Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MelKoc
Bostream e det bvästa internet bolaget sänker priserna 0,5 mbit till 248 :- Hoppas dem bygger ut sina stationer till mindre orter i sverige så att man kan beställa Bostream Scream Telia kommer nog alltid suga jag har alldrig tyckt om dem kommer nog alldrig göra det.Det ända dem vill göra är tjäna pengar och skiter vad folket tycker

Helt rätt.. vilket konstigt bolag som vill tjäna pengar ;)...
Anledningen att det klagas så otroligt mycket på telia är för att de har så många kunder som kan klaga.

Är man nöjd så håller man käft.
Är man missnöjd så ska det berättas för alla.

Man kan ju undra hur många % av telias alla kunder som är missnöjda, tror att den siffran är rätt låg. Jag är mycket nöjd. Det som jag kan tycka är lite tråkigt är att de alltid ska vara dyrast, annars har jag aldrig haft några stora problem med dem. Vid varje kontakt med 90200 har jag bemötts trevligt och de har kunnat ta reda på det de inte kunde svara på direkt och ringt upp etc..

Permalänk
Medlem

Jo deras support är bra men ibland har dem lagt på bara på mig när jag sa att hon hade fel och det visste hon också så hon hade inget och säga så hon la på hehe men som sagt bättre tjänster åt Folket mindre bonus till VD jag blir inte förvånad om det kommer rubriker i tidningar "SKANDALERNA I TELIA" Chefen tar ut för mycke bonus Dags att det tar slut med skandaler både Systembolaget och Skandias VD borde få fängelse inte bara sparken och böter

Visa signatur

Forza AFF!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Telia är ett aktiebolag, och vad allt det innebär .. alltså dem skall tjäna så mycket pengar dem kan, annars blir ju ägarna arga som inte får lika stor avkastning på sina investerade pengar som dem skulle kunna få från andra bolag ...

är det inte någon av medlemmarna på swec har ens lite ekonomisk förståelse??

och telia är dessutom ett stort bolag som inte dirket konnkurerar med pris och nya inovativa tjänster. Det är dels svårt för stora bolag att göra det bla tack vara en stor organisation.

men telia är snarare avvaktande, varför lansera nya tjänster när dem tjänar bra med pengar som dem gör.

Nu när dem har fått konkurrans är dem ju tvungna att lansera nått liknande för att ha kvar nåra kunder iaf ...

men så länge dem inte får ordentlig konkurrans så kommer dem inte lansera tjänster med högre bandbredd för en billig penning ...

jo för det har ju vart enormt bra avkastning på telias aktier!

grattis alla som investerat i telias aktier...

Permalänk
Medlem

Telia har blivit mycket bättre sen Anders Igel från Ericsson kom dit.

Permalänk
Medlem

Jo de sant

Visa signatur

Forza AFF!

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag tjatar, men är det någon som sitter på information vilka orter som fått EU-bidrag? De orter som skall prioriteras av Telia.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Tvingade idag på en polare det. Och han blev först lovad 10min på omkoppling. Sedan ringde han igen efter kanske 15min Och så sa dem 30-50min. Helt okej när det är något man väntar så myyyyyycket på. Skillnad om man ska klaga 70 pers före i telefonkön, great!

Men man står nog ut från 60kb/s till ~700kb/s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Här sitter man med Fiber, 10/10 fullduplex

Du vet att du kan få 100/100 om du vill (799:- mån )

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Jag fick ett brev av telia där det stod att jag blir betalningskyldig för allt jag laddar upp, är det någon som har lite mer ingående info om detta?

Permalänk

Tycker det är lite kul att för att få tillgång till bredbandet från börjar, tog det hur lång tid som helst!
Igår ringde jag till telia och sen skickade jag ett fax om att jag vile beställa och på kvällen hade jag 8mb
Snacka om skillnad!

Visa signatur

-1700+(JIUHB)- -N7-S- -TwinMos 256x2- --ti4200-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo
Jag fick ett brev av telia där det stod att jag blir betalningskyldig för allt jag laddar upp, är det någon som har lite mer ingående info om detta?

va? vad stog det i brevet? va det för bredband 8000 eller deras 2 mbit tjänst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo
Jag fick ett brev av telia där det stod att jag blir betalningskyldig för allt jag laddar upp, är det någon som har lite mer ingående info om detta?

Kan du utveckla vad det stod i brevet? Låter för övrigt konstigt....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo
Jag fick ett brev av telia där det stod att jag blir betalningskyldig för allt jag laddar upp, är det någon som har lite mer ingående info om detta?

Lite luddigt men dom menar väl att man är ansvarig för det material man sprider, och därmed betalningsansvarig.
Som hos alla ISP:er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Lite luddigt men dom menar väl att man är ansvarig för det material man sprider, och därmed betalningsansvarig.
Som hos alla ISP:er.

Nej det är telia som är dumma nog att skicka information angående Telia 2000 till folk som precis beställt Telia 8000.

Så om man är tillräckligt slarvig när man läser brevet så kan man kanske misstolka det.

Det som står är:

"Prisinformation för dig som valt telia bredband 2000
I den fasta månadsavgiften ingår 10GB datamängd per kalendermånad, När de är förbrukade går du över till separat kostnadspost på din faktura och betalar 2.5öre per MB fram till nästa månadsskifte."

