Painkiller Demo (16/02)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det som gör spelet speciellt och unikt idag enligt mig är att det är en härlig blandning av spel som Heretic, Hexen, Serious Sam och Quake1 fast med ett modernt utseende. Grafikmotorn är tillräckligt kraftig för att skapa en stämning fylld av skräck och action. Fysikmotorn (Havoc2) spelar också en stor roll då allt i spelet reagerar efter den. Fienderna flyger, landar och sprängs verkligt med kroppsdelar flygandes åt alla möjliga håll.
Tempot i spelet är högt då mängder av fiender stormar dig hela tiden. Vapnen man har är också rätt så unika om man jämför med andra spel. Det är rätt skönt med omväxling så man för en gångs skull slipper M16, P90, Desert Eagle osv.

Nog för att jag gillar M16, P90, Desert Eagle och de andra, men jag håller helt med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Snyggt är det, på sitt eget sätt. Det står en del om vad "PainEngine" stöder på deras hemsida, och det är en del smaskiga saker. Vi har tydligen inte fått se allt än.

Det som gör spelet speciellt och unikt idag enligt mig är att det är en härlig blandning av spel som Heretic, Hexen, Serious Sam och Quake1 fast med ett modernt utseende. Grafikmotorn är tillräckligt kraftig för att skapa en stämning fylld av skräck och action. Fysikmotorn (Havoc2) spelar också en stor roll då allt i spelet reagerar efter den. Fienderna flyger, landar och sprängs verkligt med kroppsdelar flygandes åt alla möjliga håll.
Tempot i spelet är högt då mängder av fiender stormar dig hela tiden. Vapnen man har är också rätt så unika om man jämför med andra spel. Det är rätt skönt med omväxling så man för en gångs skull slipper M16, P90, Desert Eagle osv.

Och visst har spelet en story! Kanske inte den djupaste vi har läst då:) Men story som story. Om jag ska översätta den lite snabbt från deras hemsida så blir det något så här:

Du spela som Daniel Garner, en helt vanlig kille som just har dött i en bilolycka. Du är fånge i en mörk och ikke välkommande värld någonstans mellan himelen och helvetet. Du kämpar för att få reda på varför du inte får komma till himelen. Medans du väntar på ditt "renande" (alltså för att få komma till himelen) så måste du kämpa dig igenom ett ändlöst antal "demonsoldater" då du samtidigt försöker stoppa ett sorts oheligt krig som är på gång.

Den storyn räcker för mig sålänge det är lite ös i spelet:) Det finns för lite sådana här spel idag enligt mig. Det enda jag hoppas på till fullversionen är att dom byter ut den fjantiga musiken dom har i demot till den härligt stressiga rockmusiken som dom spelar i alla trailers från spelet och även i introt på deras hemsida. Det skulle vara den ultimata final touchen för min del:)

Edit: Stava det "Himelen" eller "Himmlen"? Fick en konstig kännsla av det bara:p

Edit2: Fan nu stängde Spray av min FTP igen. Någon som vet en bra sida med minst 10mb FTP som man får använda för sig själv gratis?

Det lät lovande, tycker om köttar spel där man får skuta sig less med uber vapen.
Storyn lät lite "konstig" men så länge det är the devils minions man spöar så är jag nöjd

Någon som vet om MP stöjder CO-OP (serius sam liknande CO-OP hoppas jag)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Kör du alltid med så där ljusa inställningar?, tar ju död på stämmningen totalt i spelet.

Döda stämmningen? Vettefan om jag vill kalla de nån stämmning, ganska fjantigt faktist. Angående varför jag har det så ljust är för att min skärm är kass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Havoc2? Det har alltså bättre fysik än HL2, som bara använder Havoc1?

HL2 använder Havok 2 och inget annat.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Fyfan vad läckert spel. Och jag har aldrig sett nån häftigare motor förr. Släng dig i väggen UT2k4 motorn. SÅ HÄR optimerat ska en motor vara. Hade typ 90-100fps hela tiden. Även med fullt med rörelser. Gillar de monsterna som säger samma fras hela tiden.. Så jävla ballt att leka sagan om ringen typ och slakta allt man ser. Speciellt att skjuta pålar så de fastnar på väggarna.
Storyn suger säkert bajs, men det är ett kul spel att avreagera sig på.

Btw, hur fan klarar man banan med det stora monstret?

Permalänk
Medlem

Lite för mycket springa runt och slakta bara. Var iofs kul att skjuta upp monster så de fastna på väggen.
Övrigt så var det väl rätt kul men jag gillar inte bara springa runt och döda linjärt spel.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Lite för mycket springa runt och slakta bara. Var iofs kul att skjuta upp monster så de fastna på väggen.
Övrigt så var det väl rätt kul men jag gillar inte bara springa runt och döda linjärt spel.

Inte jag heller, bara för en stund, och för den stunden var det bland det bästa och häftigaste jag varit med om, punk slut.
Nu ska jag bara se vad STALKER motorn går för när det demot släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Inte jag heller, bara för en stund, och för den stunden var det bland det bästa och häftigaste jag varit med om, punk slut.
Nu ska jag bara se vad STALKER motorn går för när det demot släpps.

Jepp, får hoppas på Stalker, har iofs redan lirat det ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Fyfan vad läckert spel. Och jag har aldrig sett nån häftigare motor förr. Släng dig i väggen UT2k4 motorn. SÅ HÄR optimerat ska en motor vara. Hade typ 90-100fps hela tiden. Även med fullt med rörelser. Gillar de monsterna som säger samma fras hela tiden.. Så jävla ballt att leka sagan om ringen typ och slakta allt man ser. Speciellt att skjuta pålar så de fastnar på väggarna.
Storyn suger säkert bajs, men det är ett kul spel att avreagera sig på.

Btw, hur fan klarar man banan med det stora monstret?

Hur har du fått fram fps?

Thor tar du ihjäl med att först skjuta sönder hans hammare, sen manglar du honom.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mcnil
som serious sam fast snyggare igen handling bara döda fiender synd.

Det handlar om en snubbe som heter Daniel o dör i en bil olycka o sen e han emellan Himeln o Helvetet o för att komma till Himelen måste han döda en massa fula monster..*TYP*

Permalänk
Medlem

Som vanligt mirrorar jag sånt under :
http://www.funplanet.com/demo/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViperBoyy
Det handlar om en snubbe som heter Daniel o dör i en bil olycka o sen e han emellan Himeln o Helvetet o för att komma till Himelen måste han döda en massa fula monster..*TYP*

MM, fattare inte varför HAN fick skulden för att han själv blivit dödad i en bilolycka.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN hemma, tankar hem ifrån iXam nu i +200kb/s
Ska bli kul och testa demot

Permalänk
Medlem

saknar dock bullet-time som var VÄLDIGT underhållande i alphan, att skjuta iväg en påle och se sin fiende i slow motion sakta få en påle rakt igenom sig, och sedan fästas på väggen.. mm.. horror!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
saknar dock bullet-time som var VÄLDIGT underhållande i alphan, att skjuta iväg en påle och se sin fiende i slow motion sakta få en påle rakt igenom sig, och sedan fästas på väggen.. mm.. horror!

Du menar icke detta!! OOOh, måste testas. Finns det nått kommando man kan pröva?

Permalänk
Medlem

Cfg.KeyPrimaryBulletTime = "None"
Cfg.KeyAlternativeBulletTime = "Return"

Har inte provat om den funkar, är det någon som orkar?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

vad gör man inte för lite bullettime

edit: fanns redan i configen, ska se vad som händer om man trycker på enter .)

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
vad gör man inte för lite bullettime

edit: fanns redan i configen, ska se vad som händer om man trycker på enter .)

