Har ngn en 2.6 p4 northwood som kan ge mig lite tips ?

Permalänk
Medlem

Har ngn en 2.6 p4 northwood som kan ge mig lite tips ?

Har ngn en 2.6 p4 northwood som kan ge mig lite tips ? om klockning då ... vad hade ni för kylning minnen etc

Visa signatur

:D

Permalänk

allt går att klocka - frågan är bara hur långt... att testa är det enda sättet att få reda på hur långt man kommer
(jag kör min 2,6a i 3,15 troligen pga orginalminnena, men tempen med orginal-kylaren ligger i 60+ vid load också)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

aha okej ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kör min 2.6a i 3.05 ghz nu i dag och spelat battlefield och tempen har legat på ca45 grader. orginalkylning

Permalänk
Hedersmedlem

Sen så har vi som vanligt problemet att man inte kan lita det minsta på temperaturvärdena som man får från moderkortet.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

men varifrån kan man få en temp o lita på då `?+

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Genom att montera en extern kalibrerad sensor, det är enda sättet.

Temperatursensorerna på moderkort är i jämförrelse ännue mindre pålitliga än hastighetsmätare på lite äldre mopeder (kanske även nyare?). Går inte att lita på för fem före.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Min går i 3.25 Ghz. Vet dock inte vilken temp jag har.

Förresten, sitter det inte en tempsensor inne i processorn?

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk

har en 2.6@3.1

Ilde: 33
Full : 41

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

okej fan vilka höga hastigheter vad har ni för kylning ? men hur mkt kostar en sån sensor ?

Visa signatur

Permalänk

Som sign, superstabil.........det är huvudsaken, kan köra den mycket högre men då blir det instabilt och jävligt varmt, hög vcore. Kör på 1.575v nu tror jag.

Klocka på

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Det finns en sensor inne i prollen, men den tolkas med hjälp av en krets på moderkortet, så tempraturerangivelsen för sammma processor med samma kylning kan variera rätt ordentligt mellan olika moderkort.

Men å andra sidan så går processorn stabilt så brukar det vara helt ok.

Vill du ha lite idéer om hur högt man kan komma med olika sorters kylning kika på overclockers.com. Där finns det en databas över klockniningar med info om kylning m.m.

Permalänk
Medlem

Så länge datorn inte börjar lagga så är tempen bra nog.

:D:D:D

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

jag kör 2.6@3.25
idle 49
load 63
kör med zelmans 7000a-cu

Permalänk
Medlem

jag körde min 2.6@3.7
ide -51
load -38
kör med prommy mach2

Visa signatur

Prometeia-Lianli#P4 2.6@3.9....3.0@4.1 #Abit IC7Max3# 4x512 pc3200#Connect3d R9600pro
400/300@522/344#500gb hdd# Bredbandsbolaget!

Permalänk
Medlem

okej tackar för all info

Visa signatur