Permalänk

Raidmax Scorpio-868 Rev.2

En av de snyggaste chassin jag ägt/sett! Rekommenderar stort!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Raidmax Cobra är MYCKE snyggare

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

finns inte på deras hemsida

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Nja Inte liiika fin hehe. Den blänkte inte lika mkt.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Färdigmoddad..

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Antec har endå lungst snyggaste chassina stilrena osv

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem

Efter som alla har så olika smak så är det svårt å säga vilket chassi som är snyggast.... eller har jag fel... vissa vill ha stilrena vissa vil ha mycke lyse i olika fäger vissa vill ha nått annat...

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem

du har rätt jag skrev det jag tycker sedan är det upp till andra att tycka anorlunda

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shen
du har rätt jag skrev det jag tycker sedan är det upp till andra att tycka anorlunda

Jo har inget imot de du skrev tycker bara att sånna här trådar är så onödiga efter som alla tycker olika.... är det nån som vill ha tips på chassi så kan men ju skreva det i den tråd i sånna falll...

Visa signatur

Karlsson

Permalänk

Hmm, tycker mer om Scorpio 668, större men verkar inte nått sverige än.

http://raidmax.com/products/products_display.php?page_no=4&cI...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem

mmm.. .ett grönt Cobra... *mys*

Fast sedan hittade jag detta: http://raidmax.com/products/products_display.php?page_no=6&cI...

ett måste i studion ju!

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Jesus crhist vart hittar ja den pandemon
?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Jesus crhist vart hittar ja den pandemon
?

Inte fasen vet jag, hade jag vetat hade jag varit lycklig! Nu är jag bara glad för att det är helg...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Alltså.. Fulare chassin måste man ju leta på cirkus

Permalänk
Medlem

Coolt, kan chassina göra cirkuskonster?!?!?

Låt mig gissa, trapetsen är deras favoritredskap!

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

fortfarande lika fult enligt mig : (

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk

Fjortis chassin

Permalänk

Urk chassin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0xy
Fjortis chassin

ska vi börja denna eviga diskussion igen tycker du, pr0xy??
Jag börjar bli väldigt irriterad på detta kan inte ni Lian Li & Chieftech gubbar/gummor hålla er till era chassin så håller vi oss till våra...har vi någonsin klagat på Lian Li & etc??
Men ni klagar på RaidMax & Thermaltake , jag orkar inte med mera.. kommer få mycket kritik om att " det är så att man tycker olika " men jag tycker att folk ska sluta yttra sig om den saken för att alla i stort sett på detta forum vet detta .

Jag ber er "lite äldre" swecare lugna ner er med kommentarerna och hålla er till era Chieftech och så lovar jag att jag ska hålla mig till mitt Raidmax....

Och om folk nu köper ett " Färdigmoddat " Chassi så låt dem göra det för att ett hemmasågat sidofönster kan aldrig bli lika bra som ett fabrikssågat så det finns både för delar och nack delar så ni kan väl se det lite ur vårat perspektiv och fråga er hur det skulle vara om alla ratade era stoltheter och dissade dem...

Visa signatur

the source of eternal wisdom
"All the good die young, all the evil seems to live forever"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RackaBajsare
ska vi börja denna eviga diskussion igen tycker du, pr0xy??
Jag börjar bli väldigt irriterad på detta kan inte ni Lian Li & Chieftech gubbar/gummor hålla er till era chassin så håller vi oss till våra...har vi någonsin klagat på Lian Li & etc??
Men ni klagar på RaidMax & Thermaltake , jag orkar inte med mera.. kommer få mycket kritik om att " det är så att man tycker olika " men jag tycker att folk ska sluta yttra sig om den saken för att alla i stort sett på detta forum vet detta .

Jag ber er "lite äldre" swecare lugna ner er med kommentarerna och hålla er till era Chieftech och så lovar jag att jag ska hålla mig till mitt Raidmax....

