Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Nintendo Direct imorgon kl 15:00. Är en partner showcase så förvänta er inget från Nintendo. Själv hoppas jag på lite gratis Switch 2 patches Men gärna fler intressanta portar. Och kanske lite om Duskbloods.

https://www.youtube.com/live/gZoLrfLcIVg?si=i__HVoX0peXezIC

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är fullt investerad digitalt med allt vad det innebär i priser? Tycker inte spelen är så dyra då jag knappt hinner spela ut ett spel/månad.

Har ca 60st digitalt köpta spel sedan Switch 1.

Men men..

Har för det mesta spelat botw. Använt mig av Zelda notes och hittat alla shrines/koroks (sonen kallar som för bajsgurka). Det enda jag har kvar är ett antal dräkter.

Körde genom DLCerna, den med mini shrinen var kul.

Sista stora uppdraget kvar att göra är Master Sword trials. Började med den igår och hade en guide framför mig för jag minns från min förra playthrough (när botw släpptes) att det var pisssvårt. Men efter de första två levels märker jag att det är relativt enkelt. Så kör vidare utan guiden. Klarade det första och andra setet med levels utan att dö.

Kommer till det tredje och svåraste. Plöjer igenom det utan problem. Fram till sista leveln där den där jävla lyneln tar mig. Har aldrig fått till parryn på lynel. Guardians jämförelsevis är enkla med 9.5/10 shield blocks.

Hade varit så kul att ha klarat hela trialn i en sittning.. stängde av och blrjade köra ace attorney istället 😆

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Är det bara jag som är fullt investerad digitalt med allt vad det innebär i priser? Tycker inte spelen är så dyra då jag knappt hinner spela ut ett spel/månad.

Men men..

Har för det mesta spelat botw. Använt mig av Zelda notes och hittat alla shrines/koroks (sonen kallar som för bajsgurka). Det enda jag har kvar är ett antal dräkter.

Sista stora uppdraget kvar att göra är Master Sword trials. Började med den igår och hade en guide framför mig för jag minns från min förra playthrough (när botw släpptes) att det var pisssvårt. Men efter de första två levels märker jag att det är relativt enkelt. Så kör vidare utan guiden. Klarade det första och andra setet med levels utan att dö.

Kommer till det tredje och svåraste. Plöjer igenom det utan problem. Fram till sista leveln där den där jävla lyneln tar mig. Har aldrig fått till parryn på lynel. Guardians jämförelsevis är enkla med 9.5/10 shield blocks.

Hade varit så kul att ha klarat hela trialn i en sittning.. stängde av och blrjade köra ace attorney istället 😆

Köper bara fysiskt, om det går. Säljer vidare majoriteten när jag är klar. Spelar nästan gratis.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Men men..

Jag föredrar nedladdningsbara versioner framför fysiska spel, oavsett om till Switch, Xbox eller PC/Windows.

Köper bara fysiska spel i extrema fall, som tex. om de är extremt mycket billigare än den digitalaversionen, inte finns för viss region (tex. enbart i Japan), eller någon speciell samlarversion/utgåva (men då köper jag oftast också nätversionen).

Var så underbart nu med min nya Switch 2; räckte att logga in på mitt Nintendokonto så kunde jag lätt ladda ner alla mina spel och spela direkt. Mina (få) fysiska Switchspel har jag inte orkat att leta upp. Var verkligen glad och nöjd att majoriteten av mina Switchspel är nätversioner (även fysiska spel är digitala, så ogillar den benämningen i dessa sammanhang).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Ja, hoppas återigen på FF9 remake samt nytt Nier-spel haha

De 2 sista spelen verkade ändå nice

Octopath Traveler 0 , verkade vara att man också bygger städer. Hoppas det är åt Actraiser-hållet! Det hade varit magiskt!

Elliot-spelet får man testa demot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Köper bara fysiskt, om det går. Säljer vidare majoriteten när jag är klar. Spelar nästan gratis.

samma här, Nintendos egna spel likaså Apples produkter. Har brutalt bra andrahandsvärde.

