Vilken webbläsare använder du? [2]

Permalänk
Medlem

Mozilla Firebird, samt links när auto-login-programmet inte vill fungera på servern

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Firebird, tål inte IE's dåliga säkerhet sen gillar jag gratis programvara. Opera är den fulaste browsern jag sett i hela mitt liv. (För utom IE 1 )

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Kör standard IE. Orkar inte byta, sen ser jag ingen poäng i det heller. Så länge det går att surfa så är jag nöjd.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Hedersmedlem

Firebird 7 + IE 6

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Är det inte lite onödigt att göra en sådan här omröstning, så administratorn för sidan förmodligen kan se statistik på det här?

Minns att Kennel la fram siffror i någon tidigare tråd, som visade att ca 95% av SweC's besökare använde IE.

Många av de procenten kommer med största sannolikhet från publika datorer (bibliotek, skolor, arbetsplatser etc.) som nästan alltid använder Internet Explorer (sitter själv på en sådan dator nu ex.). I den här omröstningen får man dessutom statistik från användare som aktivt valt webbläsare, vilket jag inte tror alla swec:are gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Opera är den fulaste browsern jag sett i hela mitt liv. (För utom IE 1 )

Tyärr är Opera ful från början, men det är väldigt lätt att ändra. I de nyaste versionerna får man t.o.m. välja utseende vid första uppstart. Skins är juu dessutom mycket lättare att ändra än i Firebird. Personligen gillar jag inte Firebirds standard-tema heller; ser ut att vara designat för förskolebarn eller nåt

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Firebird 7 + IE 6

Detsamma. Använder Firebird normalt sedan IE för sidor som använder flash eller liknande skräp.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Detsamma. Använder Firebird normalt sedan IE för sidor som använder flash eller liknande skräp.

Varför kör du inte Firebird för sidor som innehåller flash-filmer för?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Är det inte lite onödigt att göra en sådan här omröstning, så administratorn för sidan förmodligen kan se statistik på det här?

Minns att Kennel la fram siffror i någon tidigare tråd, som visade att ca 95% av SweC's besökare använde IE.

Jag kör Opera men identifierar men min user agent-sträng säger IE, så sådan statistik är sällan korrekt

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Varför kör du inte Firebird för sidor som innehåller flash-filmer för?

Tycker Flash är irriterande och jag vill vanligtvis slippa det. Ibland händer det dock att man vill se en flashfilm och då startar jag webbläsaren som har stöd för det.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Kör Mozilla Firebird 0.7 av två anledningar:

1. Den är överlägsen IE på många sätt och jag gillar det betydligt mer än någon annan browser jag testat (har testat Firebird, IE, Opera, Netscape, Konqueror, Lynx)

2. IE är inget alternativ, även om det varigt bättre eftersom det inte finns någon vettig version till Linux (Finns det ens någon?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Tycker Flash är irriterande och jag vill vanligtvis slippa det. Ibland händer det dock att man vill se en flashfilm och då startar jag webbläsaren som har stöd för det.

Finns en extension till Firebird som ersätter flash-filmer med en knapp. Klickar man på knappen så spelas flash-filmen upp. Fungerar dock inte på alla flash-filmer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör IE för det stödjer mest, orkar inte fibbla med annat längre för det finns så många oanpassade sidor.

Skal har man ju kört men jag tycker det är skönt med en ren dator.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Firebird, för den är en clean machine helt enkelt... Händer att jag öppnar IE ibland om någon sida inte vill.

Permalänk

Internet Explorer 6.0.

Permalänk
Medlem

Firebird! Fungerar helt perfekt tycker jag. Det är sällan jag surfar in på sidor som inte visas korrekt i Firebird. Och med popupkillern och tabbarna blir den helt överlägsen IE.

Och "Copy Link Location", "View Selection Source" och "Copy Image Location" har jag också stor nytta av.

Visa signatur

//cykze

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cykze
Firebird! Fungerar helt perfekt tycker jag. Det är sällan jag surfar in på sidor som inte visas korrekt i Firebird. Och med popupkillern och tabbarna blir den helt överlägsen IE.

