Permalänk

Köpa trådlös siemens

Kan inte bestämma mig, varken modell eller färg. Antingen S150 (vit eller svart) eller SL150 (vit eller espressofärgad).

S150 kostar ca 1500 med frakt från katshing.se

SL150 kostar ca 1900 med frakt från samma ställe. (Har bättre batteritid enligt specifikationen)

Vilken tycker ni är snyggast? Någon som har erfarenhet av någon av telefonerna? Jag kan inte bestämma mig... övertyga mig vilken jag ska köpa.

Tack på förhand!

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Jag har en SL100 (SL150 utan telefonsvarare) och den tycker jag är riktigt bra.
En stor anledning till att jag köpte den är att det är samma tillbehör som till min Siemens M55 mobil. Laddare, headset, batteri mm är samma till bägge.

De största skillnaderna mellan S150 och SL150 är:
SL150 har längre passningstid/samtals tid
SL150 är mindre och lättare
SL150 har polyfona ringsignaler
SL150 har vibrator
SL150 har stöd för Siemens Suite programvara (så man tex kan överföra midi-låtar från datorn för att användas som ringsignaler, synka addresslistor mellan mobil och telefon, mm)
SL150 har ett inbyggt spel
SL150 har headset som tillbehör

Permalänk

Är SL150 uppföljaren till 4010 ?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

SL150 är uppföljaren till 4015micro. SL100 är uppföljaren till 4010micro...
Den fick bra respons i denna recension: http://www.jt.nu/store/product_reviews_info.php/products_id/1...

Visa signatur
Permalänk

phew! jag som tänkte köpa en 4010micro till ungefär samma pris för ett tag sedan.

Då vet jag vilken trådlös jag ska ha ifall det nu blir av nån gång iaf

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag har en 3000micro och det var väl den första riktigt lilla telefonen från Siemens. Den har jag haft en del år nu och nu verkar den vara helt slut. Batteriet är närmast dött och mikrofonen gav upp för några dagar sen.

Det som är bra med den är att det går att koppla in headset. Nästa trådlösa måste ha uttag för headset, det är ett krav. En SL100 i så fall kanske!

Permalänk

Tack för svaren! Naturligtvis blev det en SL150 (från katshing.se) efter att ha känt och klämt på den inne i en teliabutik. Frågade vad han skulle ha för den, 2399kr blev svaret. Tänkte fråga om han var dum på riktigt...

Förstår inte hur folk är funtade som kan lägger ut massa extra pengar för samma produkt oavsett vad det är.. i det här fallet är det som att köpa telefonen, ta fram en femhundring o sätta eld på den... sjukt.

*edit*

Jäkligt sjysst att den tydligen kan använda samma batteri, headset och laddare från vissa siemens mobiltelefoner som någon sa. Mina tillbehör till min Siemens C55 bör således funka till SL150?

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

Hur är telefonsvarardelen i SL150 då? Om nu SL100 är samma telefon fast utan svararen så kostar det 250:- extra för den funktionen. Är den bra, eller? Nu är det nog 7-8 år sen jag hade en digital telefonsvarare och den var helkass iaf.