Permalänk
Medlem

Montera partitioner i ny dist?

Tänkte byta ut mitt Slackware och testa Gentoo istället. Nu är det så att jag har en del program installerade på /dev/hda3 som är monterat på /usr .
Så, går det att montera /usr i gentoo och automatiskt få med de installerade program ? Om inte, vilka andra lösningar finns för att behålla dem.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Hedersmedlem

det borde det väl gå att göra? så länge du inte skriver över hda3...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

det kommer nog inte att funka så bra, gentoo och slackware lägger inte alla saker på exakt samma ställen och portage kommer inte fatta att du har programmen osv...

Permalänk
Hedersmedlem

Det skulle ev funka med lite trassel, men du missar du iden med ett kraftfullt paketsystem också. Dessutom verkar det som att be om problem.

Spara undan konfigurationsfiler bara, de funkar ju fortfarande. De till program då.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

Jo, det är ju inte svårt egentligen. det är bara jag som är lat

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd

har vid något tillfälle låtit tre distar dela på en /usr, funkade ingen vidare. programmen hängde sig och starta slumpade versioner (nåja, en version från vardera meny och en från konsollen).

inget jag rekommenderar i annat än testsyfte

Visa signatur

lyckegard: Ditt beteende i denna tråd gör att du skrapar ihop till en varning.

Permalänk
Medlem

Ett annat syfte kan ju vara att lära sig. Försöka fixa alla fel man får.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.