Iphone 17-familjen fastnar på bild

Permalänk
Melding Plague

Iphone 17-familjen fastnar på bild

Några månader innan lansering letar sig bilder på Iphone-atrapper ut på nätet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fram mot lansering. Det är dags att byta ut min 11 Pro Max och det kommer göras med en 17 Pro Max.

Permalänk
Medlem

Bytte från en 12 Pro Max till en 16 Pro Max via jobbet. Märker 0 skillnad. Apple brukade vara innovativa men allt som kommer med nya modeller är "ny AI" och "bättre spelprestanda" samt "bättre batteritid". Jag tror mobiltelefontillverkare kommer få minskad lönsamhet när folk kan behålla mobiler 4-5 år och inte byter 1-2 år som tidigare. Skulle aldrig falla mig in att som privatperson uppgradera förrän mobilen går sönder eller batteriet sjunger på sita versen (och batterier går ju att byta).

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Viking

Hoppas verkligen på att den orangea färgen kommer

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Ska byta till iPhone efter många androidår. Blir nog en 16 pro max när 17 släpps. Den nya ser ju förjävlig ut. Brukar föregående säsongen reas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hoppas verkligen på att den orangea färgen kommer

Måste ju matcha SweC liksom!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

Solid State batteri är det enda stora som jag ser Apple kan komma med, men det lär dröja. Resten är lite som en tv-tillverkare släpper en ny årsmodell av tvn.

Det positiva ser jag att den gamla SE mobilen mer försvinner, man kan av arbetsgivare bli tilldelad en mobil. Och nya SE version med stor display kan jag använda.

Permalänk
Medlem

Det enda som skulle kunna få mig att skaffa en Iphone är om även de billigare modellerna har 120 Hz-skärm.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det enda som skulle kunna få mig att skaffa en Iphone är om även de billigare modellerna har 120 Hz-skärm.

Kommer aldrig ske 120hz skärm på endast Pro är ju sjukt lätt sätt för Apple att får folk betala extra för Pro modellen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk

Designen vid kamerorna på Air och Pro känns inte iPhone. Snyggt var det inte.

Permalänk
Medlem

Riktigt fula, behöver uppgradera i år så det var ju synd. Får jämföra specs och kanske ta förra årets som såg lite bättre ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Skrivet av Felixark:

Kommer aldrig ske 120hz skärm på endast Pro är ju sjukt lätt sätt för Apple att får folk betala extra för Pro modellen.

Ryktet säger faktiskt att basmodellerna ska få 120 Hz i år.

Permalänk
Medlem

Kan det inte komma nån modell med mindre skärm? 5S var mitt intro till Iphone och jag saknar storleken. Är ingen stor videotittare på telefon.☎️

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Absolut ingen fan av den enorma kamerahus biten på 17 pro. Typ 50% är helt tom och meningslöst.
Varför inte bara göra som pixel typ och ha en smalare och mer streamlined än en enorm tom klump hm.

Permalänk
Medlem

Är det meningen att dom ska se begagnade ut? xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av strongliquid:

Kan det inte komma nån modell med mindre skärm? 5S var mitt intro till Iphone och jag saknar storleken. Är ingen stor videotittare på telefon.☎️

De gjorde de ju för folk skrek efter mindre modeller, men de sålde ju för jäkla dåligt så nog inget som kommer göra comeback igen.

Permalänk
Medlem

En lineup som ser intressant ut när det kommer till basmodellerna, får se vad priset landar på så kanske man slår till.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Ska byta till iPhone efter många androidår. Blir nog en 16 pro max när 17 släpps. Den nya ser ju förjävlig ut. Brukar föregående säsongen reas?

Skrivet av Fortitude:

Designen vid kamerorna på Air och Pro känns inte iPhone. Snyggt var det inte.

Skrivet av cracko:

Riktigt fula, behöver uppgradera i år så det var ju synd. Får jämföra specs och kanske ta förra årets som såg lite bättre ut.

Kan tyvärr inte annat än hålla med, dom ser för djävliga ut!

Nu är det ju inte en officiell källa, så man kan hoppas att där är någon med vett nog hos apple som som säger "skärpning".

Oavsett så kommer dom att sälja på status...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Folk kommer köpa oavsett gnälltråd!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Bytte från en 12 Pro Max till en 16 Pro Max via jobbet. Märker 0 skillnad. Apple brukade vara innovativa men allt som kommer med nya modeller är "ny AI" och "bättre spelprestanda" samt "bättre batteritid". Jag tror mobiltelefontillverkare kommer få minskad lönsamhet när folk kan behålla mobiler 4-5 år och inte byter 1-2 år som tidigare. Skulle aldrig falla mig in att som privatperson uppgradera förrän mobilen går sönder eller batteriet sjunger på sita versen (och batterier går ju att byta).

De har som redan räknat in genom ett typ dubblera priserna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har en 11 idag så blir att byta. Som tur är får man telefon via jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

En lineup som ser intressant ut när det kommer till basmodellerna, får se vad priset landar på så kanske man slår till.

Priset blir mer än en bättre begagnad bil som vanligt, eller ett par månadshyror. En ordentlig fylla i 2 månader. En bra speldator kan man också få. Kan ge mer exempel om du vill. Med andra ord jävligt dyr.

Permalänk
Medlem

Fy vilken gräslig design 🤢

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | GTX 750Ti 2GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

De skulle gjort en fuling med 17 air och kopierat pixel 9a's kamera design då hade den varit snyggare.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Blir en uppgradering från IPhone 13 till en 17 Pro Max mest för att jag vill ha större skärm. Den får hänga med 5 år efter det.

Numera är det väldigt marginella skillnader på all ny elektronik man köper då menar jag allt från GPU till Mobiler. Typ inte värt att uppgradera grabbens RTX 4060 till ett 5060.

Permalänk
Medlem

Tror jag kör vidare med min 14 Pro Max i åtminstone ett år till.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Du kommer ångra dig.

Jag gjorde det i alla fall och jag är fast med min 16 Pro ett år till.

Det är inte alls så slipat som man tror, navigeringen är en härdsmälta mellan appar och iOS26 är en brinnande dumpsterfire när det kommer till UX, kontrast, läsbarhet osv.

Problemet är att jag vill inte tillbaka till Google heller…

Edit.
…men kameran är grym

Skrivet av Honcol:

Priset blir mer än en bättre begagnad bil som vanligt, eller ett par månadshyror. En ordentlig fylla i 2 månader. En bra speldator kan man också få. Kan ge mer exempel om du vill. Med andra ord jävligt dyr.

Går att göra bra klipp vid release.
Priset för min 16 Pro landade på 8.000 utöver abonnemanget och det får väl ändå anses godkänt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Senaste 2 mobilerna har vart iphone, mer sugen på hoppa in i androidträsket igen då jag saknar några appar…

Permalänk
Medlem

I och med den förhållandevis svaga dollarn kanske priset ändå inte blir så förfärligt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Det är hög tid att uppgradera från min 14 Pro Max till en 17 Pro Max.