Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Har snöat in mig på Dishonored igen. Förjäkla bra spel.

Antog utmaningen att aldrig döda eller bli sedd någon gång, på allra svåraste svårighetsgraden, vilket ibland var en fin liten utmaning. Lyckades inte döda någon (endast söva ner), men trots det stod det inte en nolla för "... killed" efter i stort sett alla uppdrag. Men, jag fick höra Samuel vara glad inför det sista uppdraget, och att han aldrig åkte ut på havet. En annorlunda upplevelse. Förevigade det via en inspelning.

Kör nu på samma sätt, fast i The Knife of Dunwall-expansionen. Roligt som få.

Sen spelar jag om S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, efter att klarade ut det efter snäppet över 72 timmar sen lanseringen. Är nu uppe i nära 80 timmar. Testade att köra på den svåraste svårighetsgraden, men det visade sig vara en rejäl utmaning, något jag inte orkar med. Ändrade till näst-svåraste istället.

Älskar vapenmekanismen i spelet. Väldigt tillfredsställande. Och ljudet! Hoho, det ljudet!!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Death Stranding 2. Har bara hunnit spela nånstans mellan 2 och 3 timmar än så länge, men det känns bra att vara tillbaka i den här världen. Gillade verkligen första spelet, så jag hoppas att det här är minst lika bra.

Spelar i performance mode (på en bas PS5:a) och jag tycker det ser riktigt bra ut, plus att det verkar flyta riktigt bra, har inte märkt av några kraftiga frame rate problem än.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Airikr:

Har snöat in mig på Dishonored igen. Förjäkla bra spel.

Det kanske jag borde spela om någon gång. Igen, rätt säker att jag klarat det iaf två gånger. Gillade det riktigt skarpt förut, och minns uppdraget där man går till en fest var ett av de bästa jag kört... men det var länge sedan, oklart hur jag skulle känna nu.

Just nu spelar jag fortfarande Slay the Spire, fast jag började (om att) spela den fan-skapade expansionen Downfall idag. Nya karaktärer, nya mekaniker, nya kort, nya bossar, nya relics, osv.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Vampire Survivors

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det kanske jag borde spela om någon gång. Igen, rätt säker att jag klarat det iaf två gånger. Gillade det riktigt skarpt förut, och minns uppdraget där man går till en fest var ett av de bästa jag kört... men det var länge sedan, oklart hur jag skulle känna nu.

Ja, det uppdraget är riktigt nice Har nötat Dishonored genom åren (totalt sett snäppet över 7 dagar i sträck (Steam och Lutris (installationsfil från GOG))), så testade att fuska sist jag spelade det.

Till exempel pausa hela världen och endast låta spelaren (jag) gå fritt innan spelet måste ladda på nytt (till exempel när man går in i byggnaden där Boyle finns). Det var meh. Kul de första 10-20 minuterna, men sen... långtråkigt. Likaså att vara odödlig, vilket egentligen var ännu tråkigare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Under semestern var planen att ta mig igenom PC-versionen av Stellar Blade och påbörja Death Stranding 2.... meeeen återgick till The First Descendant istället.

Permalänk
Medlem

Path of Exile 2

Permalänk

Apex Legends och VSCode är väl mina spel

Permalänk
Medlem

Köpte RDR2 häromdagen efter att sneglat på det några gånger genom åren, lovande än så länge.

Permalänk

Captain of Industry. Ny stor uppdatering. På väg att bli mitt mest spelade spel på steam!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Inno3D 5070 Ti | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Pga tour 2k25

Riktigt trevligt golflir. Lite väl tuff grind 2k vill försöka tvinga dig köpa vc och överlag en sämre deal än road to masters. Som också har en grind men där behöver du inte lägga 90h på att maxa en karaktär.

I 2k25 finns det 6 stycken. Får du upp den första till 90 så får du börja de andra på 74 men det blir ändå brutalt många timmar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Efter massor med huvudbry om vad som förtjänar min uppmärksamhet har jag tillfälligt dragit igång Warframe.
... vi får se hur det blir med det..

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klirre:

Ori är fantastiskt kul och trevligt, försöker inte kasta skit på det, men vill tipsa om Hollow Knight om du inte provat det. Int elika färgstark grafik, men ändå väldigt snyggt, tightare kontroller och framför allt högre svårighetsgrad.