Jo jag bara kopierade det.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

aha, trodde du tog den från alphans config eller nått.. ash, tråkigt att man inte ska få leka med sånt då

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

muahhahaha sjukt irriterande långt Demot va rå...Chapter 3 o sen 3levlar...sista va jobbig...hehe dog inte en en gång weeei körde på näst svåraste
Alphan va dock roligare..2st andra banor...jaja weeeeii...Bullet Time måste man ha annars e de inte kul..:(...:)

Permalänk
Medlem

För att få Bullet time måste man klara första banan med enbart "STAKE". För att använda/köpa korten måste du ta en svårare nivå än "Daydreamer". Tyvärr så funkar Bullet time bara en gång

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

aah, är det så det funkar.. orka krångla

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Jag lovar att de kommer att komma nån slags patch när hela har släppts som gör att man kan ha Bullet Time hur mkt som hällst som i Alphan...så de blir väll bara att vänta te hela spelet släpps...nja läste på deras side ochså att de bara va 24levlar..:(

Permalänk
Medlem

Så typiskt... Kom hem igår, tankade hem demot, installerade det... Då ringer en polare och frågar om jag ska med ut på en fika...
Vilket jag gjorde, sedan åkte vi till honom, sedan kom ja hem.. Skulle börja spela när en polare som varit i Dominikanska Republiken ringde och frågade ifall jag kunde hämta honom, vilket jag gjorde... Sedan åkte vi hem till hans ex och hade lite skoj kan man säga (inget sexuellt om ni nu skulle få för er det) sedan gick jag hem till han jag jobbar med (jobbar som personlig assistent) och sov där...
Så jag har fortfarande inte fått lira demot...

Visst är det synd om mig

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte att det inte var så bra?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Förbaskat roligt spel. Någon som har tagit bilder på alla "holy items" och var de finns?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Bara jag som tyckte att det inte var så bra?

Bra och bra, jävulskt roligt var det. Kul idè.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViperBoyy
Det handlar om en snubbe som heter Daniel o dör i en bil olycka o sen e han emellan Himeln o Helvetet o för att komma till Himelen måste han döda en massa fula monster..*TYP*

Serious Sam handlar om Redneck 'Serious' Samuel som måste ta sig till affären, på vägen får han problem med det lokala gänget, det slutar med att han måste skjuta sig till affären... i SECed är det en annan affär bara...

Ganska bra storry det med tycker jag, klart bra att följa upp med flera spel.

Painkiller är, väldigt repetativt, och vapnena är sjukt jobbiga egentligen, alltså, det är kul och snyggt, AS cool fysik (fast varför inte med Havoc), fast det är ju ganska jobbigt när man typ skall döda sissta bossen, han kommer där med sin feta sledgehammer och dunkar ner alla byggnadsplatser i hela stan i huvet på en, så när man skall backa så ligger det massa sten där, efter ett tag kan man inte backa för hela banan är ett enda ground zero, fett jobbigt. Ingen Aha kännsla på den där bossen som på Serious Sam FE's sissta...

Att spela igenom demot med den arsenalen var som att spela igenom Serious Sam med det tillhörande hagelgeväret, fett jobbigt.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag hatar häxor, blev fett skrämd av det flygande häxkräket som kastar bomber(?)
Zombies, skelett och de där gapande soldaterna är inga problem, men häxor alltså...usch.
Tyckte dock det var lite enformigt, mer vapen hade varit trevligt

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Då fick jag äntligen tid till att klara mig igenom hela demot också:) Det var riktigt kul att slakta. Blir alltid lika nervös när man går in på ett nytt stort område med spärrade utvägar:p Sista bossen var väldigt seg och enformig. Dom skryter verkligen om sin fysikmotor:p

Det där första vapnet är riktigt effektivt för att vara ett vapen utan ammo! När man väl lärt sig använda det så är det de enda vapnet man använder:D Dock så måste jag ändra min "secondary fire" knapp från "left shift" till en mer "ergonomisk" knapp. Har ont i lillfingret:D

Hoppas fortförande som sagt att dom verkligen byter ut musiken i spelet. Ljudet buggar också lite för mig. Musiken försvinner ibland, och ibland börjar det knastra osv. Riktigt irriterande:(

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro