Permalänk
Medlem

vem har tyngst låda poll

Jag vägde min idag, och den vägde 28kg, inte konstigt att den var tung o bära till LAN.
Är det någon som slår det?
Jag hade tänkt se vem som har den tyngsta lådan, skriv gärna med specs på vad ni har oxå. Vad jag har i min står längst ner i denna post. De e bara o posta om ni har tyngre än den tyngsta i tråden.

Visa signatur

Athlon XP 2400+ I Epox 8KHa+ I Black Ice I InovaCool v3 I Eihem 1046 I DD chipblock I InnovaGraph-O-Matic rev 2.0I2x256SamsungDDR 2100 I Club3d 9800Pro I I Herkules Fortissimo I Chieftech DA-01B-D Compucase120@7v (till vattenkylningen) pabst 120mm@9v (till nätaggregatet) I I 28kg

Permalänk
Medlem

Min väger allt för mkt, speciellt med vattenkylning, och det gör din sign också

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

min väger 23 kg med min hema gorda vaten kylning

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Min väger 30... och det är utan vattenkylning. HX08 är datorvärldens motsvarighet till pansarvagnar...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Jag hade (den är numera kasserad) en serverlåda på 36kg, när den var tom (med nätagget monterad dock).
Med allt monterat så var den nästan uppe i 40Kg, bara nätagget (specialgjort för lådan) vägde ca 10kg, inga leksaker precis.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

ungefär 15kg har jag för mig att min väger.

en gammal chieftec (före dragon) miditower.
3st diskar och en slk900 ger lite på vikten, men fortfarande lätt gämfört med fulltowers

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

Fan mitt chieftech väger bara 22kg :mad:. Jag får väll vänta till vattenkylningen eller lägga några bly-tackor i bottnen.

edit: jag har ett fulltower

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

min väger 26 kg tom ^^ 3 diskar vatten 2 cdromar.. etc etc ~30-32 kg ungefär ^^ det är min lilla landöd ..

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

har väll en vikt på runt 5-6kg som max.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att min väger runt 30kg.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Jag väger över100 kilo.... tänk att behöva släpa runt mig på ett lan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quid
Jag väger över100 kilo.... tänk att behöva släpa runt mig på ett lan.

lol

OnT: Vet inte riktigt med det är en gammal AT serverlåda gjord i 3 mm svartplåt så jag skulle tro att det är en del... återkommer när jag fått tag på en våg.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Min cheiftech väger runt 25kg. Har verkligen lagt på en del sen jag köpte chassit:p Full av isolering, cd, brännare, reciever, stor hd-ljuddämpare, och en zalman CU7000 på prollen:D

Så kul att få sitta med den i knät i en liten bil under en resa på några mil till ett LAN i sthlm:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

20kilos chieftec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Min väger 30... och det är utan vattenkylning. HX08 är datorvärldens motsvarighet till pansarvagnar...

Bah, det väger ju 13kg tomt... mitt Eye-910 väger 17kg tomt

Permalänk
Medlem

Mitt MDF-chassi väger tomt ca 22 kg. CPU, GPU samt de tre hårddiskarna är vattenkylda. Ljudisoleringen och vattenkylningen för hårddiskarna väger minst 5 kg (exklusive hårddiskar). Har dessutom ett par CD-spelare, 3 hårddiskar, diskettstation, nätaggregat och några andra smådelar. Eftersom jag inte äger en våg så får jag väl gissa. Typ... 34 kg?

Radiator, vattentank, pump och fläktar ska jag ha i en extern låda. Ska jag räkna med dess vikt också? Tyvärr är den lådan inte klar än, men jag räknar med att den kommer väga mellan 10 och 15 kg.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X "Matisse" | 32GB DDR4-3600 | GTX 1070 8GB | Corsair Force Series MP510 M.2 NVMe 960GB | ViewSonic VX3276-2K-mhd | MOTU M4

Permalänk
Medlem

min låda, med alla saker, väger cirka 35kg, med det hindrar mig itne från nått lan..

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem

Runt 15 kanske. Chassit väger 5-6kg tomt men så har jag vattenkylning, 5 hårddiskar och lite annat så vikten ökar ganska snabbt.

Ett Lian Li Pc65b.

Permalänk
Medlem

-8kg och jag älskar lan

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

23kg. I racklåda :D.

2mm stålplåt äger :D.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi
-8kg och jag älskar lan

-8kg.. det var fan inte mycket :D;):)

har ett Chieftec Matrix Midi. vet inte vad den kan väga. :I
enda tillagda vikten är väl Zalmans GPU-kylare.

plus mobbo och allt annat. dock bara 1cd och hdd.. inte mycket med andra ord.

Visa signatur

[color="blue"]"Farfar är så gammal att han inte ens tillhör däggdjurssläktet, han föddes i ett ägg nånstans" R Gustavsson[/color]

Permalänk
Medlem

Mitt väger 17kg, inte så farligt på lan... gamla 19 tumes skärmar mmmm:D

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus
Mitt väger 17kg, inte så farligt på lan... gamla 19 tumes skärmar mmmm:D

haha du ska inte klaga. :> jag har en 21" säkert 5år gammal som jag släpar på:P.
jag klarar inte lyfta den själv (14bast) :/. så antingen tar jag hjälp av någon eller så får far min offra ryggen lite :rolleyes:.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

men vafan lill plutt börja gymma!!!

Permalänk
Avstängd

min väger 21kg lagom mycke

Permalänk
Medlem

Hehe du e 14 och inte orkar det?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk

haha min låda är känd för att vara lätt som en fjäder på lan..

vägde den precis det blev 12kg haha.

Specs: noname chassi, 1200mhz, med 2st hd(tot.160gb) 1 cdläsare, 1 dvdburner, 384 i ram.. helt omoddad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min väger inte mkt... den är skön att ha med sig på lan

Visa signatur

Vis man sa: "Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld"

Permalänk
Medlem

Min väger 9 kilogram.
Zalman 6000CU, två diskar.
Smidigt på LAN.
Fast nytt chassi och vattenkylning är på ingående, så det varar inte så länge till :).

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

För övrigt (skrev innan) så har jag hjul på mitt EYE - 910 chassi, kommer bli smidigt som fan. Har inte monterat dom nya prylarna jag köpt ännu, men det kommer lagom till Dreamhack...

Kommer bli så jävla skönt att kunna rulla in hela paketet, mot förra året då man fick bära allt sammans... usch och fy