Permalänk
Medlem

Dagens nya hightech mobiler...

vafan... vad är det här...
är det spelmaskiner eller telefoner??
haha

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-z600-2-en.sh...

http://www.n-gage.com/R1/en/home.html

någon som har någon av dessa??

Permalänk

Ingen har någon av dessa. För att Z600 inte kommit än och för att nokian är ful, stor och i allmänhet är nokia skit (tycker iaf jag)

Permalänk
Medlem

Snälla, kan du inte förklara på vilket sätt Nokia är skit?

Permalänk

Jag tycker dom har ful design, stora, dåliga skärmar om man jämför med andra. Men det är väl ungdomsmobiler dom gör. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Mina erfarenheter av Nokia är inte bra iaf.
Jag tycker den bästa nokian som gjorts är 3310

Permalänk
Medlem

Nokia 3310 är faktiskt en väldigt bra mobil.
Det går till och med att kasta den hårt i väggen utan att den går sönder...
den går isär... skalet, batteriet o så...
men bara sätta ihop så funkar den igen...
menyerna... hur enkla som helst...
väldigt bra telefon...

jag gillar nog Nokia bäst, även fast jag har en SE själv :rolleyes::p
bara för att jag fick T300 gratis

man kan väl se lite som såhär när det gäller priserna...
AMD = SE
INTEL = Nokia


så vill jag se det iaf...

tryck och yttrandefrihet... det är vad vi har i Sverige...
och vill man inte eller kan inte förklara sig så behöver man inte

men jag tycker ändå att dagens telefoner t.ex. jämfört mot
Ericsson 688... det var en telefon och det är fortfarande...
Nokia 3310... det var och är en telefon... men med lite underhållning...

de nyaste... asså, går det verkligen att ringa från dem !?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude

de nyaste... asså, går det verkligen att ringa från dem !?

Ja du det är en bra fråga...Men jag har hört att det ska funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Jag tycker den bästa nokian som gjorts är 3310

Äh, min 3210 var bra mycket bättre:p

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Ingen har någon av dessa. För att Z600 inte kommit än och för att nokian är ful, stor och i allmänhet är nokia skit (tycker iaf jag)

Ingen i sketna sverige har den Ni är ju lite lângsammare där uppe

Permalänk
Medlem

jaha så det säger du hottuna
har du nån av dem eller??

och vad är detta??????

http://www.sonyericsson.com/se/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=...

vafan... det lär ju bara vara företagare som har råd med Z600..
och de kan köpa en radiostyrd bil !!!!!
VI DÅ??
vi ungdomar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude

man kan väl se lite som såhär när det gäller priserna...
AMD = SE
INTEL = Nokia

Om man ser på priserna så håller jag med, även om man snackar teknologi. Ericsson utvecklar en massa bra saker som Nokia tar efter. Känns alltid som om AMD är lite pinjärer även de. Men sen om man ser på vad som är gamertelefoner och vad som är arbetartelefoner så är det tvärtom. Nokia som är ungdoms och leksakstelefoner medan SE tillverkar stabila arbetstelefoner.

För övrigt så hatade jag min 3310 över allt annat, min GF768 var mycket skönare, problemet var att batteritiden var ganska dålig efter ett bra tags användande plus att den inte hade T9 ordlista. Jag fick då en 3310 av mina föräldrar, var nått gratiserbjudande. Den var så värdelös så det var läskigt, skalet lossnade när man la ner den på bordet och ibland till och med i fickan. Displayen var ingen höjdare. Knapparna blev snabbt obekväma, de var dåligt planerade också enligt mig. Kändes som att jag hade hittat gud när jag bytte till min underbara t65:a, och nu när jag har T610 *lycka*. Kommer att ha svårt att byta till Nokia igen.

Bara min åsikt. Ta det inte personligt

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
jaha så det säger du hottuna
har du nån av dem eller??

Nej, mâste jag det eller? Är inte intresserad av Z600 eller n-gage. Ska köpa en E700, den finns ocksâ ute här

Permalänk

Jag är varken intressard av SE eller Nokia. Jag tycker att Motorola och Samsung gör ruskigt sköna mobiler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Jag är varken intressard av SE eller Nokia. Jag tycker att Motorola och Samsung gör ruskigt sköna mobiler.

Ja, äntligen nån som lyckats se utanför Skandinavien och insett att det finns mer därute!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazydog
Om man ser på priserna så håller jag med, även om man snackar teknologi. Ericsson utvecklar en massa bra saker som Nokia tar efter. Känns alltid som om AMD är lite pinjärer även de. Men sen om man ser på vad som är gamertelefoner och vad som är arbetartelefoner så är det tvärtom. Nokia som är ungdoms och leksakstelefoner medan SE tillverkar stabila arbetstelefoner.