Sen står det på sida 2:

"Tips för dig som har Telia bredband 2000
Tänk på att du även betalar för data som skickas från dig. Om du exempelvis använder dig av fildelningsprogram kommer du att debiteras när andra laddar hem data från din dator."

Står även lite andra helt irrelevanta tips typ "lämna inte ut användarnamn" och andra dumheter, jag skriver det relevanta.

Edit: kraftiga stavfel ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo
Ledsen om jag tjatar, men är det någon som sitter på information vilka orter som fått EU-bidrag? De orter som skall prioriteras av Telia.

Finns ju en del, bland annat i örebro-län. Men det är ju bara bullshit som allt annat Går inte fortare att få nått här än på något annat ställe.

smidigt.

Men varför äns orka klaga på telia, man får inget snabbare för det. Dom säger mycket hela tiden men väldigt lite blir gjort, dom kan säga att jag ska få 10mbit imorgon, men jag tror inte en sekund på det förrens jag har det hemma! Tar nog minst ett 6mån innan det blir nå snabbare grejjer här utanför stockholm och göteborg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasponas
Finns ju en del, bland annat i örebro-län. Men det är ju bara bullshit som allt annat Går inte fortare att få nått här än på något annat ställe.

smidigt.

Men varför äns orka klaga på telia, man får inget snabbare för det. Dom säger mycket hela tiden men väldigt lite blir gjort, dom kan säga att jag ska få 10mbit imorgon, men jag tror inte en sekund på det förrens jag har det hemma! Tar nog minst ett 6mån innan det blir nå snabbare grejjer här utanför stockholm och göteborg

Har du nån insiderinfo? För om man läser lite på www.orebrolan.se och www.skanova.se så verkar det som det kommer vara möjligt att få 8mbit från telia vid nyår.

Permalänk
Medlem

Så, då var det beställt och klart! Tog vara några minuter att få min 500-uppkoppling uppgraderad. Bra jobbat Telia!

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

Har väntat i månader på Bostreams Scream. Kunde bara få ADSL 8/1. Lessnade ikväll och ringde Telia. 25 minuter i telefonkö och sedan 5 minuters samtal med kundtjänst. Ner till datorn logga ur och in. KLART!! Helt otroligt bra. Säga vad man vill om monopol men Telia kan sina saker och det snabbt!!

Permalänk
Medlem

någon som vet exakta orter vart man kan få telias 8mbit tjänst ?

Visa signatur

Till wexio: Ange en annan mailadress i forumet! Du kör en listserver på den adress du nu angett. Du kan vare sig aktivera ditt konto eller få hjälp med det så länge som du inte anger en annan adress. /Castor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wexio
någon som vet exakta orter vart man kan få telias 8mbit tjänst ?

Till att börja med har Telia lanserat 8Mbit-tjänsten i Stockholm, Göteborg och Malmö..I Stockholm kan man kan även få VDSL-tjänsten på 10Mbit upp/ner..Du som bor i Göteborg bör kunna uppgradera eller beställa ett Bredband 8000 abbonemang, då telestationerna i de flesta förorter är utbyggda..

Visa signatur

Daily

Permalänk
Medlem

Jag bor 3 mil ifrån Malmö i Trelleborg och tror ni det finns någon möjlighet att 8mbit tjänsten kommer hit?
Någon som har ett telefonnummer man kan ringa och kolla om det kommer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimse
Jag bor 3 mil ifrån Malmö i Trelleborg och tror ni det finns någon möjlighet att 8mbit tjänsten kommer hit?
Någon som har ett telefonnummer man kan ringa och kolla om det kommer

Testat att ringa Telia?

Permalänk
Medlem

Sitter i skolan så har någon nummert vore jag tacksam så skall jag ringa på momangen

Permalänk
Medlem

90200 till Telia.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo
Ledsen om jag tjatar, men är det någon som sitter på information vilka orter som fått EU-bidrag? De orter som skall prioriteras av Telia.

Detta är saxat från skanova: http://www.skanova.se/apps/nyheter/las_mer.asp?NewsID=698

I de tio kommunerna Askersund, Degerfors, Hallsberg, Hällefors, Karlskoga, Laxå, Lekeberg, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora....bla bla bla

Sen kan det vara mer men dessa orter va ju i Örebro Län, sen om det är fler som har prio från Telia/Skanova vet jag inte.

Men som sagt, de tror jag på när jag ser de.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Någon som fått lite mer ingående info om när dom inför tjänsten i Västerås?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

skulle vara tacksam om någon kunde någon sida hos telia där man kunnde kolla postnummer och sådant kanske tel nummer vart man kan få det ! skulle vara väldigt bra om de hade det.

Visa signatur

Till wexio: Ange en annan mailadress i forumet! Du kör en listserver på den adress du nu angett. Du kan vare sig aktivera ditt konto eller få hjälp med det så länge som du inte anger en annan adress. /Castor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wexio
skulle vara tacksam om någon kunde någon sida hos telia där man kunnde kolla postnummer och sådant kanske tel nummer vart man kan få det ! skulle vara väldigt bra om de hade det.

Men ring Telia! Svårare blir det inte! 90 200.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Men ring Telia! Svårare blir det inte! 90 200.

Eller kolla på hemsidan.