Permalänk
Medlem

Några frågor!

Tjosan!

Frågor!
1, Jag har det mest irreteraste felet man kan ha på en dator tror jag iallafall.. På Abit nf7-s rev 2.0 som jag har så kommer det en brandbil elr det tjuter iallafall när datan blir överhettad. Men problemet är att det dära går igång och stänger av datan när cpu ligger ungefär vid 50 grader på nåt konstigt vis och när det ligger vid 50 så är det full load.
Jag har en AMD Athlon 2800+ Barton och en volcano 11 cpu fläkt..
Jag mistänker att det kan var dålig kylpasta.

2. Jag råkade bränna ett ram minne och nu undrar jag om ni tror att det täcker garantin?

3, Jag har ett pc32000 ddr400 mhz 256mb och jag frågade en kompis om han kunde tänka sig byta 2 st pc2700 ddr333 mhz 256 mb och det kunde kanske tänka sig är jag dum som byter bort det elr borde jag vänta och se om jag kan få ut det andra på garantin "Fråga 2"..

4. Hur f*n använder man Seriell-ata jag kopplar in en sata adapter i hårdisken och kopplar in ström grejer i den.. och kopplar ihop den med modekortet alltså långt är allt rätt tror jag. Men när jag startat datan så kommer jag fram till Windows Xp boot screen grejer eller vad det nu är och så hänger den sig bilden hinner aldrig riktigt ladda klart heller har installerat drivrutiner till det med det hjälpte inte mycket..

Alla svar är godtagna svara på en fråga om ni inte orkar bry er om det andra är bara glad om det är nån svarar

Och snälla skriv on-topic