hack vid uppspelning av musik cd

Permalänk
Medlem

hack vid uppspelning av musik cd

Vet ej om jag har placerat tråden rätt men iallafall har jag ett problem..
När jag spelar upp musik från musik cd-skivor så hackar det, det låter som om den missar lite av låten och hoppar över det som om alla data inte kommer fram eller nåt. Någon som kan förstå vad detta kan bero på..?

Permalänk
Medlem

Vad använder du för program? Visss program ska ju "sampla" ljudet för att kunna göra visuella effekter. Om du kör Windows Media player, testa om det inte funkar bättre i t.ex Winamp.

Har du DMA aktiverat på CD-romen förresten? Borde inte ha någon inverkan på en sådan simpel sak som ljuduppspelning men man vet aldrig med datorer

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Kanske repor på skivan?? Kanske en gammal cd-rom som lasern börjar bli dålig på?? Kanske jättesmå repor på skivan som inte lasern i din cd-rom klarar av för att den börjar bli dålig??

Vem vet....svarat kanske ni får snart. Vi är strax tillbaka......di di diiiii

hehe....nej men allvarligt. Hur gammal är din cd-rom. Hade liknande problem själv och det blev löst med en ny cd-rom.

Visa signatur

You only live once, or do you?

Permalänk
Medlem

CD-romen är ca 2 veckor gammal så ja tror inte den är utsliten.. har testat i båda winamp och mediaplayer och det är samma sak på båda.. skivan är också dessutom reprfri.. kan inte förstå vad det kan va.. hmm...

kan det ha att göra med att ljudkabeln från cd-romen inte är inkopplad? ljudkortet jag använder har ingen ingång för den..