sluta klicka/släppa på måfå. Men sen elite för 10 år sen eller vad det nu är så tycker jag dom har varit betydligt bättre.

Kör på en v3 idag tog ett tag att vänja sig med nya formen... Tycker dom tappat lite där. Definitivt fortfarande bättre än Logitechs former dock, dom är ju för barn händer.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av krEJZi:

För flera år sedan kanske. Synapse 4 är helt okej.

Nej, även fyran var horribelt dålig för ett par månader sedan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, även fyran var horribelt dålig för ett par månader sedan.

Kört 4an sedan betan, rätt länge nu utan ett enda problem. Visst de drar typ 280 RAM eller något men idag när man har typ 32GB eller mer så känns de inte som en big deal.

Tycker snarare Razer ligger i framkant för de har många bra genomtänkta användbara funktioner. Det kan vara småsaker som typ att välja att ens dongle till musen bara ska lysa när batteriet är lågt, inte hela tiden eller att man kan koppla profiler till spel och det byter auto när man startar och stänger spelen..

Många av de nyare mindre företagen har knappt något mjukvara alls. Typ Pulsar, Vaxee, Lamzu, Zowie, finalmouse. Där får man typ sätta 8k HZ som drar en massa batteri och köra de hela tiden eller sitta och öppna appen/webbsidan och slå av och på manuellt varje gång man ska spela och slutar spela.

Kommer ihåg ett par år sedan, tror jag körde steelseries tangentbord och den kunde inte ens släcka ned RGB när man gick ifrån datorn och fick typ sova med upplyst tak och där hade Razer redan en funktion för det.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Finns massor av möss som använder sig utan AA/AAA batterier?
Sedan är detta en high-end competative produkt. Vikten minskar och ska minska för att minimera så många hinder som möjligt.
Finns gott om tyngre möss om man vill ha sådant.

Har du några bra tips på gamingmöss släppta 2025 med aa/aaa?

Jag har nu Razer Deathadder v2, Logitech G305 och G603, alla är klockrena. Och man kan byta ut batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det går väl inte att ändra knapparnas funktion, eller hur RGB:n lyser, utan att installera synapse? Känns skumt att köpa en dyr mus och sen "handikappa" den.

Knapparna ändrar jag själv i spelen bara, sen kan jag ju inte göra macron, men det använder jag aldrig. Jag styr all min RGB med OpenRGB bara!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av krEJZi:

Kört 4an sedan betan

Japp, har kört synapse I många år då jag alltid gillat deras möss, men jag gav upp nu och bytte.

Skrivet av pekkasteele:

Knapparna ändrar jag själv i spelen bara, sen kan jag ju inte göra macron, men det använder jag aldrig. Jag styr all min RGB med OpenRGB bara!

Hade det räckt för mig hade det kunnat vara en lösning, absolut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Lika dålig som ungefär alla andras programvaror. Logitech är inte bättre. De kinesiska high-end mössen har dock börjat använda webb-baserad programvara vilket är nice.

Aldrig, men det är vad sensorn klarar. Teknik utvecklas och blir bättre. Är inte det bra?
Den är bättre även vid lägre dpi än äldre generationer.

Du köper fel produkt. Den är inte till för dig helt enkelt.

De har fortfarande produkter med RGB-ljus. Men denna mus inriktar sig till high-end competative segmentet och där vill man inte ha sådant.

Själv har jag haft flertalet Razer produkter utan problem. Däremot har jag haft problem och skickat tillbaka flera Logitech produkter.

Har du ens läst nyheten? De optiska brytarna är till för att undvika dubbelklick problem, även med scrollhjulet och ojämnt scroll.
Logitech har haft massor av problem med dubbelklicka i deras mekaniska brytare. Logitech är varken sämre eller bättre.
Rent tekniskt är Logitech sämre. Sen handlar det mycket om otur och tur. Razer och Logitech är båda stora företag som riktar sig till den stora massan. Med den enda skillnaden att Razer pushar den tekniska biten.

Finns massor av möss som använder sig utan AA/AAA batterier?
Sedan är detta en high-end competative produkt. Vikten minskar och ska minska för att minimera så många hinder som möjligt.
Finns gott om tyngre möss om man vill ha sådant.

Precis lika kass som alla andra stora märken. Ibland har man tur, ibland otur. Sedan varierar det mellan produkter. Produkt C kanske har mer problem än produkt B. Medans produkt A är nästan felfri över tid. Varierar så hos alla företag.

Nej jag är ingen Razer fanboy. Bara trött på gammalt tjat som inte helt stämmer. Jag äger en Razer produkt just nu men den använder jag knappt.

Är du rolig eller? jag har kört Deathadder sen 2007, varken V3 eller V4 av deathadder tilltalar mig då de plockat bort knapparna.

Köper att det gör det på Essential modellen men på den fullfjädrade modellen är det väl inte för mycket begärt att ha 5 knappar som man kan byta vad de gör eller? 3 är på tok för lite.

