Datorbutiken vs Komplett - leveranstider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Du skrev ju ovan att en del i datorn inte skulle komma in förrän den 15/3 och sedan skall datorn monteras. De specialbygger många datorer och det är kö till monteringen på ca 1-2 veckor så du lär nog få vänta. Om du hade haft bråttom så hade det nog varit bättre om du beställde prylar som finns i lager så du hamnar i kölistan på montering direkt, eller ännu bättre - beställ något av deras färdigkonfigurerade system som levereras inom några dagar om allt som ingår i datorn finns i lager.

okej tack. jag beställde ett av budgetpaketen, så jag hade inte så mkt att välja på.

Permalänk
Medlem

fick mina saker på 25 timmar j*vla service hämta ut det dan efter jag beställt det!

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt mina erfarenheter är datorbutiken ikapp. De ordrar jag och mina vänner lagt de senaste dagarna har alla packats och skickats samma dag. samma med returärenden, de är snabba igen.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Enligt mina erfarenheter är datorbutiken ikapp. De ordrar jag och mina vänner lagt de senaste dagarna har alla packats och skickats samma dag. samma med returärenden, de är snabba igen.

Jag håller med.. Det har gått fort och bra sista tiden..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju dela med mig mina erfarenheter av posten, beställde en kamera av dustin och denna skickades samma dag med företagspaket 12:00. Posten garanterar dock inte leveranstiden för privatperson. På onsdagen var det i uppsala 07:00, på onsdag kväll runt 19:00 så var det i sthlm tomteboda igen, på torsdag var det i uppsala samma tid, på torsdag kväll tillbaka i sthlm, på fredag åter i uppsala men då jag ringt runt hos posten ett tag så kom dom fram till att dom inte visste var försändelsen var utan jag skulle vänta så skulle den dyka upp... dock så visade det sig sedan på måndagen att paketet hade varit i sthlm tomteboda igen på fredag kväll och var åter i uppsala på måndag morgon varvid jag ringde och jagade deras kontor och disitributions center här i uppsala för att få tag på paketet. efter mycket strul så hittade dom det och dom kunde skicka det till mig (1,5km) men det skulle ta ytterligare två dagar. sagt och gjort så tog jag mig ner på stan där det låg och väntade på mig efter alla dessa turer MEN till råga på allt så tog dom 40:- extra för att jag skulle betala med kort som jag hade sluppit om dom skickat det till ica här i närheten direkt.... posten hade ingen ursäkt direkt mer än att det var dumt att skicka som företagspaket till privatperson då det kom fel här i uppsala och skickades då tillbaka av personalen här till sthlm där det sedan automatiskt scannas och skickas till uppsala igen utan att någon reagerar....

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pawa00
Kan ju dela med mig mina erfarenheter av posten, beställde en kamera av dustin och denna skickades samma dag med företagspaket 12:00. Posten garanterar dock inte leveranstiden för privatperson. På onsdagen var det i uppsala 07:00, på onsdag kväll runt 19:00 så var det i sthlm tomteboda igen, på torsdag var det i uppsala samma tid, på torsdag kväll tillbaka i sthlm, på fredag åter i uppsala men då jag ringt runt hos posten ett tag så kom dom fram till att dom inte visste var försändelsen var utan jag skulle vänta så skulle den dyka upp... dock så visade det sig sedan på måndagen att paketet hade varit i sthlm tomteboda igen på fredag kväll och var åter i uppsala på måndag morgon varvid jag ringde och jagade deras kontor och disitributions center här i uppsala för att få tag på paketet. efter mycket strul så hittade dom det och dom kunde skicka det till mig (1,5km) men det skulle ta ytterligare två dagar. sagt och gjort så tog jag mig ner på stan där det låg och väntade på mig efter alla dessa turer MEN till råga på allt så tog dom 40:- extra för att jag skulle betala med kort som jag hade sluppit om dom skickat det till ica här i närheten direkt.... posten hade ingen ursäkt direkt mer än att det var dumt att skicka som företagspaket till privatperson då det kom fel här i uppsala och skickades då tillbaka av personalen här till sthlm där det sedan automatiskt scannas och skickas till uppsala igen utan att någon reagerar....

Låter som posten det.

När vi beställde dator åt en kompis från datorbutiken.com så packades det i 5 kollin som skickades samtidigt, alla scannades som inkomna på malmös inhämtningsterminal.
Dagen efter var allt utom högtalarna framme, och Högtalarna kunde vi följa via deras spårningssystem medan de reste kors och tvärs genom sverige.

Ca 4dar tog det innan de hittade fram och då hade det passerat 4 spridningscentraler

Permalänk

Varför levererar inte posten på helger ? jobbar ingen @ posten då lr ? isf. varför ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farenheit
Varför levererar inte posten på helger ? jobbar ingen @ posten då lr ? isf. varför ?

Kostnadsfråga, och folk tycker redan det är för dyrt så....

Permalänk