Permalänk

Rekommendera chassifläkt!

Hej!
Jag är på G att köpa en ny chassifläkt, min nuvarande låter lite för mycket för min smak. (Har en Sweex XS-låda..)
Jag vill köpa från någon datoraffär i Stockholm, då det kan bli onödigt dyrt att skicka efter nåt via postorder. Kylning.com tycker jag ligger bra till, och undrar nu vilken av följande chassifläktar ni skulle rekommendera till mig, och varför?
Länk: Kylning.com - 80 mm-fläktar

Jag skulle helst inte vilja betala mer än 200 kr, för er som föreslåt något från någon annan butik..

Hur min datorkonfiguration ser ut, ser ni i min signatur.
Mycket tacksam för all hjälp!

Permalänk

Papst på 19db e bra dom tycker jag.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kyler den helt okej? Jag skulle även vilja ha ner min CPU-temp en smula också.. Den ligger stadigt och knallar runt 60 grader vilket är lite väl mycket, tycker jag.

Permalänk
Medlem

zalman 8cm är väldans fina

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tossefar
zalman 8cm är väldans fina

Glöm ej att jag skulle vilja ha en tyst och effektiv chassifläkt.

Permalänk
Medlem

När du endå frågar, så varför inte en fläkt som är
ljudlös/kyler bättre en allt annat (ink vatten osv..) och som är gratis

Skämt och sido, bestämd dig vad du ska ha! En tyst, bra kylning eller en kompromiss

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X | ASUS ROG STRIX B450-F | 2x8Gb | GTX 1070 | 2x2209WA, 1xVG258QR

Permalänk
Medlem

Zalman är rätt ok, har tre själv, 20dB/20cfm. Men Papst är också bra. ADDA ska även de vara rätt tysta.

Permalänk
Medlem

Tyst, ja det vettefan, jag tycker inte mina 5 enermax 80mm fläktar låter mkt om man kör dem på lägsta varvtal, sen är det ju bra en het sommardag att köra dem i full speed, de kostar inte särskilt mkt men är som sagt mkt effektiva!

EDIT: De kostar mindre än papst sen kan du ju dra upp fläkten till ca 19 dB och få ut kanske lite mer än vad papsten klarar!

Permalänk

jag säger bara delta....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Tack för era synpunkter. Jag har nu varit inne och pillat lite i nätaggregatet och kollat lite, och har på köpet blivit osäker på om jag verkligen kan sätta in en ny fläkt och löda fast den. Jag har ingen lödkolv hemma..

Permalänk
Medlem

Koppla in den till 4pins connectorn istället?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

håller med

jag håller med "Tim_Beluga" Papst är en bra fläkt som kyler mer än tillräkligt om din dator inte är för varm... Den låter inte fy skam heller.

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta att jag stjäl denna tråd, men det är så att jag undrar vilken den bästa 12cm fläkten. Enermax verkar kunna flytta mera luft på lägst varv jämnfört med Papst. Vad tycker ni?

Permalänk

Varför köpa en papst 19dB när man kan köpa en zalman 20dB / 40CFM. Helt otroligt bra fläkt. Har 3st själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummmii
Ni får ursäkta att jag stjäl denna tråd, men det är så att jag undrar vilken den bästa 12cm fläkten. Enermax verkar kunna flytta mera luft på lägst varv jämnfört med Papst. Vad tycker ni?

köp ADDA från www.whynoi.se

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk

ADDA 80mm är sämre än Papst 80mm
ADDA 92mm var inte i närheten av Zalman 92mm

Den enda ADDA fläkten som var värd att köpa var nog 120mm.