Permalänk
Medlem

Zalman + Ghetto = ?

Här kommer resultatet av 5 minuters arbete med mitt grafikkort. Det är ett Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB med en Zalman ZM80HP-A som jag har limmat en fläkt på. Jag kör fläkten i 5v för ljudnivåns skull och chassit är för övrigt ett Antec P160.

Visa signatur

//Daniel aka evil_eye
Antec P160W, AMD Athlon 64 3000+/Zalman CNPS7700-CU, Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128MB/Zalman ZM80A-HP, 1024MB DDR333/400

Permalänk

haha najs

Visa signatur

Dator 1: AMD Athlon XP 1600+ . 320 Ram . 100 gig . Inno3d GforceFX 5600XT Orginal 234/399 OC 305/516

Permalänk
Medlem

limmat?! kul när du ska få bort fläkten sen :/

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goon
limmat?! kul när du ska få bort fläkten sen :/

Hmm bör väl inte bli så svårt... Bara att överklocka som satan så smälter limmet bort!

Visa signatur

//Daniel aka evil_eye
Antec P160W, AMD Athlon 64 3000+/Zalman CNPS7700-CU, Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128MB/Zalman ZM80A-HP, 1024MB DDR333/400

Permalänk
Medlem

Hoppas du inte matar 5v till LED'sen i fläkten bara, för de ska ha 12v.
Men annars, trevligt ;p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekke
Hoppas du inte matar 5v till LED'sen i fläkten bara, för de ska ha 12v.
Men annars, trevligt ;p.

Ska och ska, de lyser givetvis starkare om man kopplar 12V till fläkten, men det skadar dem knappast om man ger fläkten 5V

Annorlunda lösning föresten, jag skruvade fast en fläkt på min kylare istället.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Avstängd

ghetto vette fan bra monterat va det iofs !

Permalänk

Tycker inte alls det var ghetto, riktigt snyggt faktiskt!

Permalänk
Medlem

Det där klassar inte jag som ghetto. Hade det varit ghetto hade den suttit med lite tejp som du hittat under grannens sko och så hade det sett för jäkligt ut

Tycker det var rätt finurlig lösning faktiskt.

Permalänk
Medlem

Blev nästan sugen på att modda på en 120mm fläkt på min Zalman zm80c-hp, även fast man kan köpa en 80mm fläkt som faktiskt är gjort för att sättast fast där. Kanske kunde man fixa nån slags distanser. (JAG) Tycker inte att det såg spec ghetto ut, inget att skämmas över på nästa lan iaf :D.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Fint.

Mäjligtvis en "hood" idé, men resultatet var annorlunda.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Blev nästan sugen på att modda på en 120mm fläkt på min Zalman zm80c-hp, även fast man kan köpa en 80mm fläkt som faktiskt är gjort för att sättast fast där.

Men den fläkten är inte direkt imponerande. Kör på en tyst 80/92 istället. 120 känns lite för stort eftersom den sitter nära och blåser ifrån sidan. (dödzon i mitten)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harten
Ska och ska, de lyser givetvis starkare om man kopplar 12V till fläkten, men det skadar dem knappast om man ger fläkten 5V

Annorlunda lösning föresten, jag skruvade fast en fläkt på min kylare istället.

För fläkten spelar det väl inte så stor roll, men LEDsen dör väl tillslut om de bara får 5v när de är gjorda för 12v?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekke
För fläkten spelar det väl inte så stor roll, men LEDsen dör väl tillslut om de bara får 5v när de är gjorda för 12v?

