Permalänk

En bra Systemkamera

Ja nu var det ju så här att jag inte är reggad i nåt foto forum så jag frågar här iställe

Tips på en bra systemkamera ? Ska kunna ta många bilder i snabb följd, manuellt inställbar slutartid och lite annat smått och gott...

priset är inget problem om det inte överstiger 10 tusen så...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Canon EOS 300D säg vara bra!
Minolta A1 e oxo bra.

och de kostar inte så mkt heller!

edit: Kom på att frågan som ställdes kanske inte gällde digitala kameror... De ovanstående är endast digitala.

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Minolta Dynax-serien är att rekommendera, dock inte de billigaste. Men Nikon F80 är nog den bästa du kan få för under 10k.

Permalänk
Medlem

Kollade på cyberohoto nyss.
fanken vad mkt Nikon F80 har sjunkit it pris sen jag köpte min F65. En sån skulle man ha.
Annars duger F65 som nybörjarkamera.
Man kan får en Minolta Dynax 5 med 28-100 och ett 75-300 objektiv för 3996. bra pris, men undrar hur objektiven är.
Annars är F80 att rekommendera om du ska ha en redig kamera att leva länge med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SammyBoy
Minolta A1 e oxo bra.

Men ingen systemkamera...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsN
Minolta Dynax-serien är att rekommendera, dock inte de billigaste. Men Nikon F80 är nog den bästa du kan få för under 10k.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bd1155
Kollade på cyberohoto nyss.
fanken vad mkt Nikon F80 har sjunkit it pris sen jag köpte min F65. En sån skulle man ha.
Annars duger F65 som nybörjarkamera.
Man kan får en Minolta Dynax 5 med 28-100 och ett 75-300 objektiv för 3996. bra pris, men undrar hur objektiven är.
Annars är F80 att rekommendera om du ska ha en redig kamera att leva länge med.

Bra tips ! Ska kolla runt lite nu...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Fotokungen har rätt bra priser och en finfin försäkring för systemkameror.

Permalänk
Medlem

Är det en digitalkamera du är ute efter?

Permalänk

Jag plåtar ganska mkt med min Canon EOS 10D, mycketnöjd. Lite snabbare ocj bättre än 300D. Men man kan lika gärna köpa en 300D idag skulle jag tro. Det finns en väldans massa billiga objektiv från andra leverantörer till den...
Ps. kolla på www.fotosidan.se bra resensioner av riktiga fotofreaks.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag är väldigt nöjd med min canon eos 5

den är inte digital men vad gör det när bilderna blir bra

den har jag haft med mej när jag jobbat i som skidfotograf och på en del andra ställen oxå

finns inte kvar i sortimentet dock...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jag skulle utan tvekan köpt en Nikon, alla objektiv från 1952 och framåt passar på det senaste kamerahuset (fast alla funktioner funkar inte) och tvärtom. Köp det dyraste kamerahuset du har råd till, objektiv kan du alltid köpa beg. Jag har provat Canon åxå men tycker det känns lite plastigt, Minolta hade jag inte valt för dom vill att man ska köpa special grejer för att koppla in tex en blixt.
Jag jobbar som frilansfotograf och har en stor Nikon utrustning som alltid har fungerat perfekt trots flera hundratusen exponeringar, så för mig är valet inte svårt.

Visa signatur

"KLICK"

Permalänk

Jo fotohasse det är ju ofta så att fotografer håller sej till ett system för att alla objektiv osv ska funka. Canon 10D har varit oerhört populär och 300D är en billigare variant av denna. Jag tycker Canons kamera verkar mkt prisvärd men 300D är lite plastigare än storebrodern.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos