Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Service - Byta skal? T610

Har äntligen tagit mig modet och ska lämna in min gamla T610 för lagning för bruset, då undrar jag om det är nån eller nån som vet om det är möjligt och vad det skulle kosta (kanske gjort) att byta skal, alt. byta färg?

Råkat tappa min mobil så det blivit ett minimalt men ändå synligt litet hack i en hördet, som jag stöör mig på! Så vad kan det gå på? Vissa saker kan ju vara svindyra.

Tvivlar på att telia butiken har en susning om det. Känns lite övermodigt att låta dom fixa det och sedan inte veta hur många tusen jag blir skylldig

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Jag kan byta skalet, inga problem. Det svåra är att köpa ett skal löst.

Permalänk
Medlem

Fast ska man lämna in den på service kan nog dom fixa det, enda problemet är väl vad prislappen hamnar på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är inte så svårt att byta skalet. som sagt svårare att få tag på det än så länge.

serivceverkstäder (telia fixar ingenting själva) kan byta skalet åt dig. kostar ca 500 tror jag. men jag tror inte de vill byta färg.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

www.nymax.nu har skal till T610 + en massa andra grejer!

Jag beställde på en söndag, på måndagen damp avi´n ner i brevlådan, DET kallar jag snabb leverans!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Att köpa själv blir ju knappast billigare med frakt och allt.. 500kr.. hmm låter ganska mycket.. när dom väl plockar sönder telefonen är det så svårt att skruva på en ny del

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Byter du skalet själv och serivceverkstaden märker det ryker garantin.
Byter du färg på skalet så märker serivceverkstaden det garanterat och då finns det ingen garanti kvar!

Permalänk
Medlem

Choan har rätt. Det är därför de inte ens själva byter färg.

Shark^: Tror inte de tänker så...:) "när de ändå håller på"

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choan
Byter du skalet själv och serivceverkstaden märker det ryker garantin.
Byter du färg på skalet så märker serivceverkstaden det garanterat och då finns det ingen garanti kvar!

Det är ju inte så svårt att byta tillbaka om man har bytt färg... Sen förstår jag inte hur de skulle märka att man har varit inne i den. Ska man sätta dit en lapp att man varit där eller?

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

När jag var på jakt efter en röd T610 så var jag och pratade med en Vodafone-butik här i Linköping. De hade ingen röd hemma, skulle tydligen enligt honom vara svåra att få tag i, men han sa att han kunde skicka en metallfärgad till ett service-ställe och låta dem byta färg på telefonen. Dock skulle detta ske på MIN bekostnad så jag var måttligt sugen, och hittade min röda fina telefon på Teknikmagasinet bara 100 m bort.
Man kan ifrågasätta hans kompetens på området då han inte hade särskilt rätt i att det var svårt att komma över de röda... Men han hade kanske rätt på den avdelningen att service-verkstäderna byter skal... vad vet jag. Kostnaden nämndes aldrig, men jag skulle gissa 300-500 kr...

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Det är ju inte så svårt att byta tillbaka om man har bytt färg... Sen förstår jag inte hur de skulle märka att man har varit inne i den. Ska man sätta dit en lapp att man varit där eller?

De märker ju inte något om du byter tillbaka skalet till orginal varje gång du lämnar in den på service / uppgradering.

Men skulle du lämna in den med "fel" skal så ryker ju garnatin då de ser att du varit inne i den.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
De märker ju inte något om du byter tillbaka skalet till orginal varje gång du lämnar in den på service / uppgradering.

Men skulle du lämna in den med "fel" skal så ryker ju garnatin då de ser att du varit inne i den.

Det var ju det jag menade. Så länge man lämnar in den med rätt skal är det ju lugnt.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Det var ju det jag menade. Så länge man lämnar in den med rätt skal är det ju lugnt.

Jobbigt att byta skal vid varje mjukvaruuppdatering..

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Jobbigt att byta skal vid varje mjukvaruuppdatering..

Tar max 1-2 minuter.

Permalänk
Medlem

Hur plockar man loss skalet?

Permalänk
Medlem

joo jag vet hur fort det går eftersom jag också har gjort det. men jag skulle ändå tycka det var jobbigt att göra det vid varje uppdatering

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

joo jag vet hur fort det går eftersom jag också har gjort det. men jag skulle ändå tycka det var jobbigt att göra det vid varje uppdatering

Låter som att du uppdaterat ett tiotal gånger redan

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Ställde ett ultimatum när jag lämnade in den, max 100kr aannars kan dom skita i det Får se om 2 veckor om den är bytt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sist jag frågade skulle ett sådant byte kosta typ 600 med arbete o allt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Köp skalet på tradera vet jag, där kostar hela skalet ca 200kr. Men det säljs även delar som bara fronten som nu bara ligger på 14kr..
http://www.tradera.com/search/imp.asp?search=t610&catid=

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ni som har gjort det, hur tar man av skalet på t610'an?

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk

eet skal för 100kr??

drömma kan man ju alltod göra...

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Byta skal - hur man gör