Tänkte ungefär likadant, men AMD kopierade ju Intel från början så man kan väl inte påstå att dom är pionjärer precis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ja, äntligen nån som lyckats se utanför Skandinavien och insett att det finns mer därute!

SonyEricsson

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazydog
Om man ser på priserna så håller jag med, även om man snackar teknologi. Ericsson utvecklar en massa bra saker som Nokia tar efter. Känns alltid som om AMD är lite pinjärer även de. Men sen om man ser på vad som är gamertelefoner och vad som är arbetartelefoner så är det tvärtom. Nokia som är ungdoms och leksakstelefoner medan SE tillverkar stabila arbetstelefoner.

För övrigt så hatade jag min 3310 över allt annat, min GF768 var mycket skönare, problemet var att batteritiden var ganska dålig efter ett bra tags användande plus att den inte hade T9 ordlista. Jag fick då en 3310 av mina föräldrar, var nått gratiserbjudande. Den var så värdelös så det var läskigt, skalet lossnade när man la ner den på bordet och ibland till och med i fickan. Displayen var ingen höjdare. Knapparna blev snabbt obekväma, de var dåligt planerade också enligt mig. Kändes som att jag hade hittat gud när jag bytte till min underbara t65:a, och nu när jag har T610 *lycka*. Kommer att ha svårt att byta till Nokia igen.

Bara min åsikt. Ta det inte personligt

Hehe, du skriver hela tiden om dina känslor för Ericsson och sedan avslutar du med "Ta det inte personligt".

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Tänkte ungefär likadant, men AMD kopierade ju Intel från början så man kan väl inte påstå att dom är pionjärer precis...

Sant sant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Hehe, du skriver hela tiden om dina känslor för Ericsson och sedan avslutar du med "Ta det inte personligt".

Jaa... Finns alltid folk som blir irriterade av att man klankar ner på nån annans favoritföretag. "Att han säger att han ogillar mitt favoritföretag är ju samma sak som att han ogillar mig..." Förstår du mina tankebanor?
Hade bara lust att skriva av mig lite. Skriver en massa ibland, då blir det ganska onödigt mycket information.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Du har givetvis rätt. Jag har köpt alla mina telefoner på ren känsla. Det finns visserligen telefoner som är mer "tekniska" för pengarna men det bekymrar mig inte.

Det finns ingen "bästa" telefon utan det heter snarare "bästa för dig".

Ett exempel är att tio stycken programmerare på mitt jobb fick själva välja vilken monitor de ville ha. Tre st, valde Eizo, två st, valde Sony och fem st, valde IBM.

Alla valde den bästa monitorn

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

NidoKing... haha
det var ju schysst juh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ja, äntligen nån som lyckats se utanför Skandinavien och insett att det finns mer därute!

Själv har jag en LG G5300 och är jävligt nöjd med den. Otroligt prisvärd mobil. 2100:- på dustin utan abb. Går dessutom att flasha om så den klarar MMS och Java och det kan man tydligen göra gratis, har inte brytt mig om det dock. Displayen är otrolig även om den inte är så stor.

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Tänkte ungefär likadant, men AMD kopierade ju Intel från början så man kan väl inte påstå att dom är pionjärer precis...

När dom var Ericsson så kopierade dom typ nokia också.
Jag tycker det är en väldigt lik situation.
Förut:
Intel kommer och gör en "nymodig" processor. AMD gör en ganska lik.
Nokia gör en "nymodig" mobil. Ericsson gör en ganska liknande.
Nu:
AMD gör en "nymodig"(Athlon & Athlon64) processor. Intel gör en lik.
Sony ericsson gör en "nymodig" mobil så som t610,p800. Nokia gör 3650,7650 osv..

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
När dom var Ericsson så kopierade dom typ nokia också.
Jag tycker det är en väldigt lik situation.
Förut:
Intel kommer och gör en "nymodig" processor. AMD gör en ganska lik.
Nokia gör en "nymodig" mobil. Ericsson gör en ganska liknande.
Nu:
AMD gör en "nymodig"(Athlon & Athlon64) processor. Intel gör en lik.
Sony ericsson gör en "nymodig" mobil så som t610,p800. Nokia gör 3650,7650 osv..

Jag håller inte med om nått av vad du säger. Jag vet inte vad som gör SonyEricsson och Nokia lika förutom att det är mobiler vi pratar om.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

när SE var bara E så kunde man jämnföra ericsson med volvo och noia med saab =).

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
när SE var bara E så kunde man jämnföra ericsson med volvo och noia med saab =).

Njaej asså jag hade nog sagt tvärtom