Jag älskade Ori and the Blind Forest, spelade igenom det flertalet gånger när det kom, men kunde inte riktigt hitta tillbaka till will o the wisps när det kom efter att ha kört för mycket Hollow Knight. Kämpade mig igenom Ori bara för att, men längtade ofta tillbaka till HK.

Jag får ta och tacka för förslaget!
Spelade igenom Hollow Knight där slutet av 2023, två gånger (en med Randomizer-mods), och är tillbaka på det nu igen.
Har få saker kvar nu, bara det svåraste är kvar på denna genomspelning. Gav mig inte riktigt på pantheons förra gången, men nu har jag klarat de första tre. Tror jag siktar på 4:an också, men den sista är för avlägsen för att jag ska genuint försöka.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag får ta och tacka för förslaget!
Spelade igenom Hollow Knight där slutet av 2023, två gånger (en med Randomizer-mods), och är tillbaka på det nu igen.
Har få saker kvar nu, bara det svåraste är kvar på denna genomspelning. Gav mig inte riktigt på pantheons förra gången, men nu har jag klarat de första tre. Tror jag siktar på 4:an också, men den sista är för avlägsen för att jag ska genuint försöka.

Det är fortfarande fantastiskt, har själv spelat igenom nästan hela i sommar (har tappat räkningen hur många ggr jag klarat det).

Har gjort Pantheon 1-3 med bindings, har ev charm bindingen kvar på 3an.

Sjukt kul, ska försöka klå p5 en andra gång i livet är tanken

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Super Mario wonder

Permalänk
Medlem

Bananzaaaa och Delta Force

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VI Pixel Remaster (Switch 2)

Permalänk
Medlem

Anno 1800, som vanligt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Breath of the wild, inte spelat något zelda-spel sen Zelda II på NES.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Ska precis börja med min Youtube Special för Petsson och Findus därefter blir det Greveholm samt varva Hogwarts Legacy.

Permalänk
Medlem

Just nu Skyrim och med tanke på att jag spelar 2-3h/vecka lär jag sitta med det till The Outer Worlds 2 kommer ut.

Blir lite Unravel Two med yngsta dottern (9 år) också, otroligt mysigt spel.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Ice Wind Dale

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Stalker 2, 'senaste' patch 1.5 har faktiskt gjort spelet bra. Inte mycket kvar att anmärka på än UE5 motorns hantering av ljus samt ingen nightvision och utöver det personlig preferens med vissa designval.

Många, även jag har klagat som satan på spelet, men vill påstå att det nu är SoC/CoP klass på Ai:n, CS eller mod Ai kan man nog glömma med baser och allt vad det innebär, men spelet är bra!

Edit: Shotgun snipers finns till viss del kvar, men inte på samma sjuka nivå.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Testar Sins of a Solar Empire 2 efter att det kommit lite uppdateringar. Lättdrivet spel som passar bra så inte datorn behöver avge en massa värme.

Permalänk
Medlem

Osrs och cs2

Permalänk
Medlem

Precis skaffat ett 5090, så det blir att fortsätta spela The Witcher 2

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  ASUS RTX 2080ti Dual OC
Gigabyte X870 Aorus Elite Ice  gskill Ripjaws M5 32gb CL28 6000mt/s
Ryzen 7 9800x3d  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem

Bilden påminde mig att fråga om det fanns tekken 8 spelare på swec?

Skicka ett pm för steam info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Just nu jobbar jag men generellt sett så kör jag en CRPG run. Körde Pillars of eternity 1 och 2 och just nu kör jag Wasteland 2 för att sedan köra Wasteland 3.

Varvas med lite LoL basicly.

Det har inte ändrats så mycket på 5 år märker jag. Men lite LoL och CRPGer / taktiska spel + på sistone farming simulator 25.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för att kolla på andra som spelar. BF6, hypen drar med en faktiskt. Om inte Battle Royal-läget blir något utöver det vanliga kommer jag nog dock hoppa det. Sen blir det väl lite Tetris då och då...

Permalänk
Medlem

Delta Force i väntan på Battlefield 6, det ser ruskigt bra ut!

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |