Bra 32" 100Hz TV ??? max 6000kr. Behöver lite hjälp

Permalänk

Bra 32" 100Hz TV ??? max 6000kr. Behöver lite hjälp

Hade tänkt att köpa den här:
Centrum Zeno 300 Svart
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=50279

Jag kan knappt något om tv apparater så jag tänkte fråga er om hjälp

Fråga 1. Är det det en bra tv ? någon som har den ?

Fråga 2. Spelar det någon roll att den inte har Digitalt TV(iDTV) ?
Hur blir det sen när alla måste ha digitaltv, för dom slutar väl sända via marknätet om något år ?

Fråga 3. Hur kopplar jag ihop, video, dvd å tvn för att få bäst bild ? är det genom scart cablar eller ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa en 100hz för under 12 000, satsa hellre på en bra 50hz. Philips 32pw6006 har tex fått bra kritik i de flesta tester. Dock ligger den en tusenlapp över din budget. Kolla annars dvdforum.nu. Där kan du söka på trådar som handlar om samma sak.

Permalänk
Medlem

1: Centrum är budget. Du får vad du betalar för. Bildkvaliten är självklart sämre än på tex en 32" Sony. Kikat på Samsungs 32or? Dom är också billiga.

2: Vet ej

3: SCART

Permalänk

Bara den är bättre än min Kendo 21" tv med monoljud så är jag nöjd.

Permalänk

Den är nog bättre än Kendon. Lite bättre...

Permalänk

Vi har en 32" Wide Sony 100hz (vet inte produktnamnet) Den kostade isf 14k men iaf

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

KOmmer du sitta väldigt nära tv:n så kanske 21 tummaren kommer upplevas som bättre.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
Jag skulle inte köpa en 100hz för under 12 000, satsa hellre på en bra 50hz. Philips 32pw6006 har tex fått bra kritik i de flesta tester. Dock ligger den en tusenlapp över din budget. Kolla annars dvdforum.nu. Där kan du söka på trådar som handlar om samma sak.

Det är helt korrekt, bilden på de billiga 100hzarna är sämre än 50hz arna. Jag är dock inte så insatt i det, men vet att alla kunniga säger det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Okej, men om man kollar på price runner så verkar dom flesta nöjda med just den tv:n.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Okej, men om man kollar på price runner så verkar dom flesta nöjda med just den tv:n.

Man skall inte lita på vad folk tycker. De säger så bara för att de inte vill erkänna att de är blåsta och ångrar sig. Kanske... eller så var de vana vid en Luxor från -76, och när den slutligen kollapsade så var vilken TV som hellst bra i en jämförelse.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Vi har en 32" Wide Sony 100hz (vet inte produktnamnet) Den kostade isf 14k men iaf

har en panasonic 100hz flat osv osv... kostade 16 k

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
har en panasonic 100hz flat osv osv... kostade 16 k

Vad ni skryter då... Jag har en Sony 32" Wide, som kostade 16K på rean när de var på väg att sluta sälgas. Visserligen gav jag inte de pengarna för den, jag bytte till mig den i söndrigt tillstånd mot fyra gamla videoapparater, och lagade den sedan. Men den kostade de pengarna innan åskan slog ner i den!

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vet något om tv apparater, men ni ska nog inte snacka för mycket skit om Centrum, de må var ett budgetmärke, men min Centrum reciever för 2490:- hos NetOnNet ustrålar verkligen kvalitet, hade jag tagit av mit technics-märke från min förr reciever och satt på centrumen hade ingen kunnat säga att det är en centrum, inte ens om de hade fått lyssna på den.

Permalänk

Alla som kan något om tvar säger dock, att om en tv har 100Hz men inte ett digitalt kamfilter så drabbas bilden av släppningar pga 100Hz tekniken. Och bilden blir alltså extremt mycket sämre än vad den skulle vara om tvn bara körde i 50hz.
Detta märks tydligt om tex en kamera panorerar fort åt sidan att då bilden släpar efter, vilket kan vara jäkligt störande
lösningen på detta är ett digitalt kamfilter som sagt och det finns inte på en enda WS tv för under 10.000:-
Gå in på ett tv/bio forum och fråga iaf ni inte tror mig. Jag är som sagt inte så insatt i ämnet, men detta har jag hört flera gånger av såna som är insatta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hellre än bra 50hz än en dålig 100hz
Centrum är enligt många riktigt dåliga dock så har jag inte själv sett på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
"lösningen på detta är ett digitalt kamfilter som sagt och det finns inte på en enda WS tv för under 10.000:-"

Smart å säga när det finns en länk till en för 6000 i tråden

Sen förstår jag min inte på folk som börjar berätta hur dyr tv de har i den här tråden...?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Smart å säga när det finns en länk till en för 6000 i tråden

Sen förstår jag min inte på folk som börjar berätta hur dyr tv de har i den här tråden...?

*edit*
Ojsan den hade visst ett sådant, men frågan är hur bra det "digitalt kamfiltert" är?
Mitt tips hör med http://www.minhembio.com , de kan sånt. Som jag själv nämnde så är jag inte så bra på tvar, men har hört på när kunniga pratar...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahoof
Inte för att jag vet något om tv apparater, men ni ska nog inte snacka för mycket skit om Centrum, de må var ett budgetmärke, men min Centrum reciever för 2490:- hos NetOnNet ustrålar verkligen kvalitet, hade jag tagit av mit technics-märke från min förr reciever och satt på centrumen hade ingen kunnat säga att det är en centrum, inte ens om de hade fått lyssna på den.

Ganska irrelevant då det handlar om olika varor/produktgrupper. Du kan inte jämföra en tv med en förstärkare. Jag antar att det är Centrum Titan 500 du har, och du har rätt det är en förstärkare som kan mätas med många dyrare modeller, den verkar tillverkas i samma fabrik som t ex sherwood.

Men som sagt jag skulle inte köpa en 100hz för under 10k vare sig det var en centrum eller philips.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Philips 32PW6006 för ett år sedan drygt på netonnet för 7200kr tror jag det var. Jag är helnöjd med den!

/OC&Burn

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som uttala sig negativt om Centrum-apparater utan att nånsin sett en? Så många som dömmer det som skit pga priset.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.