Så snart du köpt ett digitalt spel är det värdelöst, ur aspeken att sälja det vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

<Uppladdad bildlänk>

Nintendo Direct imorgon kl 15:00. Är en partner showcase så förvänta er inget från Nintendo. Själv hoppas jag på lite gratis Switch 2 patches Men gärna fler intressanta portar. Och kanske lite om Duskbloods.

https://www.youtube.com/live/gZoLrfLcIVg?si=i__HVoX0peXezIC

Känns som man kanske hade lite högre förväntningar. Favoriten var när de la typ en hel minut på en campfire simulator... Nä men var väl några intressanta spel men inga måste köp direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Själv hoppas jag på lite gratis Switch 2 patches

Dragon Quest 3 HD-2D Remake gets a free Switch 2 update today.
As revealed during the Japanese version of the Nintendo Direct Partner Showcase presentation today, Square Enix‘s RPG will get a free update today for Switch 2 owners.

Permalänk
Medlem

Donkey Kong Bananza blev ju inte som förväntat… Sonen (6år) och dottern (8år) var taggade innan, precis som jag. Men dottern har spelat ca 30 min uppdelat på 2 ggr. Sonen kanske 1 1/2 timme uppdelat på 3 ggr. Båda två har själv tröttnat och velat stänga av helt eller velat spelat något annat. Jag har spelat 2-3h uppdelat på 2-3 ggr men fastnar inte heller för det. ”Oh, Banana” blir man galen på och man tröttnar rejält på att bara slå och slå. Får se om man gör ett nytt försök i höst eller om man säljer det.

Båda har t om spelat Kirby and the forgotten land demot mera och i längre stunder. Om och om igen 😅 Så när det släpps i slutet av månaden så tror jag inte de släpper det i första taget och vill spela Donkey kong.

Permalänk
Medlem

Jag absolut gillar Bananza mer än Odyssé.

Det var tacksamt att det kom så snart då Mario Kart gjorde mig extremt besviken.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Donkey Kong Bananza blev ju inte som förväntat… Sonen (6år) och dottern (8år) var taggade innan, precis som jag. Men dottern har spelat ca 30 min uppdelat på 2 ggr. Sonen kanske 1 1/2 timme uppdelat på 3 ggr. Båda två har själv tröttnat och velat stänga av helt eller velat spelat något annat. Jag har spelat 2-3h uppdelat på 2-3 ggr men fastnar inte heller för det. ”Oh, Banana” blir man galen på och man tröttnar rejält på att bara slå och slå. Får se om man gör ett nytt försök i höst eller om man säljer det.

Båda har t om spelat Kirby and the forgotten land demot mera och i längre stunder. Om och om igen 😅 Så när det släpps i slutet av månaden så tror jag inte de släpper det i första taget och vill spela Donkey kong.

Jepp, exakt samma med min son som är snart 5. Han har totalt tappat intresset för Bonanza efter bara nån timme. Kirby Forgotten Land är förmodligen det bästa spelet för barn i den åldern som de aldrig vill släppa, speciellt om ni också kör 2 player tillsammans. Riktigt quality time med barnen! Med den nya uppdateringen i slutet på månaden kommer även massa nytt material, ny story typ.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Nintendo sold 5.82m Switch 2 consoles worldwide in its first month of release and 5.63m copies of Mario Kart World, meaning the launch title has an attachment rate of around 97 percent.
https://www.eurogamer.net/almost-all-switch-2-users-have-boug...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag absolut gillar Bananza mer än Odyssé.

Det var tacksamt att det kom så snart då Mario Kart gjorde mig extremt besviken.

Samma sak här. 👍☀️

Nu har jag dock bara vuxna barn, och inte småbarn som så många andra här i tråden som verkar besvikna (om det kanske påverkar min uppfattning av spelet).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Pricing for the original Nintendo Switch™ family of systems and products will change in the United States based on market conditions, effective August 3, 2025. These include Nintendo Switch – OLED Model, Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite and select Nintendo Switch accessories.

