Steam drar igång Games Made in Sweden-rea!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Steam drar igång Games Made in Sweden-rea!

Just nu kör Steam en temavecka tillägnad svenska spelstudior, där mängder av titlar skapade av utvecklare i Sverige säljs till rabatterade priser. Rean hostas i samarbete med branschorganisationen Swedish Games Industry och innehåller både klassiker, indiepärlor och nyare storsatsningar. Bland annat V Rising, Vermintide, Payday 2, Orten Was The Case och Core Keeper har fått reducerat prislapp.

Kampanjen hittar du här: Games Made in Sweden

Passa på att fynda och stötta svensk spelutveckling och tipsa gärna i tråden om dina favoriter! Kanske har du ett gömt guldkorn du tycker fler borde upptäcka? Finns det några andra svenska titlar som inte är med i rean som du tycker folk borde ta en titt på? Dela med dig i tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Kampanjen hittar du här: Games Made in Sweden

https://store.steampowered.com/sale/GamesMadeInSweden2025 verkar vara en bättre länk

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag kickade på den resan igår... Det verkar som att inte alla spell finns med. Little Misfortune är inte med i alla fall.

Permalänk
Medlem

Och såklart ska kommande spel se mest intressantast ut. 😅

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det mesta var "comming soon" eller "to be announced" sist jag kollade idag.

Permalänk

Svensk-utvecklat RTS/village-builder. Inte släppt än men det finns ett demo att testa.
https://store.steampowered.com/app/2276800/Goblin_Colony/

Permalänk
Medlem

Verkar vara mycket som inte är med. Generation Zero är t.ex. inte med i rean.

Permalänk
Medlem

Alltså är det world wide? Eller är det bara vi svenskar som får se denna rean ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

En gång i tiden skulle jag tänkt härliga sommar när jag såg bilden de har i bakgrunden, nu är det Allergi och fästingar istället...

Permalänk
Medlem

Det är väl bara jag, men klippan till höger ser mer ut att komma från Medelhavet än Sverige. AI FTW.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz - 16GB Ram - GTX 970 4GB - TrackIR 5 - Virpil Mongoost-50 HOTAS - MFG Crosswind Pedals

Permalänk
Medlem

Det var kul men väldigt ofärdigt när jag testade för några månader sen. Det har en lång väg kvar, men potential att bli ett kul LAN-spel om inte annat.

Visa signatur

CPU: 9800X3D GPU: RTX 4080 Super Moderkort: ASUS Rog Strix B650E-F
RAM:
G.Skill 32GB DDR5 CL30 @6000Mhz Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: Corsair RM1000x SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB
Skärm:
AOC Agon AG271QG 27" G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Verkar vara mycket som inte är med. Generation Zero är t.ex. inte med i rean.

Det är väl närmast gratis ändå. Sverige är dåliga på spelutveckling det är det enda intressanta i modern tid.

Långt ifrån optimerat eller buggfritt men synth 80-talsstämningen i de svenska miljöerna är klockren. Du ska helst ha gjort lumpen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är väl närmast gratis ändå. Sverige är dåliga på spelutveckling det är det enda intressanta i modern tid.

Långt ifrån optimerat eller buggfritt men synth 80-talsstämningen i de svenska miljöerna är klockren. Du ska helst ha gjort lumpen

Vi har nog lite olika definition på "närmaste gratis", själv tycker jag inte att över 280kr (24.99€) för ett 6 år gammalt spel är "närmaste gratis". Spelet har dock sålts för 4.99€ på rea tidigare, men det har inte blivit av att slå till på det. Men det är ingen brådska direkt, jag kan vänta till nästa gång det är på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Vi har nog lite olika definition på "närmaste gratis", själv tycker jag inte att över 280kr (24.99€) för ett 6 år gammalt spel är "närmaste gratis". Spelet har dock sålts för 4.99€ på rea tidigare, men det har inte blivit av att slå till på det. Men det är ingen brådska direkt, jag kan vänta till nästa gång det är på rea.

Ja precis har sett det därför 5 euro några gånger. Det är väl värt 25 euro eller det dubbla för min del

Ska nämnas jag är ingen steam fanboy utan jag har inga problem köpa från andra legala plattformar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sverige är dåliga på spelutveckling det är det enda intressanta i modern tid.

Det brukade inte vara så. Arrowhead, Avalance och DICE till exempel ligger i Stockholm (tillsammans med många fler) och i Göteborg har vi bland annat Ghost och MindArk. I Malmö har vi Massive och Frictional också.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Det brukade inte vara så. Arrowhead, Avalance och DICE till exempel ligger i Stockholm (tillsammans med många fler) och i Göteborg har vi bland annat Ghost och MindArk. I Malmö har vi Massive och Frictional också.

Jo men de släpper inget intressant. Kommersiellt är candy crush och Minecraft stora succeer dock men intresseklubben ger noll anteckningar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x