VAr köpa falsk Canada goose jacka?

Permalänk
Medlem

VAr köpa falsk Canada goose jacka?

Läs rubrik...

Permalänk

menar du en jacka där det står "Canada Goose"
eller bara modellen??
e det modellen räcker det med att titta in i nästan vilken affär som helst
och välja den som passar din plånbok.
vet dock inte var du kan hitta en kopia, kan dock tipsa om att det e ganska stor idiotförklaring om det syns att den e kopia...

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

jag kan rekommendera att inte köpa en kopia,. man har ju livstidsgaranti på en sådan jacka, bara skicka tillbaka så får man en ny! Fast man lär väl tröttna på den efter några år..

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

Var man kan köpa en kopia på en jacka vars syfte är att visa hur mycket pengar man har? Det kan väl knappast vara för att den är snygg. Trodde för övrigt att Canada Goose-trenden dog ut förra året, men den verkar seglivad.

Man köper en kopia för att man inte har råd att köpa originalet (som man köper för att förhöja status). Komiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför köpa en kopia? har man inte råd med orginalet ska man skita i att försöka se ut som man har det..

för att inte tala om att du stödjer brottslig verksamhet genom att köpa kopior..

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
varför köpa en kopia? har man inte råd med orginalet ska man skita i att försöka se ut som man har det..

för att inte tala om att du stödjer brottslig verksamhet genom att köpa kopior..

Ja men stödjer man inte brottslig verksamhet om man laddar ner filmer å låtar å sånt som folk ofta laddar ner...

Andledningen till att jag vill ha den så är det *STATUS* eller alla andra har förutom jag.. o föresten så har jag en Rolex replika å styla med (Säljs det inga GÅs jacks replikor nån stans .. )

Permalänk
Medlem

På blocket säljer dem "importerade" goose jackor för ca 2500-3000kr..

Permalänk
Medlem

Knappt nån status på Canada Goose-jackor längre med tanke på att varannan person har en

Permalänk

Gå runt naken med ett nitbälte på din snorre så får du STATUS av mig.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Medlem

Det var längesen jag gick på högstadiet.

Vad är Canada Goose?

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk

Det är en fågel som det finns många av i Sverige.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

"-Tjenna. Jag är en fejk. Jag vill ha respekt från människor för nånting jag inte är eller har."

Suck... Det har man hört så mycket, "-Jag har en dyr pryl, fatta att jag kräver respekt för det eller!!"

Att folk inte lär sig, man får ingen respekt för vad man har på sig eller hur man ser ut...
Inte i verkliga livet.
O att bli påkommen o ha en kopia är väl så lågt man kan komma..

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

tuffejalle, tufft sagt.

Det är nog inte kanadagäss som pratas om i tråden verkar det som.

Hur mycket kostar en äkta gåsajacka då? Om en kopia kostar 3k... heh

Är det nåt speciellt med dem? Eller är det bara en vanlig jävla jacka med dyr prislapp? Inget kolfiber, inget Dählie hade på sig när han cyklade och klättrade på everest?

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asha'man
tuffejalle, tufft sagt.

Det är nog inte kanadagäss som pratas om i tråden verkar det som.

Hur mycket kostar en äkta gåsajacka då? Om en kopia kostar 3k... heh

Är det nåt speciellt med dem? Eller är det bara en vanlig jävla jacka med dyr prislapp? Inget kolfiber, inget Dählie hade på sig när han cyklade och klättrade på everest?

Endast 4k går nya modellen på.
De som de flesta har går på 5-6k. Finns många modeller och flera försäljningsställen så det varierar så klart.

Och ja, man kan säga att det är något speciellt med dem, att de håller en viss kvalité är nog inte så mycket att diskutera. På sin sida skriver de att vissa modeller används av polarforskare och ja, det säger säkert en del men det finns så klart massa andra bra jackor med.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem

Gåsjackor kan tydligen vara hur dyra som helst, men runt 5-6k får man nog pröjsa. Dessutom så är de ursprungligen gjorda för forskare som arbetar på nordpolen o.dyl, så varför de har blivit som de har blivit här i sverige är en gåta.
Ingenting jag skulle köpa iaf.