Min nuvarande V2 är från 2021 och fungerar felfritt, men har en till på lager nu hoppas jag klarar mig många år framöver.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Älskar att det i alla trådar om att Razer släpper produkter dyker upp dessa "superförsiktiga" personer som ätit sig igenom 100 000 Razer produkter som alla uppvisat samma fel gång på gång. samtidigt sitter jag med att endast en av mina Razer-produkter någonsin gått sönder; en begagnad deathadder vars scroll-hjul började slira.
Inget av de övriga tangentbord, möss, eller headset jag haft har annars gått sönder (annat än att konstläder slits efter ett par år)

Jag har haft tre Razer-möss. Samtliga fick problem med oönskade dubbelklick inom 3-12 månader.

Jag har haft ett Razer-tangentbord. Hela tangentbordet kunde knaka och tangenterna gnissla och vissa blev tröga att trycka på efter typ 18 månader.

Mjukvaran lämnade även en hel del att önska.

Dock är dubbelklickproblem jättevanligt idag. Jag har haft det problemet med Corsair och Logitech också. Den gemensamma nämnaren i samtliga fall är dom där j-vla Omron-switcharna som förstör större delen av marknaden för möss idag. Kommer aldrig någonsin köpa en mus med Omron-switchar igen och jag rekommenderar ingen annan att göra det heller. Av 6 möss med Omron-switchar har samtliga haft detta problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Eh vad då för nån ändring? Aldrig gjort nåt i registret och har haft typ 6+ Deathadders från original till V3 - aldrig någonsin installerat synapse.

Gällande kvalité så de första åren var definitivt skrot, tror jag bytte med 1-2 års mellanrum där musknapparna konsekvent började ge upp och sluta klicka/släppa på måfå. Men sen elite för 10 år sen eller vad det nu är så tycker jag dom har varit betydligt bättre.

Kör på en v3 idag tog ett tag att vänja sig med nya formen... Tycker dom tappat lite där. Definitivt fortfarande bättre än Logitechs former dock, dom är ju för barn händer.

https://scottiestech.info/2023/04/11/stop-razer-synapse-insta...

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Är du rolig eller? jag har kört Deathadder sen 2007, varken V3 eller V4 av deathadder tilltalar mig då de plockat bort knapparna.

Köper att det gör det på Essential modellen men på den fullfjädrade modellen är det väl inte för mycket begärt att ha 5 knappar som man kan byta vad de gör eller? 3 är på tok för lite.

Min nuvarande V2 är från 2021 och fungerar felfritt, men har en till på lager nu hoppas jag klarar mig många år framöver.

De har redan en mus med flera knappar. Naga.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag har haft tre Razer-möss. Samtliga fick problem med oönskade dubbelklick inom 3-12 månader.

Jag har haft ett Razer-tangentbord. Hela tangentbordet kunde knaka och tangenterna gnissla och vissa blev tröga att trycka på efter typ 18 månader.

Mjukvaran lämnade även en hel del att önska.

Dock är dubbelklickproblem jättevanligt idag. Jag har haft det problemet med Corsair och Logitech också. Den gemensamma nämnaren i samtliga fall är dom där j-vla Omron-switcharna som förstör större delen av marknaden för möss idag. Kommer aldrig någonsin köpa en mus med Omron-switchar igen och jag rekommenderar ingen annan att göra det heller. Av 6 möss med Omron-switchar har samtliga haft detta problem.

Tror aldrig jag läst om någon som haft dubbelklick med Omron Opticals som är väldigt vanliga idag på nya möss. Väldigt go brytare.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Köpte min första riktiga gaming-mus 1999, en razer boomslang 2000. Kostade 1000 kr och var hemskt mycket pengar då. Man kanske skulle testa Razer igen bara för att

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

När fasen har man behov av 45000 DPI....

För dom som tycker att en musmatta stor som ett frimärke är för stort.
Dvs inte för mig själv och andra som kör mellan 400 och 1200dpi och då 98% tiden med 800dpi.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Gillar formfaktorn på många Razer möss, kör en deathadder v2 x sedan några år tillbaka till macbooken. Har fungerat hur fint som helst, har aldrig installerat deras programvara och endast kört via blåtand så räcker gott för mina ändamål men vid nästa stationära bygge är jag sugen att testa en annan version. Kanske denna.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Charles Finley:

Har du några bra tips på gamingmöss släppta 2025 med aa/aaa?

Jag har nu Razer Deathadder v2, Logitech G305 och G603, alla är klockrena. Och man kan byta ut batteriet.

Kolla "hyperspeed" modellerna från Razer. De kör AA batterier om ja inte missminner mig helt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

2000:- för en datormus (!)
Aldrig på en söndag!

500:- får räcka. Måste vara enorm också.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Kolla "hyperspeed" modellerna från Razer. De kör AA batterier om ja inte missminner mig helt.

Yes har en sådan redan, DeathAdder V2 X HyperSpeed. Asbra. Kanske får köpa en Basilisk V3 X HyperSpeed också då...

Permalänk
Medlem

45000 DPI när de som tar fps-spel seriöst sällan går över 800 DPI...