Permalänk

Server.CreateObject Failed

Nån som förstår varför ja får följande Felmeddelande:?????

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

Output.asp, line 9

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp

<% Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1") ' Upload files Upload.OverwriteFiles = True ' Generate unique names Upload.SetMaxSize 5000, True ' Truncate files above 5KB On Error Resume Next Upload.SaveVirtual ("bilder/") If Err.Number = 8 Then Response.Write "Your file exceeds 50KB please try again<br>" End If ' Process all files received For Each File in Upload.Files If File.ImageType <> "GIF" and File.ImageType <> "JPG" Then Response.Write "GIF or JPG files only please! Go back and try again.<br>" File.Delete Exit For End If Response.Write "File: </b></font>" & File.ExtractFileName & " <font color=#009900><b> --Size:" & File.Size &" Bytes -- </b></font> <a target=_blank ../bilder/" & File.ExtractFileName & ">test</a><br>" next %>

Visa signatur

Phenylpropanolamine och jag var ute och gick när vi träffade Benzedrine en riktigt jobbig jävel!!!

Permalänk
Medlem

Har du verkligen installerat Persits Upload-komponenten?

Permalänk

är inte så high på Upload funktionerna! men ja fattar nu att min server inte har stöd för denna funktion! skulle uppskatta ett skript som enkelt kan ladda upp ENDAST bildfiler och som man kan bestämma hur stora bilderna får vara!!!!

Visa signatur

Phenylpropanolamine och jag var ute och gick när vi träffade Benzedrine en riktigt jobbig jävel!!!

Permalänk
Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...