Och "Copy Link Location", "View Selection Source" och "Copy Image Location" har jag också stor nytta av.

Fan vad nice med "View Selection Source", den hade jag inte märkt av innan! tackar!!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Använder alltid Firebird...

Permalänk
Medlem

Nu är det nästan lika många som röstat som förra gången och "Firebird/Camino/Galeon (+liknande)" leder. Ser ut som IE tappat nästan hälften av alla användare till Firebird (gissningsvis).

Permalänk

Firebird har nu gått om Explorer. Det här trodde jag inte! Härligt att fler folk har upptäckt Mozilla Firebird.

edit: gah, så fick jag inte skriva det först

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Ser bra ut Kanske finns hopp för mänskligheten ändå.

Men om en liknande omröstningen skulle hållas på t.ex. Aftonbladet.se så skulle det väl bli IE: 60%, Vet inte: 39,9% & Annan: 0,1%

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Skulle tro att folk som kör "alternativa" browsers är betydligt mer benägna att rösta överhuvudtaget också, även här.

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem

firebird. minimalism är sexigt

Permalänk
Medlem

Firebird.
Det är så "clean", klarar mig inte utan tabs, och popupkillern m.m. är kung.

Permalänk
Hedersmedlem

En sådan här omröstning på sweclockers är nog ganska missvisande. På swec finns mycket kunnigt folk som gärna exprementerar med olika webbläsare för att hitta någon som passar en perfekt. Hur många mindra kunniga användare bryr sig egentligen om att byta från IE?

http://www.thecounter.com/stats/2003/May/browser.php

Bättre statistik än denna borde vara svår att få.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Men om en liknande omröstningen skulle hållas på t.ex. Aftonbladet.se så skulle det väl bli IE: 60%, Vet inte: 39,9% & Annan: 0,1%

Det är därför jag håller den här

Permalänk
Glömsk
Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flagg_swe
Skulle tro att folk som kör "alternativa" browsers är betydligt mer benägna att rösta överhuvudtaget också, även här.

Jag tror det mer beror på om de valt browser aktivt. Den som prövat sig fram och slutligen fastnat för IE och står för det tror jag inte är mindre benägen att rösta än den som fastnat för ex. Mozilla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
En sådan här omröstning på sweclockers är nog ganska missvisande. På swec finns mycket kunnigt folk som gärna exprementerar med olika webbläsare för att hitta någon som passar en perfekt. Hur många mindra kunniga användare bryr sig egentligen om att byta från IE?

http://www.thecounter.com/stats/2003/May/browser.php

Bättre statistik än denna borde vara svår att få.

Jag trodde att jag gjort mig klar på den här punkten...
Jag är ute efter vilka browsers folk valt "aktivt", en företeelse som jag tror användarna på detta Programmerings- och Webdesignsforum i större utsträckning gjort än medelsurfaren som dubbelklickar på det blåa E:et på skrivbordet
Alltså; omröstningen är INTE i webdesignsyfte. Tycker man det är kul att frysa ut minoriteter kan man bli president i Sydafrika eller nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
En sådan här omröstning på sweclockers är nog ganska missvisande. På swec finns mycket kunnigt folk som gärna exprementerar med olika webbläsare för att hitta någon som passar en perfekt. Hur många mindra kunniga användare bryr sig egentligen om att byta från IE?

http://www.thecounter.com/stats/2003/May/browser.php

Bättre statistik än denna borde vara svår att få.

Den statistiken gäller knappast i Sverige, enligt thecounter så har 86% inte högre upplösning än 1024*768, inte så troligt att det är så i Sverige. Att sidan dessutom är fullproppad med microsoft-reklam gör ju inte sidan mindre partisk direkt

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
IE såklart.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

I windows blir det IE eftersom jag är lat I Linux kör jag mozilla och ibland lynx. Röstade på Mozilla eftersom det är den jag tycker bäst om utav de jag använder.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"