Nope! Tvärtom skulle jag säga! 12v är ju max för dioden, kör du på 5 får du en betydligt längre livstid..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Avstängd

värme+vibrationer och sen bara limmat, verkar ostabilt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

beror på vad man limmar med seru.
2komponentslim är oftast starkare i limfogen än vad det man har fogat ihop är

finns lim som är siliconbaserade och klarar vibrationer och tom. vatten (alltså väldigt bra som lim om man gör egen vattentank)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

jo fast ghetto när det inte ser så ut så kanske var det som han menade med ghetto, dåligt lim

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Tackar för alla kommentarer. Är faktiskt ganska nöjd själv med resultatet. Värmen ska inte vara några problem då smältlim inte mjuknar förrän 60 grader och vibrationerna tror jag inte är något problem då smältlimmet inte blir 100% stelt utan fungerar som lite vibrationsdämpare. Och skulle den lossna är det ju bara att limma fast den igen!

Och ja, jag kör ledsen på 5v. Kunde inte koppla på något annat sätt och det var den fläkten jag hade kvar från det gamla chassit. Är ju lite onödigt att köpa en ny Papst tex när det bara är ett test!

Visa signatur

//Daniel aka evil_eye
Antec P160W, AMD Athlon 64 3000+/Zalman CNPS7700-CU, Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128MB/Zalman ZM80A-HP, 1024MB DDR333/400

Permalänk
Medlem

Blockar du inte PCI-platserna med fläckten?
Om du vill bygga ut datorn med några PCI-kort?

Annars måste jag säga att det var snyggt!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

jag använder en 80mm till min oxå, fast i shuttlen

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Försök skruva in fläkten istället (limmet kan lossna). Det går om man hittar skruvar som passar i de där mellanrummen på flänsen och man vänder på fläkten (borde funka på din 80mm också)

Bild

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Näe... Ha det som det är... Det står ju ghetto i tråden så du kan ju säkra den med lite tejp eller kanske en ståltråd...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

får slänga in ghettobilder på min dator i nuvarande skick

sladdarna som går över dörren går under soffan och under mattan - till tv'n
sladden som hänger på skärmen är till hörlurarna
framfår alla knappar sitter det en gammal plexibit som petskydd för min 15 mänader son...
(se även tejp på strömbrytaren på väggen också)
(sitter med 2 frystejpbitar)
ghettomontering av 80mm fläkt på enkelsidig ZM80A-HP
(utan heatpipe och baksida)

fläkten hänger på den plåtbit som egenteligen skall hålla fast IDE kabeln
DVD-spelaren är tillfälligt inkopplad

elfa-katalogen agerar som fot till skärmen eftersom jag ville få upp den en bit till

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

ghetto är när man tar tuggumi eller något som man hittar när man flyttar blicken från dataskärmen. ditt bygge är väldigt genomtänkt.ghetto, knappast. snyggt, så man blir avundsjuk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
får slänga in ghettobilder på min dator i nuvarande skick
http://undcon.com/shuttle/pics/img_0900_2.jpg
http://undcon.com/shuttle/pics/img_0899_2.jpg
http://undcon.com/shuttle/pics/img_0902_2.jpg

sladdarna som går över dörren går under soffan och under mattan - till tv'n
sladden som hänger på skärmen är till hörlurarna
framfår alla knappar sitter det en gammal plexibit som petskydd för min 15 mänader son...
(se även tejp på strömbrytaren på väggen också)
(sitter med 2 frystejpbitar)
ghettomontering av 80mm fläkt på enkelsidig ZM80A-HP
(utan heatpipe och baksida)

fläkten hänger på den plåtbit som egenteligen skall hålla fast IDE kabeln
DVD-spelaren är tillfälligt inkopplad

elfa-katalogen agerar som fot till skärmen eftersom jag ville få upp den en bit till

fult

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

det är inte snyggt , men det fungerar... måste barnsäkra med restplexin...

jag tog bort drivebayen och monterade hårddisken i ett vanligt snöre istället, det låter "rikticktik" när hårddisken läser istället för "raktiktaktak"

lita tystare mao och mer innovativt ghetto som vissa vill ha det till

fulltower: fult... näe det är inte fult - neon, fläktar och lysande molex är fult, det är en dator, ingen julgran

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...