Edit: !"#¤%& 2 sekunder för sen.

Permalänk

Mikeboy: Varför kan du inte köpa någon liknande jacka?

Stadium har snygga North Face-jackor, de är vad jag vet nya för i år hos dem men trots det nedsatta med 500 till 3000:-.

Om du ska ha en jacka som är så pass inne som möjligt ska du satsa på den korta modellen, Chilliwack heter Canada Goose's modell men det kryllar så klart av "kopior". Peaks variant är väldigt läcker tycker jag, men så klart inte helt billig, 3500:-.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Gåsjackor kan tydligen vara hur dyra som helst, men runt 5-6k får man nog pröjsa. Dessutom så är de ursprungligen gjorda för forskare som arbetar på nordpolen o.dyl, så varför de har blivit som de har blivit här i sverige är en gåta.
Ingenting jag skulle köpa iaf.

Edit: !"#¤%& 2 sekunder för sen.

Hehe.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Varenda jävel har ju en såndär , fattar inte vad som är så jävla speciellt med canada goose? can someone please tell me?´:confused:

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

jag köpte min nuvarande jacka på myrorna för 80kr och e helt nöjd med den

byter iof jacka ganska ofta, körde med nån dyr haglöfs förra året.. ombyte förnöjer, känner inget behov att se rik ut heller för det är jag fan inte.. ser det dessutom som ett jävligt stort plus att man inte behöver va så brydd om jackan

Visa signatur

Let the good times roll!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikeboy
Ja men stödjer man inte brottslig verksamhet om man laddar ner filmer å låtar å sånt som folk ofta laddar ner...

Andledningen till att jag vill ha den så är det *STATUS* eller alla andra har förutom jag.. o föresten så har jag en Rolex replika å styla med (Säljs det inga GÅs jacks replikor nån stans .. )

Tro mig. Det är INTE status att ha en gåsjacka. Snarare pinsamt. Men men...

Visa signatur

Rasta don't work for no CIA

Permalänk
Medlem

Kul att vara en blek kopia av alla andra

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

vill du ha status, visa att du existerar och har en vilja.
jag menar inte att du ska tatuera ansiktet utan det finns andra mycket trevligare jackor..
desutom tycker jag det känns lite sent..
de blev populära förra året så det är ju ingen stor nyhet...

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Gåsjackor var så 1 år sedan!

Nu har ju vartenda wanbee på stan har en gåsjacka och det börjar se ut som det är 1 normal person på 10 klonade gås fjantar!

Köper Northface själv och har bara haft 2 jackor dom senaste 14åren, det är fan kvalitét i det märket! (ej inräknat div sommar jackor).
Köpte en ny efter 10 år för att jag tröttnade på den jag hadde då fast den efter 10år var i top skick.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Min mockarock som jag köpte på myrorna för 400kr är bara för cool!

Rockar är stil.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Börja gymma på allvar istället så slipper du bry dig så mycket om kläder. Inse att skönhet kommer inifrån. Alltså vad man har innanför kläderna.

Min personliga åsikt är att man är helt gay eller helt dum i huvudet om man lägger 6k på en jacka. Då kunde man köpt lite regnskog för de pengarna istället.

Permalänk
Avstängd

min nya jacka måste väl vara billigast här, 300kr fick jag pröjsa snygg tycker iaf jag den var då

annars, kopior av kläder, är väl ok om du tar i lite och överdriver med dyraklädeskopior av allt du har på dig

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Ok men nån som vet nån utlänsk affär som säljer billiga jackor som ex. Canada Goose.. HAr hört att dom kostar ca 1500 i Kanada men det är bara vad jag hört...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
min nya jacka måste väl vara billigast här, 300kr fick jag pröjsa snygg tycker iaf jag den var då

Nej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muPPo
jag köpte min nuvarande jacka på myrorna för 80kr och e helt nöjd med den

Permalänk
Medlem

Det är väl inget fel med att köpa en kopia, jag tycker bara det är smart. Då visar man att man vill ha jackan för att det är en snygg jacka och inte för att den kostar skjortan.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Det där resonemanget köper jag ö h taget inte hehe :).