Other Nintendo products, including certain Nintendo Switch 2 accessories, select amiibo, and the Nintendo Sound Clock: Alarmo, will also see adjustments.

Pricing for the Nintendo Switch 2 system, physical and digital Nintendo Switch and Nintendo Switch 2 games, as well as Nintendo Switch Online memberships, will remain unchanged at this time. However, please note that price adjustments may be necessary in the future.
https://www.nintendo.com/us/whatsnew/nintendo-switch-pricing-...

Börjar lite smått med prishöjningar på tillbehör så kommer nog resten snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Pricing for the original Nintendo Switch™ family of systems and products will change in the United States based on market conditions, effective August 3, 2025. These include Nintendo Switch – OLED Model, Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite and select Nintendo Switch accessories.

Other Nintendo products, including certain Nintendo Switch 2 accessories, select amiibo, and the Nintendo Sound Clock: Alarmo, will also see adjustments.

Pricing for the Nintendo Switch 2 system, physical and digital Nintendo Switch and Nintendo Switch 2 games, as well as Nintendo Switch Online memberships, will remain unchanged at this time. However, please note that price adjustments may be necessary in the future.
https://www.nintendo.com/us/whatsnew/nintendo-switch-pricing-...

Börjar lite smått med prishöjningar på tillbehör så kommer nog resten snart...

Iofs blir vi nog också drabbade. Men detta är the land of the tariffs.

Nintendo har nog inget val med tanke på allt är import till staterna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Nintendo JP varnar för att inte använda switch när det är för varmt eller kallt.
Finns inte överhettningsskydd?

Att använda Nintendo Switch eller Nintendo Switch 2 i en varm miljö kan göra att konsolen blir varm.
Använd den på en plats mellan 5 och 35 ℃ eftersom det kan orsaka funktionsfel.
Temperaturen har nyligen överstigit 35 ℃ i flera dagar. Var försiktig vid användning utomhus.
https://x.com/nintendo_cs/status/1951116935409860651

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nintendo JP varnar för att inte använda switch när det är för varmt eller kallt.

Att använda Nintendo Switch eller Nintendo Switch 2 i en varm miljö kan göra att konsolen blir varm.
Temperaturen har nyligen överstigit 35 ℃ i flera dagar. Var försiktig vid användning utomhus.

Det är standard, iPhone har 0 till 35 grader exempelvis och liknande varningar om man använder utanför de angivna värdena.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har sett detta sedan Switch kom ut. Ingen enhet mår bra av för hög värme och en konsol kan ju inte klocka ner sig lika lätt för då kommer spelen inte fungera som förväntat. Fläkten kommer ju kyla så gott den kan och sedan lär den stänga av sig. Bäst av undvika direkt sol och alldeles för höga temperaturer. Samt inte ha den inkopplad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Vill tipsa om Nintendos game voucher, för 1089kr får man 2 vouchers för spel (switch 1 version). Jag köpte BOTW och TOTK för då 550kr styck (annars 749kr digitalt) och efter som jag har nintendo online expansion ingår switch 2 uppgraderingen. Går såklart att hitta billigare i fysisk form.

Ville bara tacka för tipset om Game Voucher för 1 089 kr.
Såg nu att man kommer att sluta med dem from 30 januari 2025(!).

Så vill man ha vissa spela digitalt, så kan det vara värt att kika på det nu. Tiden går ju fort 🙂

Gäller som sagt bara Switch 1 eran, som jag förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Gäller som sagt bara Switch 1 eran, som jag förstått det.

Stämmer typ. Finns spel som Pokémon ZA, MP Jamboree och Kirby (förhoppningsvis är även Metroid Prime 4 med på listan). Köper man dessa spel kan man köpa till upgrade pack i efterhand så blir lite billigare tror jag.