Och om folk nu köper ett " Färdigmoddat " Chassi så låt dem göra det för att ett hemmasågat sidofönster kan aldrig bli lika bra som ett fabrikssågat så det finns både för delar och nack delar så ni kan väl se det lite ur vårat perspektiv och fråga er hur det skulle vara om alla ratade era stoltheter och dissade dem...

Håller helt o hållet med trots att jag själver sitter med ett Chieftec, men antagligen så köper ni chassin ur hur det ser ut, vilket jag inte bryr mig ett dugg om, utan jag bryr mig om plats. själv skulle jag vilja ha ett Lian Li som har 12 st interna 3.5" platser men har precis köpt ett chiftec fulltower så slänga 3500 på det känns onödigt. får vänta tills detta e fullt.

Själv anser jag att http://raidmax.com/products/products_display.php?page_no=6&cI... är ett av dem fulaste chassina jag har sätt iallafall.

Men smaken e som röven, klöven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Och om folk nu köper ett " Färdigmoddat " Chassi så låt dem göra det för att ett hemmasågat sidofönster kan aldrig bli lika bra som ett fabrikssågat så det finns både för delar och nack delar så ni kan väl se det lite ur vårat perspektiv och fråga er hur det skulle vara om alla ratade era stoltheter och dissade dem...

Kan garanterat fixa ett fönster mycket snyggare själv.
Tycker inte de fabrikstillverkade är särskilt snygga med synliga lister eller nitar/skruvar.
Skall det vara snyggt får man göra det själv.

Permalänk
Medlem

Ehh ursäkta Sumitomo men har du sett hur ett färdigstansat hål ser ut? Mitt Lian-Li har inga snesågningar, inga hack, inga fula gummilister a la Kustpilen. Synliga nitar är en del av designen. De skulle lika gärna kunat punkta fast metallskenorna på baksidan. Tvivlar på att du kan göra snyggare själv faktiskt. Om du inte har tillgång till laserskärare m.m...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Nej usch vad fult chassi. TYcker att det finns mycket fina och stilrena chassin som man kan lägga pengarna på istället. Tycker hellre att en diskution vilket som är det bästa/mest prisvärda chassit för olika ändamål skulle vara av större intresse

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Ehh ursäkta Sumitomo men har du sett hur ett färdigstansat hål ser ut? Mitt Lian-Li har inga snesågningar, inga hack, inga fula gummilister a la Kustpilen. Synliga nitar är en del av designen. De skulle lika gärna kunat punkta fast metallskenorna på baksidan. Tvivlar på att du kan göra snyggare själv faktiskt. Om du inte har tillgång till laserskärare m.m...

Man får naturligtvis inte stå och vingla med en sticksåg med slött blad. Jag är dock ganska
säker på att jag efter många år på verkstad har handlag att såga ut för en ruta förhand så det ser bra ut. Dock är det osmidigt när jag har tillgång till all utrustning när det gäller plåtbearbetning. Således kan jag enbart lägga upp dörren i lasern och skära ut för önskat fönster. Men jag föredrar istället att göra en ny dörr så slipper jag förstöra originalet.
Sen fäster man rutan med speciell tejp från insidan så blir det riktigt stiligt.
Eftersom vi har lackeringsbox så slipper jag måla min box med Biltemaburkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RackaBajsare
Och om folk nu köper ett " Färdigmoddat " Chassi så låt dem göra det för att ett hemmasågat sidofönster kan aldrig bli lika bra som ett fabrikssågat så det finns både för delar och nack delar så ni kan väl se det lite ur vårat perspektiv och fråga er hur det skulle vara om alla ratade era stoltheter och dissade dem...

Jag kan lova dig att det finns mycket snyggare fönster än dem raidmax har.
Inte speciellt svårt att skära ut efter några linjer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1155&session=afd7db...

Säger inte mera

Håller med dig, en dag när jag har nog mycket SATA diskar så
blir det ett sådant, ifall dom inte kommer med något snyggare.